CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Νέα τροπή για τη φετινή σεζόν

Η Red Bull ξεκίνησε τη χρονιά σημειώνοντας τρεις φορές το «1-2» στους πρώτους τέσσερις αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1. Ωστόσο, οι τελευταίοι αγώνες έχουν αποκαλύψει τα τρωτά σημεία της RB20 και φαίνεται ότι δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι για το νικητή των επόμενων Grand Prix, όπως συνέβαινε επί μία διετία.

Ο Lando Norris ανακηρύχθηκε για πρώτη φορά νικητής στο GP Μαϊάμι, ενώ ο Charles Leclerc ξόρκισε την κατάρα του αγώνα της γενέτεριάς του, στο Μονακό, για να γίνει ο πρώτος «ντόπιος» νικητής του αγώνα από το 1931 και το Louis Chiron. Σε συνδυασμό με το λάθος του Max Verstappen στην τελική του προσπάθεια στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό, που τον περιόρισε στην 6η θέση, η νίκη του Leclerc τον έφερε «μόλις» 31 βαθμούς πίσω από τον Ολλανδό Πρωταθλητή.

Παράλληλα, η Red Bull είδε το προβάδισμά της από τη Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών να μειώνεται στους 24 βαθμούς και το μονοθέσιο του Sergio Perez (που δεν προάχθηκε στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα) να καταστρέφεται, προκαλώντας ζημιές 2-3 εκατομμυρίων δολαρίων, όπως εκτίμησε ο Helmut Marko, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν τους διαθέσιμους πόρους της ομάδας για την εξέλιξη του μονοθεσίου της κατά τη διάρκεια της σεζόν.

F1 - Sergio Perez (Red Bull)

Στο GP Μονακό έγινε προφανές ότι ο σχεδιασμός της ανάρτησης της RB20, που της έχει επιτρέψει να αποφύγει οποιοδήποτε ίχνος porpoising από το 2022, που παρουσιάστηκαν οι ισχύοντες τεχνικοί κανονισμοί μονοθεσίων, έχει αδυναμίες στη διαχείριση των kerb και των ανομοιομορφιών στην πίστα. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό το οποίο ο Verstappen σχολίασε ότι είναι γνωστό στην ομάδα από το 2022.

Ωστόσο, με το προβάδισμα που απολάμβανε τα προηγούμενα χρόνια η Red Bull, το μειονέκτημα αυτό δεν ήταν εμφανές. Τώρα, που οι McLaren και Ferrari έχουν πλησιάσει αισθητά τη Red Bull σε απόδοση, έχουν έρθει στο προσκήνιο οι αδυναμίες της RB20, τις οποίες στο Μονακό η ομάδα δεν μπορούσε να εξυγιάνει με την αλλαγή ρυθμίσεων στο στήσιμο.

F1 Grand Prix of Monaco Final Practice

Ο Verstappen ανέφερε ότι αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό το οποίο ενδέχεται να πλήξει την απόδοση της ομάδας και στα επιθετικά kerb των πολλών chicane της πίστας του Μόντρεαλ, όπου διεξάγεται σε δύο εβδομάδες ο επόμενος γύρος του Πρωταθλήματος, το GP Καναδά. Ωστόσο, οι ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα στην πίστα Gilles Villeneuve ενδέχεται να εξομαλυνθούν με τη νέα ασφαλτόστρωση, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει τη Red Bull, όπως επίσης και οι πολύ μεγάλες ευθείες που διαθέτει η καναδική πίστα.

To Μόντρεαλ είναι μία πίστα στην οποία περιμένουμε και τη Ferrari να αποδώσει καλά, καθώς έχει βρει καλές λύσεις στη λειτουργία του DRS στις κατατακτήριες δοκιμές, και η SF-24 επέδειξε για μία ακόμη φορά τις ικανότητές της σε μηχανική πρόσφυση και πόσο καλύτερα από τους αντιπάλους της μπορεί να διαχειριστεί τα kerb. Ωστόσο, αν η Ferrari δεν έχει βρει το μυστικό στη διαφορετική χρήση της ενέργειας από τις μονάδες ισχύος της Honda και της Mercedes, που ανέφεραν αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia στην Imola, ίσως να μην έχει τη δυνατότητα να πλησιάσει τους αντιπάλους της στον Καναδά.

F1 MONACO GRAND PRIX 2024

Από την πλευρά της, η McLaren αναφέρει ότι οι αναβαθμίσεις του Μαϊάμι, φαίνεται να έχουν εξαλείψει το μειονέκτημά της στις αργές στροφές. Η βρετανική ομάδα δεν διαθέτει πολύ ισχυρό DRS αλλά οι μέγιστες ταχύτητες του μονοθεσίου στις ευθείες χωρίς DRS κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι αρκετά υψηλές. Πολλά θα εξαρτηθούν και από τα χαρακτηριστικά του νέου ασφαλτοτάπητα, καθώς και τις θερμοκρασίες που θα επικρατούν.

Η διαχείριση των ελαστικών έχει αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα στο παρελθόν στην πίστα του Μόντρεαλ και ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση (και καταπόνηση) των ελαστικών του πίσω άξονα και η Ferrari έχει δείξει να είναι δυνατή σε τέτοιου είδους πίστες, αν και η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές δεν φαίνεται να είναι το δυνατό της σημείο και παρά τις μεγάλες ευθείες, τα προσπεράσματα δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση στον Καναδά.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τη διαχείριση ελαστικών που θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τα τρία κορυφαία μονοθέσια στο Μόντρεαλ. Η McLaren έχει κάνει πολύ μεγάλα βήματα προόδου σε αυτό τον τομέα και μένει να διαπιστωθεί αν θα συνεχιστεί η καθοδική τάση της Red Bull. Ίσως παρατηρούμε αυτό το concept μονοθεσίου να φτάνει το «ταβάνι» της πορείας εξέλιξής του. Ο Jos Verstappen προειδοποιεί ότι η περίοδος κυριαρχίας της Red Bull φαίνεται να έχει τελειώσει.

Lando Norris, McLaren MCL38

Η McLaren έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες με όλες τις αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει τους τελευταίους 12 μήνες και έχει δείξει το δρόμο στις υπόλοιπες ομάδες με το συσχετισμό προσομοιώσεων και πραγματικότητας που έχει πετύχει, έχοντας παράλληλα αλλάξει αεροδυναμική σήραγγα (από αυτήν της Toyota στην Κολωνία στην καινούργια του Woking) στο δεύτερο μισό του 2023.

Περιμένουμε τη McLaren να είναι πολύ δυνατή σε πίστες με γρήγορες στροφές, όπως η Βαρκελώνη και το Silverstone. Επίσης, η Red Bull ενδέχεται να δυσκολευτεί στα υψηλά kerb της πίστας της Αυστρίας. H αναδιάρθρωση της Ferrari που έχει ξεκινήσει ο Frederic Vasseur τη βλέπει βελτιωμένη σε όλους σχεδόν τους τομείς, ενώ η επιλογή του CEO της McLaren, Zak Brown, να αναθέσει την ομάδα τον Andrea Stella, αποδεικνύεται πολύ εύστοχη.

Αν ο Perez συνεχίσει τις κακές εμφανίσεις στις κατατακτήριες δοκιμές, το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών ενδέχεται να είναι ανοιχτό για τη Ferrari, αλλά και τη McLaren, ίσως, με αμφότερες να έχουν ένα πολύ δυνατό οδηγικό δίδυμο. Η υπόθεση του τίτλου οδηγών είναι λίγο διαφορετική, καθώς ο Verstappen -που παραμένει φαβορί- δεν φημίζεται για τα λάθη του. Αλλά αν έχει ένα δύστροπο μονοθέσιο και πιέζεται, όπως στις κατατακτήριες δοκιμές του Μονακό, όλα είναι πιθανά.

Formula 1 2024: Monaco GP

Οι βασικοί αντίπαλοι του Verstappen αυτή τη στιγμή είναι ο Leclerc και ο Norris. Ο Μονεγάσκος έχει αποδείξει στο ξεκίνημα της σεζόν του 2022 ότι μπορεί να χτίσει μία εκστρατεία διεκδίκηση του τίτλου, παρότι έχει κατηγορηθεί επανειλλημενως ότι διαπράττει πολύ συχνά λάθη. Ο Norris από την πλευρά του έχει βρει έναν πολύ άξιο αντίπαλο στις κατατακτήριες δοκιμές στο πρόσωπο του team-mate του, Oscar Piastri, ενώ κάποιοι πιστεύουν ότι στο Βρετανό λείπει το «τσαγανό» στις μάχες στην πίστα.

Η McLaren φαίνεται να έχει καλή απόδοση πλέον στις περισσότερες πίστες, ενώ η Ferrari είχε μεγαλύτερα σκαμπανεβάσματα απόδοσης πριν από τις αναβαθμίσεις της Imola. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις της McLaren φαίνεται να λειτουργούν εξαιρετικά κάθε φορά.

Εν κατακλείδι, φαίνεται ότι το Πρωτάθλημα της Formula 1 έχει τις προϋποθέσεις να… πάρει φωτιά. Τουλάχιστον για τους επόμενους αγώνες, σίγουρα δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι εξαρχής για τον τελικό νικητή και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Οι επόμενοι αγώνες αναμένονται συναρπαστικοί.

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Που είναι οι οδηγοί της F1 την περίοδο του κορωνοϊού;

cars

Mercedes AMG: Adrenalin booster!

cars

Επιβεβαιώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας της ταινίας της F1 με τον Μπραντ Πιτ

Bury

Formula 1: Ο Φερστάπεν ισοφάρισε το ρεκόρ του Σένα

cars

Formula 1: Η πρώτη φορά του Λάντο Νόρις και το Μαϊάμι των ανατροπών

cars

Brawn: Στόχος της F1 η πρεμιέρα Ιούλιο, στην Ευρώπη και χωρίς θεατές

cars

F1 2024: Πότε παρουσιάζουν Williams και Sauber τα νέα τους μονοθέσια

cars

Νέα Mercedes-AMG GLC: Η τεχνολογία της Formula 1 σε SUV

cars

F1 star Guenther Steiner loves unemployed life, and his new role with F1 Miami Grand Prix

cars