CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Ο Νιούι εφ’ όλης της ύλης

Είναι ένα πρόσωπο το οποίο δεν έχει ανάγκη από συστάσεις. Ο Άντριαν Νιούι έχει καθιερώσει εαυτόν ως έναν εκ των κορυφαίων σχεδιαστών στην ιστορία της F1.

Δεν είναι μόνο τα 25 συνολικά πρωταθλήματα (οδηγών-κατασκευαστών) που έχουν κερδίσει τα μονοθέσια του. Είναι, κυρίως, το ότι ο Νιούι το έχει πράξει αυτό με τρεις διαφορετικές ομάδες (Williams-McLaren-Red Bull), πολλές φορές, μάλιστα, με κυριαρχικό τρόπο. Κατά συνέπεια τις σπάνιες φορές που ο Βρετανός αποφασίζει να μιλήσει, έχει συνήθως να πει σημαντικά πράγματα.

Η τελευταία συνέντευξη του Νιούι στο racingnews365.com ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Ξεκινώντας από την αρχή της πορείας του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull έφτασε στο σήμερα και ανέλυσε τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η F1. Φυσικά, όντας και ο ίδιος λάτρης της αγωνιστικής οδήγησης, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε οδηγούς με τους οποίους έχει συνεργαστεί όλα αυτά τα χρόνια.

Δεν είμαστε οι καλύτεροι

Για τον Νιούι η F1 αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια μία πολύ μεγάλη πρόκληση. Αυτή δεν είναι άλλη από την προέλκυση των πιο ταλαντούχων μηχανικών στον κόσμο. Ο λόγος για την κατάσταση αυτή είναι, σύμφωνα με τον Βρετανό, η θέσπιση του ορίου μπάτζετ.

Σύμφωνα με αυτό οι ομάδες δεν μπορούν να ξεπερνούν στους ετήσιους προϋπολογισμούς τους ένα συγκεκριμένο ποσό. Για φέτος το όριο μπάτζετ είναι στα 135 εκατομμύρια δολάρια. Από αυτό εξαιρούνται μόνο οι αμοιβές των οδηγών και των τριών κορυφαίων στελεχών κάθε ομάδας.

«Δυστυχώς δεν μπορούμε πια να προσελκύσουμε τους κορυφαίους απόφοιτους των μεγαλύτερων πανεπιστημίων στην F1. Το όριο μπάτζετ, αλλά και το ότι εκείνο παραμένει σταθερό σε μία περίοδο έντονου πληθωρισμού, έχει στριμώξει πολύ τα οικονομικά των ομάδων» σημείωσε ο Νιούι.

«Επιπλέον υπάρχουν όλες αυτές οι νέες εταιρίες τεχνολογίας που πληρώνουν αδρά για νέα ταλέντα. Εμείς, αναγκαστικά, στοχεύουμε πιο πολύ στο πάθος των νέων για το μηχανοκίνητο αθλητισμό» υπογράμμισε ο Βρετανός.

Οι λόγοι της κυριαρχίας Red Bull

Ο Νιούι θεωρεί ότι οι αλλαγές που έγιναν στα μέσα του 2022 υπήρξαν καθοριστικές στην μετέπειτα κυριαρχία της Red Bull. «Εάν θυμάστε στις αρχές του 2022 είχαμε μία πολύ έντονη μάχη με τη Ferrari. Εκείνοι είχαν πιο πολύ χρόνο να προετοιμαστούν για την αλλαγή καθώς εμείς παλεύαμε με την Mercedes για τα πρωταθλήματα του 2021» δήλωσε ο Βρετανός.

«Έπειτα ήρθε (σ.σ. έπειτα από πιέσεις της Mercedes) η αύξηση της απόστασης των πατωμάτων από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, πριν το GP του Βελγίου. Αυτή η αλλαγή μας ευνόησε τελικά. Σε συνδυασμό και με το ότι είχαμε μεγαλύτερο δυναμικό εξέλιξης στο δικό μας concept, φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα» πιστεύει ο Νιούι.

Πολλοί πιστεύουν ότι η φετινή RB20 είναι μία νέα σύλληψη των ανθρώπων στο Μίλτον Κινς. Ωστόσο ο Νιούι διαφωνεί. «Το φετινό μονοθέσιο είναι το εξελικτικό αποτέλεσμα των προηγούμενων δύο αυτής της γενιάς. Μπορεί εξωτερικά να δείχνει πολύ διαφορετικό. Ωστόσο υπάρχουν πολλά που δεν μπορείτε να δείτε και τα οποία έχουν τις ρίζες τους στην RB18» σημείωσε.

Η μεγάλη ομοιότητα των Φερστάπεν-Φέτελ

Ο Νιούι είχε την τύχη να συνεργαστεί με ορισμένους από τους κορυφαίους οδηγούς στην ιστορία του σπορ. Δύο εξ αυτών ήταν οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαξ Φερστάπεν. Σύμφωνα με τον Νιούι οι δύο πρωταθλητές έχουν μία μεγάλη ομοιότητα.

«Και οι δύο έχουν μεγάλη ικανότητα αντίληψης στην συμπεριφορά των ελαστικών. Άλλοι οδηγοί όπως ο Μαρκ Γουέμπερ είχαν εξαιρετική αίσθηση στις αεροδυναμικές μεταβολές. Ο Μαξ έχει μεγάλη αντίληψη και σε αυτόν τον τομέα» σημειώνει ο Νιούι.

«Διαφορετικοί οδηγοί θα έχουν καλύτερη αντίληψη σε διαφορετικούς τομείς. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό ο οδηγός να μπορεί να επικοινωνεί λεπτομερώς τη συμπεριφορά του μονοθέσιου. Μπορεί να έχουμε άπειρους αισθητήρες και πανίσχυρους υπολογιστές. Όμως η συμβολή του ανθρώπου που χειρίζεται το αυτοκίνητο θα είναι πάντα κρίσιμη» θεωρεί ο Βρετανός.

Related Articles

A new Formula 1 points system is being discussed

cars

Ματαιώθηκε λόγω κακοκαιρίας το FP3 στο GP Ρωσίας

cars

Lewis Hamilton ready to complete new F1 career high as Russell role explained

cars

Audi: Αγόρασε το πρώτο της μερίδιο στην Sauber

cars

Norris full of excitement over “crazy” Qiddiya F1 track ideas

cars

Brawn: Θα χρειαστούμε ακόμη μία σεζόν για να κλείσει η ψαλίδα στην F1

cars

Ελαφρύτερα μονοθέσια για τη Formula 1 το 2026

cars

Fabio Quartararo – Ο έτερος απογοητευμένος του test στο Misano

cars

Hamilton clarifies Andretti stance, F1 needs more diverse team owners

cars