Η Pirelli ανανέωσε την συμφωνία της ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για την Formula 1 μέχρι το 2027
Επισημοποιήθηκε η επέκταση της συμφωνίας της Formula 1 με την Pirelli ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για την F1 αλλά και την F2 και την F3. Αυτό σημαίνει πως η πρόταση της Bridgestone η οποία είχε επίσης διεκδικήσει την αποκλειστική προμήθεια ελαστικών δεν έγινε αποδεκτή.
Η απόφαση συμπτωματικά (ή και όχι τόσο) έρχεται στον απόηχο των προβλημάτων που αντιμετώπισε η Pirelli με τα ελαστικά τα οποία είχε υπολογίσει να χρησιμοποιηθούν στο Grand Prix του Κατάρ. Το αγωνιστικό τριήμερο στην Μέση Ανατολή αποδείχτηκε εξοντωτικό τόσο για τους ανθρώπους, με τους πιλότους να αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της ζέστης και της υγρασίας, όσο και για τα ελαστικά.
Μάλιστα η Pirelli αφενός έβαλε πλαφόν 18 γύρων στη χρήση των ελαστικών της από όλες τις ομάδες, αφετέρου μετέφερε όλα τα ελαστικά, χρησιμοποιημένα και μη, στα κεντρικά της προκειμένου να διεξάγει έρευνες για το τι δεν λειτούργησε όπως είχε υπολογιστεί εξ αρχής.
Η συμφωνία της επέκτασης
Πέραν όλων αυτών, πάντως σήμερα οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν την επέκταση της κοινής τους πορείας που τελείωνε τυπικά φέτος, μέχρι το 2027 με δυνατότητα μονοετούς περαιτέρω επέκτασης για το 2028. Με τη λήξη αυτού του συμβολαίου η Pirelli θα έχει προμηθεύσει τη Formula 1 για 18 συνεχή χρόνια, έχοντας ανοίξει το πιο πρόσφατο κεφάλαιο της στο σπορ, το 2011.
Η Pirelli όλο αυτό το διάστημα έχει ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις αλλαγές που έχουν υπάρξει στο κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μονοθεσίων στον κόσμο. Από το ντεμπούτο της το 2011 με ελαστικά 13 ιντσών και μεγάλου προφίλ έως τις υβριδικές μονάδες ισχύος το 2014, στη συνέχεια φαρδύτερα ελαστικά από το 2017, προτού μετακινηθεί στο σημερινό μέγεθος των 18 ιντσών από το 2022.
Ανάπτυξη της βιωσιμότητας
Η νέα συμφωνία έχει τονισμένη την προσπάθεια της Pirelli να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την περιβαλλοντική βιωσιμότητα που έχει θέσει η Formula 1, καθώς το άθλημα έχει δεσμευτεί να γίνει Net Zero Carbon μέχρι το 2030. Η εταιρεία θα εξακολουθήσει να αναζητά καινοτομίες τόσο σε αθλητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο, για τη μείωση των εκπομπών CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός ελαστικού της Formula 1.