CARSNEWS
F1 & RACES

FIA: Λιγότερα GP, περισσότερες ομάδες και πιο κατάλληλες πίστες για την F1

Έπειτα από το Grand Prix Κατάρ, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την επιβολή ποινών λόγω υπέρβασης των ορίων πίστας, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem δήλωσε ότι θεωρεί τέτοιες καταστάσεις απαράδεκτες για τη Formula 1. O 61 ετών άνδρας από το Ντουμπάι, πιστεύει ότι δεν είναι θέμα πιο αποτελεσματικής αστυνόμευσης από τη FIA. Αντιθέτως, αναφέρει ότι οι προορισμοί που έχουν σαφές πρόβλημα με τα όρια πίστας, όπως το Red Bull Ring της Αυστρίας και το Losail του Κατάρ, πρέπει να κάνουν τροποποιήσεις για να αποτρέπουν τους οδηγούς να εισέρχονται στον πειρασμό να ανοίξουν τη γραμμή τους.

Ο Mohammed Ben Sulayem δήλωσε στο Motorsport: «Είχαμε το ίδιο θέμα στην Αυστρία, ήταν 1.200 παραβάσεις εκεί. Και πρέπει να πω συγχαρητήρια στους αγωνοδίκες γιατί τις εντόπισαν. Αλλά είναι αυτή η λύση; Όχι. Η λύση είναι να βελτιώσουμε την ίδια την πίστα. Ξέρω ότι κάποιοι αντιστέκονται σε αυτό, αλλά για να σας πω την αλήθεια, αν δεν το κάνουν, δεν υπάρχει αγώνας. Είναι τόσο απλό. Δεν μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά αυτό».

Ο πρόεδρος της FIA δήλωσε επίσης ότι οι προορισμοί όπου τα όρια της πίστας αποτελούν πρόβλημα πρέπει να βρουν καλύτερο σχεδιασμό kerb: «Πρέπει να βρούμε μια λύση. Μια από τις λύσεις είναι να γίνεται πιο ολισθηρή η πίστα όταν βγαίνουν εκτός. Κανείς δεν μπορεί να σταματήσει τους οδηγούς εκτός από τους ίδιους. Μπορούμε να εξετάσουμε το ύψος των kerb. Προκαλεί ζημιά στα μονοθέσια; Ή ίσως υπάρχει η δυνατότητα να βάλουμε λίγο χαλίκι; Αλλά με τα χαλίκια πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί».

«Πόσο βαθύ είναι το χαλίκι; Γιατί δεν θέλετε να κολλήσει κανείς. Και πόσο μεγάλα είναι το χαλίκια; Γιατί δεν θέλεις να πάθει ζημιά το μονοθέσιο. Πρέπει να βρεις ένα συμβιβασμό. Αλλά πιστεύω ότι τώρα δεν είναι θέμα αν θα το κάνουμε. Πρέπει να το κάνουμε. Και πρέπει να ακούσουμε κυρίως τους οδηγούς, τα σχόλιά τους. Θα πρέπει να το κάνω επειγόντως γιατί πρέπει να εφαρμοστεί για την επόμενη χρονιά. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να συνεχιστεί, ειδικά εκεί όπου το βλέπουμε συνέχεια».

Ο Ben Sulayem δήλωσε ότι περαιτέρω βελτιώσεις για τον καλύτερο έλεγχο των υπερβάσεων των ορίων πίστας είναι δυνατές, ιδίως με τη νέα τεχνολογία, αλλά προειδοποιεί ότι η FIA χρειάζεται περισσότερους πόρους για να μπορέσει να την αξιοποιήσει: «Η χρήση της τεχνολογίας θα πρέπει να υπάρχει. Χρησιμοποιείται σε πολλούς τομείς, αλλά η FIA χρειάζεται περισσότερους πόρους για να επενδύσει πίσω στο άθλημα. Δεν κρυβόμαστε εδώ: χρειαζόμαστε περισσότερους πόρους. Θέλω να πω, πρόκειται για μια επιχείρηση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων και δεν μπορούμε να τη λειτουργήσουμε με πενιχρά χρήματα».

«Η συμφωνία μας πρέπει να γίνει καλύτερη. Πρέπει να θυμάστε ένα πράγμα: μας ανήκει το Πρωτάθλημα. Εκπροσωπώ τον ιδιοκτήτη και το μισθώνουμε. Και αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό. Δεν είμαστε πάροχος υπηρεσιών. Η αποστολή μας είναι διαφορετική από της Liberty Media, αλλά βρισκόμαστε στο ίδιο στρατόπεδο. Δεν πρέπει να διαχειριζόμαστε αυτή τη μεγάλη ευθύνη με μικρό πορτοφόλι. Είμαστε διαφανείς. Λέμε ότι αυτό είναι το κόστος. Ο κόσμος καυχιέται για την αξία κάθε ομάδας της F1, αλλά η FIA θα πρέπει να είναι δωρεάν και να έχει τους πόρους για να τη διοικήσει με τον καλύτερο τρόπο».

To 2000, o πρώην… τσάρος της Formula 1, Bernie Ecclestone, αφότου είχε καταφέρει λίγα χρόνια νωρίτερα να κάνει τον κοντινό του φίλο (και πρώην δικηγόρο της FOCA, του συνδέσμου κατασκευαστών που είχε ιδρύσει ο Ecclestone), Max Mosley, πρόεδρο της FIA, αγόρασε από τη Διεθνή Ομοσπονδία το δικαίωμα της εμπορικής εκμετάλλευσης του σπορ για 100 χρόνια, έναντι 360 εκατ. δολαρίων, τη στιγμή που η F1 είχε ετήσια έσοδα που πλησίαζαν το 1 δισ. δολάρια. Τώρα, ίσως o Ben Sulayem απαιτεί μεγαλύτερο μερίδιο της… πίτας από τη Liberty Media ενδεχομένως μέσω της επόμενης Συνθήκης Ομονοίας, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2026.

Όσον αφορά το θέμα αποδοχής από τη FOM (Formula One Management) της Andretti Cadillac, που θέλει να γίνει η 11η ομάδα της F1 και έχει λάβει ήδη την έγκριση της FIA, ο Ben Sulayem δήλωσε ότι οι κανονισμοί της FIA προβλέπουν ότι το grid μπορεί να αποτελείται από 12 ομάδες, παρά την αντίσταση αρκετών εκ των υφισταμένων, προσθέτοντας ότι τα Grand Prix είναι πολλά και όχι οι ομάδες: «Οι πίστες υποτίθεται ότι έχουν αρκετά γκαράζ και χώρο για 12 ομάδες. Νομίζω ότι ο αριθμός των αγώνων είναι υπερβολικός παρά το πλήθος των ομάδων».

«Οι ομάδες κοιτάζουν το κομμάτι της πίτας. Καταλαβαίνω τις ανησυχίες τους. Αλλά οι δικές μας ανησυχίες είναι διαφορετικές. Η FIA θα έπρεπε να ζητάει, να ικετεύει, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να έρθουν. Δεν θα πρέπει απλά να τους λέμε όχι. Αν με ρωτήσετε ποιο είναι το όνειρό μου, είναι να γεμίσουν οι 12 θέσεις (του grid) και να έχουμε μια αμερικανική ομάδα από έναν κατασκευαστή και μια μονάδα ισχύος και έναν οδηγό από εκεί. Και μετά να πάμε στην Κίνα ίσως και να ζητήσουμε το ίδιο πράγμα και να το κάνουμε».

«Δεν μπορείς να αναγκάσεις την Andretti/GM να αγοράσει μια άλλη ομάδα μόνο και μόνο επειδή κάποιοι θέλουν να πουλήσουν. Δεν θα αναφέρω ονόματα, αλλά με κυνηγούσαν να πείσω την GM να κάνει ακριβώς αυτό. Δεν είναι αυτή η δική μου δουλειά. Δεν εκλέχθηκα για να κάνω αυτό. Δεν είμαι μεσίτης».

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

F1: Ολική μεταμόρφωση για τη Haas στο Τέξας – Super Sport FM | Η κορυφαία παγκύπρια αθλητική συχνότητα

cars

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι πιλότοι της F1 για το 2023

cars

Επίσημο: Δεν θα γίνει Grand Prix Ολλανδίας φέτος (video)

cars

Με Honda και το 2021 οι Red Bull και Toro Rosso

cars

Ayao Komatsu Thinks He Can Transform F1’s Worst Team. Here’s Why He Might Be Right.

cars

The two F1 rules problems Perez’s recent mishaps expose

cars

Είπε «όχι» στη McLaren o Vettel;

cars

Lawson continues to deputise for Ricciardo in Qatar

cars

Οι κινητήρες Ferrari θα εγκατασταθούν στη Haas με την επωνυμία Alfa Romeo

cars