CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Εμίλια Ρομάνια FP3: «1-2» της McLaren σε μια διακεκομμένη διαδικασία

Στην επεισοδιακή τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Εμίλια Ρομάνια της Formula 1, πριν από τις κατατακτήριες, οι δύο McLaren σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους, ωστόσο μία κόκκινη σημαία στα τελικά στάδια της διαδικασίας, δεν επέτρεψε σε πολλούς οδηγούς να κάνουν μία γρήγορη προσπάθεια με το δεύτερο σετ ελαστικών (μαλακής γόμας).

Η McLaren επέδειξε ότι είναι πολύ ανταγωνιστική στην Imola, καθώς επικρατούν οι γρήγορες στροφές και υπάρχουν ελάχιστες αργές, όπου έχει αδυναμίες το βρετανικό μονοθέσιο. Ωστόσο, οι δύο οδηγοί της βρέθηκαν στην κορυφή υπό περίεργες συνθήκες. Ο Oscar Piastri σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας πριν από τη διακοπή των τελευταίων λεπτών, ενώ Lando Norris τον ακολούθησε τον πίνακα των χρόνων, 0,3 δλ. πίσω, έχοντας παίξει λίγο άδικα, καθώς κατέστρεψε τον τελικό γύρο των οδηγών που τον ακολουθούσαν στην πίστα.

Καθώς όλοι οι οδηγοί είχαν κατευθυνθεί στην πίστα με καινούργια μαλακά ελαστικά για τις τελικές τους προσπάθειες, μόλις 6 λεπτά πριν από το τέλος του FP2, ο Sergio Perez, βρισκόταν στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα.

Ο γύρος του Μεξικανού δεν ήταν πολύ ανταγωνιστικός (0,6 δλ. πίσω από τον Piastri έπειτα από το δεύτερο sector), αλλά ο Perez χτύπησε άτσαλα το αρχικό kerb του chicane της Variante Alta (στροφές 14/15), και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να τον ανακτήσει. Το ρύγχος της Red Bull του Μεξικανού προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά και προκάλεσε διακοπή με τη δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας.

F1 - Sergio Perez (Red Bull), FP3 GP Εμίλια Ρομάνια 2024

Το συμβάν αυτό άφησε μόλις δύο λεπτά στο τέλος της διαδικασίας για τους οδηγούς να προλάβουν να κάνουν έναν γρήγορο γύρο με τα μαλακά ελαστικά. Βγαίνοντας από τα pits, οι δύο Ferrari έδιναν μάχη για τη θέση στην πίστα εξερχόμενες από τα pits, ενώ πρώτος στην πίστα είχε βρεθεί ο Norris. Ωστόσο, ο Βρετανός αποφάσισε να επιβραδύνει πολύ στις τελευταίες στροφές του γύρου προετοιμασίας. Αυτό χάλασε το γύρο σχεδόν όλων των οδηγών που τον ακολουθούσαν: Esteban Ocon, Alex Albon, Pierre Gasly, Charles Leclerc και του team-mate του Oscar Piastri, που βρέθηκαν όλοι πολύ κοντά.

Este ha sido el atolondrado final de sesión en los Libres 3 😅#F1 #EmiliaRomagnaGP 🇮🇹pic.twitter.com/ej7OGoh3eQ

— The Finish Line 🏁 (@TFinishLine_) May 18, 2024

Ο Gasly βρισκόταν πολύ κοντά στον Albon στις τελευταίες στροφές και ο Piastri προσπάθησε να τον προσπεράσει δύο φορές. Ωστόσο, είδε το Γάλλο να του «κλείνει την πόρτα» σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ενώ ο Leclerc αποφάσισε να επωφεληθεί και να προσπεράσει και τους δύο για να ξεκινήσει το γύρο του. Εντούτοις, στη μάχη με τον Gasly έχασε χρόνο στο πρώτο sector και δεν κατάφερε να βελτιώσει την προηγούμενη επίδοσή του, την οποία είχε σημειώσει με το πρώτο μαλακό σετ ελαστικών.

Bryan: “Zero margin. Zero margin.”

Charles: *overtakes the cars to start the lap*

pic.twitter.com/xiZCVoB1t7

— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) May 18, 2024

Όπως και στο FP1, είδαμε διαφορετικές στρατηγικές από τις κορυφαίες ομάδες όσον αφορά την επιλογή ελαστικών στο πρώτο μισό της διαδικασίας. Οι Red Bull και McLaren επέλεξαν τη μέση γόμα, Ferrari και Mercedes επέλεξαν τη μαλακή, ενώ η Aston Martin στράφηκε προς τη σκληρή.

Η αναβαθμισμένη Ferrari φαίνεται να έχει πολύ δυνατό εμπρός μέρος στην Imola, γεγονός που κάνει λίγο πιο νευρικό τον πίσω άξονα. Ίσως για αυτό ο Leclerc έδειχνε πολύ πιο δυνατός εχθές από τον Carlos Sainz, ο οποίος όμως φαίνεται βρήκε τα πατήματά του σήμερα. Με το πρώτο σετ μαλακής γόμας ελαστικών, ο Ισπανός κατάφερε να γράψει χρόνο μόλις 0,02 δλ. ταχύτερο από αυτόν του team-mate του, Charles Leclerc, με τους δύο Ferraristi να καταλαμβάνουν την και 4η θέση.

H Ferrari, έχοντας τοποθετήσει εχθές την 3η μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Leclerc (εκτός από μπαταρία ERS και ηλεκτρονικά ελέγχου), σήμερα χρησιμοποιεί και το 3ο φετινό κιβώτιο που αντιστοιχεί στο Μονεγάσκο, από τα 5 που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.

Μόλις 6 χλστ. του δλ. πίσω από τον Leclerc βρέθηκε ο George Russell, ο οποίος είχε ολοκληρώσει τη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα πριν από τη διακοπή των τελευταίων λεπτών. Ωστόσο, η διαφορά δεν είναι αντιπροσωπευτική, καθώς οι οδηγοί της Ferrari σημείωσαν τις επιδόσεις τους πολύ νωρίτερα, σε χειρότερες συνθήκες. Οι οδηγοί της Mercedes ήταν πιο ευχαριστημένοι εχθές από τη συμπεριφορά του γερμανικού μονοθεσίου, που έχει δεχθεί αναβαθμίσεις αυτό το τριήμερο.

Έπειτα από την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια (περίπου στο 20ό λεπτό), ο Lewis Hamilton (που δεν βγήκε καν στην πίστα στα τελευταία λεπτά και κατέληξε 17ος) είχε βρεθεί 2 δλ. πίσω από τον Sainz που βρισκόταν επικεφαλής εκείνη τη στιγμή, και σύμφωνα με το pit wall της Mercedes, 0,8 δλ. από αυτή τη διαφορά αναπτυσσόταν στις ευθείες και αυτό ίσως οφείλεται σε πιο συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος, αλλά και τη γνωστή υστέρηση του γερμανικού μονοθεσίου στις τελικές ταχύτητες.

Ο Hamilton ανέφερε ότι η απόσταση της W15 από το έδαφος ήταν μεγάλη. Ίσως έπειτα από τις χθεσινές δοκιμές, η Mercedes ανύψωσε υπερβολικά το μονοθέσιο, χάνοντας σε απόδοση. Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση η διαφορά αίσθησης να οφείλεται και στην αντίθετη από χθες κατεύθυνση του αέρα.

Στην 6η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen, 0,837 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς δεν είχε την ευκαιρία να σημειώσει γρήγορο χρόνο με τη μαλακή γόμα. Η Red Bull ακύρωσε τις σημερινές προσομοιώσεις pit stop, για να επιτρέψει στους μηχανικούς της να πραγματοποιήσουν τις αλλαγές στις ρυθμίσεις που φαινόταν από χθες ότι χρειαζόταν η RB20, σύμφωνα με τα ευρήματα των οδηγών προσομοιωτή στο εργοστάσιο του Milton Keynes. Φαίνεται ότι η Red Bull είχε εχθές πολύ μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και αναγκάστηκε να τις σκληρύνει για να βελτιώσει την ισορροπία, κάτι που έκανε το μονοθέσιο δύσκολο στη διαχείριση των kerb.

Η εικόνα της Red Bull ήταν κάπως βελτιωμένη σήμερα, κάτι που φάνηκε εξαρχής, από τους χρόνους που έγραψαν οι οδηγοί της με τη μέση γόμα. Ο Verstappen βρέθηκε 0,3 δλ. πίσω από τον Sainz (που χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα), ενώ η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο ελαστικών εκτιμάται ότι φτάνει ακόμα και το μισό δευτερόλεπτο.

Ωστόσο, ο γύρος του Verstappen με τη μαλακή γόμα πριν από το ατύχημα του Perez, ήταν 0,25 δλ. πιο αργός από την επίδοση του Piastri στα δύο πρώτα sector. Οι τελικές απαντήσεις θα δοθούν μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά η Red Bull ίσως να μην έχει το πάνω χέρι στην Imola στις κατατακτήριες δοκιμές, σύμφωνα με αυτές τις ενδείξεις.

Στο χάος των τελευταίων λεπτών, ο Kevin Magnussen βρισκόταν σε γρήγορο γύρο όταν συνάντησε μπροστά του τις δύο Racing Bulls που κινούνταν αργά, με τον Daniel Ricciardo να βρίσκεται στη μέση της στενής πίστας. Αυτό ανάγκασε τον Δανό οδηγό της Haas να πατήσει στο γρασίδι με πολλά χιλιόμετρα και ευτυχώς δεν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του.

Alonso’s FP3 ended early after this collision with the barriers 😖#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/oQGhdzR4h3

— Formula 1 (@F1) May 18, 2024

Στο 25ο λεπτό της διαδικασίας, ο Fernando Alonso έχασε το πίσω μέρος της Aston Martin, έχοντας υποστροφή στην 1η Rivazza, πάτησε πολύ στα kerb της εξόδου και έχασε το πίσω μέρος της Aston Martin στην τελευταία στροφή, για να προσκρούσει με το πλάι και το πίσω μέρος στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας τουλάχιστον την αριστερή πίσω ανάρτηση.

Ο Ισπανός ήταν καλά, αλλά επισκέφθηκε προληπτικά το ιατρικό κέντρο της πίστας και προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας για λίγα λεπτά με κόκκινη σημαία. Οι μηχανικοί της Aston Martin θα έχουν αρκετή δουλειά να κάνουν για να επισκευάσουν το μονοθέσιο πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές.

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Formula 1: Έρχεται και η νέα Red Bull

cars

F1 GP Βραζιλίας: Ένα απρόσμενο φαβορί (+video)

cars

Επισημοποιήθηκε το καλεντάρι της F1 για το 2020

cars

Hakkinen: «Η Ferrari έχει πια το καλύτερο μονοθέσιο»

cars

Formula 1: Το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου στο Μονακό

cars

Άσχημα νέα για τον Max Verstappen -Τι συμβαίνει στην προσωπική ζωή του Ολλανδού

cars

F1 Alpha Tauri: Οι ανοδικές επιδόσεις του Tsunoda στην F1 2024

cars

Νέα Aston Martin Vantage: Παίρνει τη θέση της παλιάς ως F1 safety car

cars

O Fernando Alonso απέκτησε το δικό του ποδήλατο – Με ποια εταιρεία ένωσε τις δυνάμεις του

cars