CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Κατάρ: Ανησυχίες για τα ελαστικά οδηγούν σε αλλαγές

Η Formula 1 θα πραγματοποιήσει μια επιπλέον περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν από το sprint shootout του GP Κατάρ και υπάρχει περίπτωση να επιβάλει στρατηγική τριών pit stop, λόγω ανησυχιών με τα ελαστικά. Η ανάλυση της Pirelli μετά την πρώτη ημέρα δράσης στην πίστα του Losail για το GP Κατάρ, αποκάλυψε ότι υπήρχαν ενδείξεις διαχωρισμού του πλευρικού τοιχώματος μεταξύ του επάνω μέρος της γόμας και των ιμάντων της κορυφής και του σκελετού.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η FIA, αναφέρεται ότι το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια πίεσης, αν τα ελαστικά χρησιμοποιηθούν για εκτεταμένο χρόνο. Τα αρχικά στοιχεία δείχνουν ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από το νέο σχεδιασμό των kerb που κατασκευάστηκαν στο Κατάρ για τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου.

«Αυτό το πρόβλημα προκλήθηκε πιθανότατα από τις παρεμβολές υψηλής συχνότητας μεταξύ του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού και των “πυραμιδοειδώνkerb 50 χιλιοστών που χρησιμοποιούνται ευρέως σε αυτή την πίστα, οι οποίες επιδεινώνονται από την τάση των οδηγών να καβαλάνε αυτά τα kerb» (για να εκμεταλλευτούν όλο το πλάτος της πίστας) ανέφερε η ανακοίνωση της FIA.

Το θέμα είναι αρκετά ανησυχητικό για τη FIA ώστε να πραγματοποιήσει έκτακτη αλλαγή του χρονοδιαγράμματος για το Σάββατο, με μια επιπλέον περίοδο ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 10 λεπτών να έχει προγραμματιστεί για να αξιολογηθεί η κατάσταση. Στην ανακοίνωσή της, η FIA ανέφερε ότι λαμβάνεται πλήθος μέτρων για να αποτραπεί το ενδεχόμενο να προκύψουν προβλήματα στον αγώνα.

Η Διεθνής Ομοσπονδία εξήγησε ότι τα όρια της πίστας στις στροφές 12-13 θα τροποποιηθούν, με τη λευκή γραμμή που οριοθετεί την πίστα να μεταφέρεται 80 εκατοστά προς τα μέσα για να αποτραπεί στα μονοθέσια να ακουμπάνε τα kerb. H επιπλέον περίοδος ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 10 λεπτών θα πραγματοποιηθεί στις 16:00 το απόγευμα του Σαββάτου, την ώρα που ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί το sprint shootout (που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του σπριντ), για να έχουν τη δυνατότητα οι οδηγοί να εξοικειωθούν με τη νέα διαμόρφωση της πίστας.

Servicios ta repintando el trazado en T12-13 para alejar los límites de pista de los pianos sobre 60 cms. Eso significa circuito +corto.

Mantenaince services apready working on repainting at T12-13 to move track limits away of the kerb aprox 60 cms. That means a shorter track. pic.twitter.com/WIPvSJh8cF

— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 7, 2023

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι οδηγοί δεν ήταν ευχαριστημένοι που δεν ζητήθηκε η γνώμη τους για τις αλλαγές στην πίστα. Αναμένεται η ταχύτητα διέλευσης των μονοθεσίων από τις στροφές 12-13 θα μειωθεί κατά 20 χλμ./ώρα, για να πέσει περίπου στα 250 χλμ./ώρα. Τα καινούργια kerb είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA, ωστόσο η ταχύτητα διέλευσης από αυτές τις στροφές είναι πολύ υψηλή και φέτος είναι η πρώτη φορά που η Formula 1 επισκέπτεται την πίστα του Losail με μονοθέσια που διαθέτουν τροχούς 18 ιντσών.

Αυτό θα μεταθέσει την έναρξη του sprint shootout στις 16:20. Μετά τον σπριντ το βράδυ του Σαββάτου, θα διεξαχθεί περαιτέρω ανάλυση των ελαστικών για να αποφασιστεί αν χρειάζεται να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για το Grand Prix της Κυριακής. Εάν υπάρχουν ενδείξεις για περαιτέρω προβλήματα, τότε η FIA θα μπορούσε να επιβάλει ανώτατο όριο γύρων για τη χρήση ελαστικών την Κυριακή, για λόγους ασφαλείας.

Υπάρχει περίπτωση να επιβληθεί έκτακτο μέτρο που θα υπαγορεύει ότι η μέγιστη διάρκεια ενός stint με το ίδιο σετ ελαστικών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 20 γύρους για καινούργια ελαστικά στον αγώνα, και ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στους 22 γύρους για μεταχειρισμένα ελαστικά που θα τοποθετούνταν στον αγώνα, ώστε να ληφθούν υπόψη οι γύροι εισόδου και εξόδου από τα pits στις κατατακτήριες δοκιμές. Το σημερινό σπριντ διαρκεί 19 γύρους.

F1 - GP Κατάρ 2023

Υπό αυτά τα έκτακτα μέτρα, όλοι οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον 3 pit stop για αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, που αποτελείται από 57 γύρους συνολικά. Το πρόγραμμα τριημέρου με σπριντ έκανε το πρόβλημα να περάσει απαρατήρητο κατά τη διάρκεια των διαδικασιών της Παρασκευής, αφού με μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, καθώς οι ομάδες δεν πραγματοποίησαν προσομοιώσεις αγώνα διανύοντας μεγάλο αριθμό γύρων.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει αντιμετωπίσει η Formula 1 με ελαστικά από το φιάσκο του GP ΗΠΑ του 2005, όπου συμμετείχαν μόνο 6 μονοθέσια, αυτά που χρησιμοποιούσαν ελαστικά Bridgestone, καθώς αυτά της Michelin δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του κεκλιμένου τμήματος της πίστας της Ινδιανάπολης τότε.

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

RacingNews365’s view on F1’s proposed new points system

Bury

Σάινθ και Ferrari έμειναν στην κορυφή, παραμένουν οι μπελάδες για τη Red Bull στο GP Σιγκαπούρης

cars

Εφεδρικός οδηγός στην Aston Martin o Hulkenberg!

cars

F1 GP Μ. Βρετανίας: Ξανά Verstappen FP2

cars

Formula 1: Ένας θρύλος του Le Mans θα αναδείξει τα νέα αστέρια της McLaren

cars

Χόρνερ: «Είπαμε στον Πέρεζ τρεις φορές: Μείνε μέσα στις λευκές γραμμές»

cars

Στο νοσοκομείο με κορωνοϊό ο Flavio Briatore

cars

Wolff has new “mindset” over Mercedes F1 recovery

cars

Το τρελό μοντέλο της αναγεννημένης Bizzarini

cars