CARSNEWS
F1 & RACES

FIA – Ποινή στους οδηγούς που προκαλούν διακοπή στην F2 και F3

Το 2024, κάθε οδηγός που θα προκαλεί κόκκινη σημαία στις κατατακτήριες δοκιμές της Formula 2 ή της Formula 3 θα μπορεί να χάνει το πλεονέκτημα του ταχύτερου γύρου του.

Είναι μία μικρή αλλαγή στον αγωνιστικό κανονισμό της Formula 2 και της Formula 3, αλλά μπορεί να εμφανιστεί και στην Formula 1 στη συνέχεια. Η FIA αποφάσισε να αλλάξει τον κανονισμό σε περίπτωση κόκκινης σημαίας – δηλαδή διακοπής του σκέλους – στις κατατακτήριες δοκιμές, έτσι ώστε η διακοπή να μην γίνει πλεονέκτημα στον οδηγό που την προκάλεσε.

Το άρθρο 33.5 του αγωνιστικού κανονισμού της F2 και της F3 είναι πλέον ξεκάθαρο, αναφέροντας: “Οποιοσδήποτε οδηγός που, με απόφαση τον αγωνοδικών, είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για την παρουσίαση της κόκκινης σημαίας κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, θα του απαγορεύεται να ξαναπάρει μέρος στο σκέλος και ο ταχύτερος γύρος του θα μπορεί να διαγραφεί.”

Η τελευταία απόφαση θα δίνεται στους αγωνοδίκες αλλά στην περίπτωση ατυχήματος όπου εμπλέκεται ένας οδηγός ή σε περίπτωση μηχανικής βλάβης, θα είναι οι μοναδικοί κριτές για να εκτιμήσουν εάν εκείνος ο οδηγός είναι μοναδικός υπεύθυνος. Εάν συμβεί αυτό, θα του απαγορευτεί να ξαναμπεί στη πίστα ακόμα κι αν η κατάσταση του μονοθεσίου του το επιτρέπει, και σημαντικότερο από όλα, θα μπορεί να διαγραφεί ο καλύτερός του χρόνος.

Αυτή η ποινή θα γίνει ‘αντίβαρο’ στο σενάριο όπου άλλοι οδηγοί δεν μπορούν να βελτιώσουν τον χρόνο τους λόγω διακοπής του σκέλους από την κόκκινη σημαία.

Αυτός ο κανονισμός υπάρχει ήδη μεταξύ άλλων στην IndyCar, και ακούστηκε αρκετές φορές για την Formula 1, αλλά οι αρμόδιες αρχές δεν έκαναν ποτέ το ‘βήμα’.

Τα σενάρια όπου ο οδηγός που προκαλεί την κόκκινη σημαία βρίσκεται έπειτα σε πλεονεκτική θέση είναι σπάνια στους δύο ‘αντιθαλάμους’ της Formula 1 στα Grand Prix, αλλά είναι ένα φαινόμενο το οποίο παρακολουθήσαμε αρκετές φορές στο παρελθόν στην κορυφαία κατηγορία του αθλήματος τα τελευταία χρόνια.

Έτσι έγινε το 2021, όταν ο Charles Leclerc είχε κρατήσει την Pole Position στο Μονακό έπειτα από ατύχημα στο τέλος του Q3. Είχε γίνει έρευνα τότε για να σιγουρευτεί ότι ο οδηγός της Ferrari δεν είχε συγκρουστεί επίτηδες, και είχαν καταλήξει όταν δεν ήταν έτσι.

Πάλι στο Μονακό, το 2022, ο Sergio Perez είχε προκαλέσει κόκκινη σημαία μετά από έξοδο στα τελευταία δευτερόλεπτα των κατατακτήριων. Αυτή η οριστική διακοπή του σκέλους, του είχε επιτρέψει να εκκινήσει μπροστά από τον συναθλητή του Max Verstappen, που βελτίωνε όλο και περισσότερο μέχρι να υποχρεωθεί να διακόψει την προσπάθειά του. Ο Μεξικανός είχε επίσης κερδίσει τον αγώνα την επόμενη μέρα.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.

Related Articles

Ο 62χρονος ισπανός πρωταθλητής κέρδισε για 4η φορά

cars

Η μεγάλη γιορτή της Ferrari (video)

cars

Formula 1: Αυτά είναι τα νέα χρώματα της Williams (video)

cars

Που θα δούμε φέτος την Formula 1;

cars

King Lewis: Η αποκλειστική συνέντευξη του Hamilton στο NewsAuto

cars

Valentino Rossi, Agostini, Bagnaia, κ.α. – Σε φιλικό αγώνα καρτ ενάντια σε αστέρες της F1… στη Μύκονο!

cars

Η κλειστή λέσχη της Formula 1

cars

Formula 1: Σκάνδαλα και έριδες που απειλούν να γκρεμίσουν την αυτοκρατορία της Red Bull

cars

TAG Heuer’s Iconic 80s Formula 1 Watch Is Reborn

Bury