CARSNEWS
AUTONEWS

Ford Puma ST Power shift: Με 1000άρη κινητήρα 170 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Η Ford παρουσίασε το Puma ST Powershift με ήπιο υβριδικό σύστημα που φτάνει τον 1000άρη κινητήρα EcoBoost στην ισχυρότερη έκδοση όλων των εποχών με απόδοση 170 ίππων.

Αναβαθμισμένος με τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V ώστε να αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 ίππων και μέγιστη ροπή 248 Nm, o κινητήρας του 1,0 λίτρου συνδυάζεται με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι, παντρεύοντας άψογα την δυναμική οδηγική εμπειρία με την καθημερινή χρηστικότητα.

Το νέο σύστημα κίνησης ακολουθεί την φιλοσοφία Sports Technologies αλλά και τα υφιστάμενα χαρακτηριστικά αναβάθμισης της απόδοσης από το βελτιστοποιημένο πλαίσιο του Puma ST 1.5L EcoBoost (κυκλοφόρησε το 2020) συμπεριλαμβανομένων τόσο των ειδικών ρυθμίσεων του ημιάκαμπτου άξονα και των αντιστρεπτικών δοκών, όσο και των πατενταρισμένων ελατηρίων ανακατανομής πλευρικών φορτίων.

Σε συνδυασμό με την άνεση, τους ευρύχωρους εσωτερικούς χώρους και τις καινοτόμες πρακτικές λύσεις του compact SUV, όπως το MegaBox, το ευέλικτο νέο Puma ST Powershift καθιστά τις σπορ επιδόσεις προσιτές σε ένα ευρύτερο, ενθουσιώδες κοινό προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 σε 7,4 δευτερόλεπτα σε συνδυασμό με κατανάλωση καυσίμου 6,3 λτ/100 χλμ και εκπομπές CO2 144 γρ/χλμ.

Επιδόσεις ST

Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενεργοποιεί την ανάκτηση ενέργειας πιο γρήγορα από ότι σε άλλες εφαρμογές για ταχύτερη επαναφόρτιση της 48V μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό επιτρέπει στην ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) να προσφέρει πρόσθετη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ώστε να εξασφαλιστεί βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλότερες στροφές. Επιπλέον, η αυξημένη ανάκτηση ενέργειας προσφέρει επιπλέον 10 ίππους ηλεκτρικής υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια που ενισχύει τη μέγιστη ισχύ.

Σε συνδυασμό με τη ρύθμιση λογισμικού του υπερτροφοδοτούμενου, 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, επιτυγχάνεται αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον 1.0L EcoBoost Hybrid των 155 ίππων. Αποδίδοντας έως και 170 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και ροπή έως 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ., το Puma ST Powershift παράγει ακριβώς τη διπλάσια ισχύ ανά λίτρο από το Focus ST170 του 2002.

Το νέο Puma ST Powershift επωφελείται από την ίδια τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξαγωγής που συναντάμε στο Puma ST με στόχο την αυξημένη απόδοση, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει μία χαρακτηριστική για μοντέλα ST ηχητική χροιά κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, η ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στις λειτουργίες Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, αλλά ανοίγει στην Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο.

Powershift

Εξελιγμένο για να συνεργάζεται με τους κινητήρες 1.0L EcoBoost Hybrid, το 7τάχυτο κιβώτιο Powershift έχει βελτιστοποιηθεί με αναθεωρημένο mapping όσον αφορά το λογισμικό, που μεγιστοποιεί την απόδοση και την αποδοτικότητα για τους πελάτες του Puma ST Powershift.

Στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη προσφέρει ομαλές αλλαγές με άνεση και ευκολία (ιδιαίτερα σε συνθήκες οδήγησης με συχνές στάσεις και εκκινήσεις) και βοηθά να διατηρείται το ήπιο υβριδικό σύστημα στις βέλτιστες στροφές για ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Από εκεί και πέρα, για να εκμεταλλευτεί κανείς πραγματικά την απόδοση του κινητήρα, τα διαδοχικά κατεβάσματα έως και τριών σχέσεων επιτρέπουν ταχύτερα προσπεράσματα, όταν οι οδηγοί απαιτούν μέγιστη επιτάχυνση. Με ενεργοποιημένη την λειτουργία Sport, το κιβώτιο ταχυτήτων κρατά επίσης τις χαμηλότερες σχέσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, για πιο σπορ απόκριση. Επιπλέον, τα χειριστήρια στο τιμόνι επιτρέπουν τον χειροκίνητο έλεγχο των σημείων αλλαγής ταχυτήτων για πλήρη εμπλοκή του οδηγού.

Το αυτόματο κιβώτιο Powershift υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Stop & Go για το προαιρετικό Adaptive Cruise Control, η οποία μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα σε συνθήκες κυκλοφορίας με αλλεπάλληλα σταμάτα-ξεκίνα και να το επανεκκινήσει αυτόματα εάν η διάρκεια της στάσης είναι μικρότερη από τρία δευτερόλεπτα, ή να συνεχίσει μετά από τρία δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού ή του γκαζιού. Το κιβώτιο ταχυτήτων υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Remote Start μέσω της εφαρμογής FordPass.

Πλαίσιο ST

Το Puma ST Powershift μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το Puma ST, γεγονός που οξύνει την απόκριση χρησιμοποιώντας έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω με στρεπτική ακαμψία 2.000 Nm/deg (τιμή αυξημένη πάνω από 50% σε σύγκριση με το βασικό Puma) και αντιστρεπτική δοκό 28 χλστ ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα. Μπροστά το νέο Puma ST Powershift διαθέτει μια αντιστρεπτική δοκό 24 χλστ.

Τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του Puma ST Powershift. Αυτά τα προηγμένης τεχνολογίας ελατήρια συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω που προσαρμόζουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών που μεταδίδονται από το οδόστρωμα, εξασφαλίζοντας την ακαμψία που απαιτείται για καλύτερο έλεγχο του οχήματος, αλλά συγχρόνως την άνεση και την ποιότητα κύλισης στις υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους με μικροανωμαλίες.

Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11,4:1 (σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma) και χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό εμπρός ακραξονίων, βραχίονα τιμονιού και κρεμαγιέρα προδιαγραφών ST, για αυξημένη απόκριση κατά την είσοδο στη στροφή σε σύγκριση με το βασικό Puma, με περαιτέρω υποστήριξη από το Torque Vectoring Control.

Η βελτιωμένη απόδοση του συστήματος πέδησης παρέχεται από εμπρός δίσκους 325 χλστ – 17% μεγαλύτεροι σε διάμετρο συγκριτικά με τη στάνταρ έκδοση του μοντέλου. Η υποβοήθηση του συστήματος πέδησης του νέου Puma ST είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη αίσθηση και πληροφόρηση στη σπορ οδήγηση, ενώ και η βελτιστοποιημένη ανάκτηση ενέργειας του συστήματος κίνησης υποστηρίζει επίσης το αυξημένο φρένο κινητήρα.

Εμφάνιση και λειτουργικότητα

Ένα splitter της Ford Performance που είναι ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα αυξάνει την κάθετη αεροδυναμική πίεση του εμπρός τμήματος κατά περίπου 80% σε σχέση με το βασικό Puma. Μία μεγάλη πίσω αεροτομή οροφής και ο χαρακτηριστικός πίσω διαχύτης δίνουν επίσης το παρών.

Επίσης, οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες για να μεγιστοποιούν την ικανότητα ψύξης και την αποδοτικότητα του κινητήρα.

Το Puma ST Powershift διατίθεται και με τον εξωτερικό χρωματισμό Azura Blue, ο οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα σε έξι συνολικά επιλογές. Το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα για την οροφή είναι διαθέσιμο, ενώ στάνταρ είναι τα πλαίσια της μάσκας, τα πλευρικά διακοσμητικά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η πίσω αεροτομή οροφής, όλα σε μαύρο επίσης χρώμα. Το SUV προσφέρει επιπρόσθετα φινίρισμα Magnetite στις στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό, τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν σπορ καθίσματα εξελιγμένα από την Ford Performance, φινιρισμένα με premium συνθετικό υλικό Sensico με δερμάτινη αίσθηση, βάση ασύρματης φόρτισης, θερμαινόμενο παρμπρίζ Quickclear, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, μόντεμ Ford Pass Connect, και σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Οι διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Pre-Collision Assist με Active Braking, Active Park Assist, Cross Traffic Alert με Active Braking, και Intelligent Speed Limiter.

Το νέο Puma ST Powershift προσφέρει χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 456 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, καθώς και το καινοτόμο MegaBox που παρέχει έναν αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δύο τσάντες γκολφ σε όρθια θέση.

Η τιμή της έκδοσης είναι 40.893 ευρώ.

Related Articles

Κανένα σχόλιο από το Κρεμλίνο για τις πληροφορίες περί βασανιστηρίων στους συλληφθέντες για το μακελειό στη Μόσχα

cars

Ακρωτηριάστηκε 15χρονος από ατύχημα με βεγγαλικό το βράδυ της Ανάστασης – Συνελήφθησαν οι γονείς του

cars

Μαρίνα Σάττι: Το τραγούδι της διείσδυσε ακαριαία στον δημόσιο λόγο, όλοι συζητάνε για αυτό, λεέι η Μαρία Κοζάκου

cars

Εσείς θα τολμούσατε να βάλετε το fluo lime σύνολο της Ιωάννας Τούνη;

Bury

Η ηλεκτρική Macan θα είναι μία αυθεντική Porsche!

cars

Η ένταξη παλαιστινιακού κράτους στον ΟΗΕ θα ήταν «ανταμοιβή για τα πιο βδελυρά εγκλήματα» λέει πρεσβευτής του Ισραήλ

cars

Η Μαρία Κανελλοπούλου συγκινήθηκε περιγράφοντας μια άγνωστη ιστορία με τη Μαίρη Χρονοπούλου

Bury

Γουίλεμ Νταφόε, Τομ Χανκς και Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στη νέα ταινία του Γουές Άντερσον

Bury

Renault, Nissan και Mitsubishi εμβαθύνουν την συνεργασία τους!

cars