CARSNEWS
AUTONEWS

Gordon Murray T.50. 650 άλογα, 986 κιλά και καινοτόμα αεροδυναμική!

Ο Gordon Murray άντλησε από 50 χρόνια εμπειρία στον σχεδιασμό για να δημιουργήσει αυτό που ο ίδιος χαρακτηρίζει ως “το πιο αγνό, το πιο ελαφρύ και το πιο οδηγοκεντρικό supercar” που έχει κατασκευαστεί ποτέ: το T.50! Τώρα, έφτασε η ώρα να δούμε την πιο πρόσφατη δημιουργία του φημισμένου σχεδιαστή και να θαυμάσουμε τόσο τα χαρακτηριστικά του όσο και την εμμονή σε κάθε πιθανή λεπτομέρεια – δύο προσόντα που είναι απολύτως απαραίτητα αν κάνεις τέτοιου είδους δηλώσεις και χρεώνεις κάτι περισσότερο από 2,6 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων…

Ο σχεδιασμός του T.50 είναι εμπνευσμένος τόσο από την εμβληματική McLaren F1 όσο και από τα μονοθέσια της F1, με κυριότερο εξ αυτών την Brabham BT46B – το διάσημο “fan-car”. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά απλό και είναι το σημείο που θυμίζει περισσότερο την McLaren, μαζί με τις διεδρικές πόρτες, το μικρό παραθυράκι, το όμορφα ενσωματωμένο scoop στην οροφή και φυσικά, την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Όσο προχωρούμε προς τα πίσω, διαπιστώνουμε πως υπάρχει κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ούτε σε αυτοκίνητα παραγωγής, ούτε σε αγωνιστικά: ένας ανεμιστήρας 40 εκατοστών! Αυτός αποτελεί βασικό μέρος του συστήματος ενεργής αεροδυναμικής του T.50 και ο Murray υπόσχεται ότι χάρη σε αυτόν, η τελευταία δημιουργία του προσφέρει μία πρωτόγνωρη εμπειρία οδήγησης με κορυφαία πρόσφυση και τρομερές δυνατότητα που κάποιος πρέπει να ζήσει για να καταλάβει. Για όλους εμάς που δεν πρόκειται να έχουμε αυτή την ευκαιρία, το σύστημα προσφέρει 6 διαφορετικά modes: High Downforce, Vmax, Streamline, Test, Auto και Braking με τα δύο τελευταία να ενεργοποιούνται αυτόματα. Το High Downforce δεν χρειάζεται επεξηγήσεις ενώ τόσο το Streamline όσο και το Vmax λειτουργούν δημιουργώντας μία “εικονική long tail” που μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Στο Vmax δε, η ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια του V12 βενζινοκινητήρα προσφέρει 30 ίππους επιπλέον σε 3-λεπτα boosts.

Ο V12 που κατασκεύασε η Cosworth για το T.50 είναι το άλλο highlight του αυτοκινήτου. Ένα πραγματικό διαμάντι με χωρητικότητα 4 λίτρων και απόδοση 663 ίππων και 467 Nm ροπής που στροφάρει μέχρι τις 12.100 σ.α.λ. και μπορεί να ανεβάσει στροφές από το ρελαντί έως τον κόφτη σε μόλις 0,3 δευτερόλεπτα! Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο της Xtrac που δεν ζυγίζει περισσότερα από 80,5 κιλά και γι’ αυτό επιλέχθηκε. Ο Murray θα μπορούσε να εξοπλίσει το T.50 με οποιοδήποτε κιβώτιο (σειριακό ή αυτόματο) ήθελε αλλά κανένα δεν θα μπορούσε να ζυγίζει μόλις 80 κιλά και η μείωση του βάρους ήταν πρωταρχικής σημασίας στόχος γι’ αυτόν και την ομάδα του. Έτσι, το T.50 ζυγίζει μόλις 986 κιλά ή αν προτιμάς, περίπου 30% λιγότερο από το “μέσο supercar” και λιγότερο ακόμα και από το ήδη πανάλαφρο για τα σημερινά δεδομένα, Mazda MX-5. Πρόσθεσε σε αυτά την ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, τις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 19/20 ιντσών εμπρός-πίσω, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα σύστημα πέδησης με carbon-ceramic δίσκους 370 χιλιοστών με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4-πίστονες δαγκάνες σε δίσκους 340 χιλιοστών πίσω και έχεις ένα εξαιρετικά ικανό πακέτο που θα γράψει την δική του ιστορία.

Σύμφωνα με τον Gordon Murray, η παραγωγή του T.50 θα περιοριστεί στα 100 αυτοκίνητα με την τιμή του καθενός από αυτά να ξεκινά από τα 2,6 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων. Ένα νούμερο που δεν πτόησε πολλούς καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής έχει ήδη πωληθεί. Όταν ολοκληρωθεί το 100-στο T.50, ο Murray θα λανσάρει και μία ειδική έκδοση, αποκλειστικά για την πίστα, με την παραγωγή αυτής να περιορίζεται στα 25 αυτοκίνητα!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe 100PS LPG. Έχει τα πάντα και συμφέρει

cars

Lancia– H αναγέννησή της γίνεται ντοκιμαντέρ

cars

Η Daimler “ψάχνει” 1 δις ευρώ με περικοπές και μειώσεις προσωπικού!

cars

Volkswagen. Με e-Golf θα κυκλοφορεί ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης

cars

Πρόγραμμα απόσυρσης από την Citroen

cars

Hyundai: Το υδρογόνο, κλειδί για την μείωση των εκπομπών ρύπων!

cars

Το facelift του Genesis G70 δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις.

cars

Dacia. Mία «μικρή» μάρκα με ιστορία και κυρίως μέλλον

cars

Με τη βοήθεια της Ford, το Volkswagen Amarok αρχίζει να παίρνει μορφή!

cars