CARSNEWS
AUTONEWS

Mercedes-Benz EQS. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα που χρειαζόταν.

Μέχρι και σήμερα, θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα, ανεξαρτήτως εταιρίας ή κατηγορίας, είναι premium προϊόντα αλλά κανένα από αυτά δεν είναι πραγματικά πολυτελές. Δεν υπήρχε κάποιο μοντέλο που να είναι το αντίστοιχο μίας S-Class ή μίας 7-Series σε τομείς όπως η πολυτέλεια και η καινοτομία. Το πρόσφατο Audi e-tron GT πλησίασε αλλά είναι περισσότερο ένα στιλάτο coupe παρά… πρόγευση για το μέλλον. Η Mercedes-Benz EQS έρχεται να το αλλάξει αυτό με χαρακτηριστικά που αρμόζουν σε μία πραγματική ηλεκτρική ναυαρχίδα και πολύ υψηλές προσδοκίες.

Το πρώτο που συνειδητοποιεί κανείς κοιτάζοντας την ολοκαίνουρια EQS είναι ότι δεν μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας. Δεν είναι τόσο η “κλειστή” μάσκα με τα LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία λεπτή μπάρα ή η τριπλέτα των αεραγωγών στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Ούτε τα λεπτά πίσω φανάρια που και πάλι, ενώνονται με μία λεπτή LED μπάρα ή η διχρωμία που έχουμε δει πολλές φορές μέχρι τώρα. Είναι οι αναλογίες της EQS με την καμπίνα τοποθετημένη πιο μπροστά και οι λεπτομέρειες που κάνουν το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes να ξεχωρίζει.

Όπως η “one-bow” γραμμή της οροφής που ξεκινά από το εμπρός φτερό και συνεχίζει μέχρι πίσω. Είναι όλα εκείνα τα στοιχεία που την κάνουν το πιο αεροδυναμικό μοντέλο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd της τάξης του 0.20 και ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται το χαμηλό ρύγχος με το liftback πίσω μέρος και τις μεγάλες, καθαρές επιφάνειες. Γενικά, η Mercedes-Benz EQS των 5.216 χιλιοστών σε μήκος, 1.926 χιλιοστών σε πλάτος και 1.512 χιλιοστών σε ύψος, είναι ένα αυτοκίνητο που είναι και φαίνεται premium και πολυτελές.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, όπου την παράσταση κλέβει η MBUX Hyperscreen – ένα κυρτό γυαλί που φιλοξενεί 3 διαφορετικές οθόνες OLED. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών, η κεντρική οθόνη μετρά 17.7 ίντσες ενώ και ο συνοδηγός έχει την δικιά του οθόνη αφής 12.3 ιντσών μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού και εφοδιασμένη με ένα σύστημα που παρακολουθεί τα επίπεδα προσοχής του ώστε να απενεργοποιήσει την οθόνη αν διαπιστώσει ότι αποσπά την προσοχή του οδηγού. Φυσικά υπάρχουν όλες οι λειτουργίες που θα περίμενε να βρει κανείς σε μία ναυαρχίδα: μασάζ, κλιματισμός, ατμοσφαιρικός φωτισμός και πλήρης συνδεσιμότητα ενώ το σύστημα υποστηρίζει τις εντολές μέσω αφής και μέσω ομιλίας και είναι έτοιμο να δεχθεί over-the-air αναβαθμίσεις που θα επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες όχι μόνο να ανανεώνουν το λογισμικό και τις λειτουργίες αλλά και να ενεργοποιούν διάφορες συνδρομές, να ενεργοποιούν προσωρινά κάποια συστήματα καθώς και αυτό που ονομάζει η εταιρία “δωρεάν δοκιμαστικές περιόδους λογισμικού”. Κατά τα άλλα, η κεντρική κονσόλα που υψώνεται ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες χωρίζει το εμπρός μέρος της καμπίνας ενώ πίσω το πάτωμα είναι σχεδόν επίπεδο εξασφαλίζοντας ευρυχωρία και ο χώρος για τις αποσκευές αγγίζει τα 610 λίτρα και μπορεί να επεκταθεί έως τα 1.770 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρότι δεν φιλοξενεί κάποιον κινητήρα εσωτερικής καύσης, το καπό της EQS δεν ανοίγει παρά μόνο για την προγραμματισμένη συντήρηση, οπότε δεν προσφέρει κάποιον επιπλέον χώρο όπως σε άλλα ηλεκτρικά.

Αναφορικά με τα μηχανικά της, η EQS θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις με την μπαταρία των 108.7 kWh να αποτελεί το κοινό σημείο αναφοράς. Το βασικό μοντέλο είναι η EQS 450 που εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 333 ίππων και 550 Nm ροπής στον πίσω άξονα ενώ προσωρινά, στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η EQS 580 4Matic που έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα και έναν στον πίσω για συνδυαστική απόδοση 523 ίππων και 828 Nm ροπής. Αργότερα θα προστεθεί και μία έκδοση με 761 ίππους. Ανάλογα με την διαμόρφωση του οχήματος, η μέγιστη αυτονομία που προσφέρει η EQS αγγίζει τα 770 χιλιόμετρα ενώ η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει είτε μέσω ενός ταχυφορτιστή 110 kW σε 35 λεπτά (από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της), είτε μέσω ενός οικιακού wallbox 240V σε κάτι περισσότερο από 11 ώρες. Να αναφέρουμε επίσης ότι χάρη στην EVA αρχιτεκτονική στην οποία βασίζεται, η Mercedes-Benz EQS διαθέτει επίσης αερανάρτηση και ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν 4.5 μοίρες βελτιώνοντας την ευστάθεια ή την ευελιξία του οχήματος και μπορεί να αναβαθμιστεί ώστε να επιτρέπει έως και 10.0 μοίρες, χαρίζοντας στην μεγάλη EQS κύκλο στροφής 10.9 μέτρων! Αυτή είναι λοιπόν η νέα Mercedes-Benz EQS. Μία πραγματική ηλεκτρική ναυαρχίδα.

The post Mercedes-Benz EQS. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα που χρειαζόταν. first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Volkswagen e-Golf. Στην υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

cars

Citroen C3 AirCross 1.2 PureTech 110. Κροσσόβερ με στιλ και άποψη

cars

Volkswagen ID.4 GTX. Η σπορ εκδοχή του ID.4

cars

Νέο Hyundai Sante Fe. Εντελώς διαφορετικό

cars

Ταχύτερο και πιο εύχρηστο το νέο Uconnect 5 της Fiat-Chrysler.

cars

10 τόνους τρόφιμα έριξε με αλεξίπτωτα η Βρετανία στη Λωρίδα της Γάζας

cars

Δεν υπάρχει πρόοδος στις συνομιλίες για κατάπαυση πυρός στη Γάζα, δηλώνει αξιωματούχος της Χαμάς

cars

Άρχισε τα… πικάντικα με που πάτησε το πόδι του στο Just2us o Ηλίας Ψινάκης – «Ψάχναμε αν ήταν από σεξ ή από γυμναστική»

Bury

Peugeot. Δίνει έμφαση στο after sales

cars