CARSNEWS
AUTONEWS

Platform Beyond Vehicle: Η τεχνολογία για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος

Η Kia στη CES 2024 στο Λας Βέγκας, αποκάλυψε την τεχνολογία Platform Beyond Vehicle (PBV) η οποία θα εφαρμοστεί αρχικά στην εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου, αρθρωτού οχήματος, το οποίο προανήγγειλε του Concept PV5, το οποίο παρουσιάστηκε παράλληλα με ένα πρότζεκτ πολλαπλών

φάσεων που θέλει τα PBV να φέρνουν επανάσταση στον κλάδο της κινητικότητας, συμβάλλοντας παράλληλα στην ρομποτική, την προηγμένη εναέρια κινητικότητα (AAM) και την αυτόνομη οδήγηση.

Τα PBV αποτελούν μια συνολική λύση κινητικότητας που συνδυάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με προηγμένες λύσεις λογισμικού που βασίζονται στη στρατηγική software-to-everything, ή SDx. Τα νέα οχήματα που θα βασιστούν στην παραπάνω πλατφόρμα θα ανοίξουν καινούργιους ορίζοντες σε νέες

επιχειρήσεις και τρόπους ζωής, επαναπροσδιορίζοντας τα δεδομένα χάρη στους προηγμένους, εξατομικευμένους χώρους που παρέχουν απόλυτη ελευθερία και ευελιξία.

Σε πρώτη φάση θα παρουσιαστεί το PV5, ένα ευέλικτο PBV βελτιστοποιημένο για σημαντικούς τομείς όπως οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, το οποίο διαθέτει δυνατότητα εξατομίκευσης για ποικίλες ανάγκες των πελατών. Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα δεδομένων μεταξύ των οχημάτων και εξωτερικών δεδομένων, όπως πληροφορίες διαδρομής ή παράδοσης, θα επιτρέψει την άνετη

λειτουργία ενός στόλου που καθορίζεται από το λογισμικό. Αυτή η εμφάνιση εξατομικευμένων επιχειρηματικών στόλων και λύσεων ειδικά για PBV συνεπάγεται μικρότερους χρόνους διακοπής λειτουργίας και αυξημένη αποδοτικότητα.

Στη δεύτερη φάση θα ολοκληρωθεί η ειδική σειρά μοντέλων PBV, τα οποία θα εξελιχθούν σε πλατφόρμες κινητικότητας βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη οι οποίες χρησιμοποιούν δεδομένα για να αλληλοεπιδρούν με τους χρήστες και να διασφαλίζουν ότι τα οχήματα είναι πάντα ενημερωμένα. Μια ολοκληρωμένη λύση PBV θα παρέχει μια προσαρμοσμένη, απρόσκοπτη εμπειρία σε όλες τις συσκευές και το λογισμικό. Εν τω μεταξύ, θα αναδειχθούν νέες μορφές επιχειρήσεων που συνδέονται με τη ρομποτική και άλλες μελλοντικές τεχνολογίες.

Στην τρίτη φάση, τα PBV θα εξελιχθούν σε εξαιρετικά προσαρμόσιμες, εξατομικευμένες λύσεις κινητικότητας με την ενσωμάτωση στο αντίστοιχο οικοσύστημα του μέλλοντος. Σε αυτό το σημείο τα PBVs και συγκεκριμένα τα συνδεδεμένα αυτόνομα οχήματα θα διαχειρίζονται ως μέρος ενός ενιαίου

λειτουργικού συστήματος έξυπνης πόλης. Με την ανάδειξη ενός υπερ- συνδεδεμένου κόσμου όπου οι άνθρωποι, τα PBV και οι κοινωνικές υποδομές συνδέονται απρόσκοπτα, θα διανοιχθούν εντελώς νέοι τρόποι ζωής δημιουργώντας ένα ισχυρό οικοσύστημα PBV για την αυτόνομη οδήγηση, την προηγμένη εναέρια κινητικότητα, τη ρομποτική και το ενεργειακό δίκτυο.

Ενιαίο πλαίσιο

Αξιοποιώντας την τεχνολογία «Easy Swap» για την ευέλικτη αντιμετώπιση των διαφορετικών απαιτήσεων των πελατών, ένα ενιαίο πλαίσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη πολλαπλών αναγκών κινητικότητας. Μια ποικιλία από εναλλάξιμα αμαξώματα ή «life modules» μπορούν να συνδεθούν με το βασικό όχημα μέσω μιας υβριδικής τεχνολογίας ηλεκτρομαγνητικής και μηχανικής ζεύξης, μετατρέποντας το PBV σε ταξί κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε φορτηγό διανομής τη νύχτα και σε προσωπικό όχημα αναψυχής τα Σαββατοκύριακα.

Η αρθρωτή διαμόρφωση καθίσταται περαιτέρω δυνατή χάρη στη «Dynamic Hybrid» συναρμολόγηση της δομής αμαξώματος χωρίς συγκόλληση, η οποία επιτρέπει την ευέλικτη προσαρμογή. Αποτελούμενο από σωληνοειδή χάλυβα υψηλής αντοχής και μηχανικά πολυμερή, τα τυπικά μέρη μειώνονται κατά 55% χωρίς απώλεια ακαμψίας.

Κάθε PBV μοιράζεται μια σταθερή ποιότητα σχεδιασμού που αντανακλά τη σταθερή, στιβαρή φύση του και προβάλλει μια αξιόπιστη και εξαιρετικά ικανή στάση. Δεν υπάρχουν περιττές διακοσμήσεις, με κάθε χαρακτηριστικό να έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί μια χρήσιμη λειτουργία που διευκολύνει τη ζωή των χρηστών του οχήματος, όπως αποδεικνύεται ξεκάθαρα από τις ιδέες που παρουσιάστηκαν στη CES.

Σε κάθε όχημα, οι μεγάλες πόρτες ανοίγουν για να αποκαλύψουν ένα εξαιρετικά άνετο άνοιγμα χωρίς κολόνες που παρέχει εύκολη είσοδο και έξοδο. Στο εσωτερικό, το εκτεταμένο μεταξόνιο και η ηλεκτρική πλατφόρμα εξασφαλίζουν μεγάλους, επίπεδους ανοιχτούς χώρους που προσφέρουν

σχεδόν ατελείωτες δυνατότητες αποθήκευσης και χρήσης. Η εμπειρία του οδηγού είναι επίσης βελτιωμένη, καθώς το κόκπιτ παρέχει επιφάνεια που μοιάζει με γραφείο και το τιμόνι μπορεί να αναδιπλωθεί για να χρησιμεύσει ως φωτιστικό δημιουργώντας ένα περιβάλλον που πράγματι θυμίζει γραφείο.

Η εκτεταμένη χρήση υλικών, όπως το βιολογικό πλαστικό, το πλαστικό PCM (Post Consumer Material), το βιολογικό χρώμα, το ανακυκλωμένο ύφασμα PET, η επένδυση και τα νήματα, καθώς και ο αφρός bio-PU, όχι μόνο περιορίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σήμερα και αύριο, αλλά και προσφέρουν μια μοναδική οπτική και απτική απήχηση που οδηγεί στη δημιουργία νέων αισθητικών αξιών.

Με εκτεταμένη αρθρωτή δομή (συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας κοινής χρήσης χαρακτηριστικών σε όλα τα οχήματα) τα PBV θα ενισχύσουν την ευελιξία, ανοίγοντας απεριόριστες δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκών τόσο των επιχειρήσεων όσο και των ιδιωτών.

Σε πρώτη φάση, θα είναι διαθέσιμες διάφορες εκδόσεις του PV5, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων Basic, Van, High Roof και Chassis Cab. Στο μέλλον, θα παρουσιαστεί ένα μοντέλο Robotaxi που αναπτύχθηκε με την Motional (κοινοπραξία μεταξύ της HMG και της Aptiv), το οποίο στοχεύει να προσφέρει μια επαναστατική αυτόνομη εμπειρία κλήσης για τους επιβάτες.

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης, η συμβίωση του οικοσυστήματος PBV θα συμπληρωθεί από δύο ακόμη μοντέλα, το «PV7» και το «PV1». Το PV7 χαρακτηρίζεται από αυξημένο χώρο στο εσωτερικό, μεγαλύτερη αυτονομία και βελτιωμένες λειτουργίες, ενώ το PV1 (το μικρότερο της γκάμας) είναι βελτιστοποιημένο για ευέλικτες και μικρών αποστάσεων μεταφορές logistics, χρησιμοποιώντας μονάδες οδήγησης για την ελαχιστοποίηση της ακτίνας στροφής ακόμη και σε στενούς χώρους.

Ένα ολοκληρωμένο σύστημα ραγών στην οροφή, το δάπεδο και τα πλαϊνά, καθώς και στο εξωτερικό, επιτρέπουν την αβίαστη προσαρμογή του οχήματος ώστε να ανταποκρίνεται στις ατομικές ανάγκες των πελατών. Το σύστημα αυτό επιτρέπει την απρόσκοπτη μεταφορά εμπορευμάτων και αντικειμένων μεταξύ οχημάτων, με τη χρήση ντουλαπιών και πλαισίων. Οι «ράγες» εντός αυτού του οικοσυστήματος απλοποιούν τη μετακίνηση αντικειμένων μεταξύ οχημάτων, ενώ ο αρθρωτός σχεδιασμός των «πλακιδίων» και τα λειτουργικά αξεσουάρ, όπως ηχεία και ράφια, προσφέρουν απεριόριστη ευελιξία για ένα ευρύ φάσμα σεναρίων.

Related Articles

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το design της 250 GTO.

cars

Η Maserati Grecale παίζει στα χιόνια.

cars

Citroen Type Holidays: Το όχημα για εναλλακτικές διακοπές

cars

Jeep. Με μακρά και σημαντική ιστορία

cars

Συνεργασία Renault και Geely για Μ.Ε.Κ. και υβριδική τεχνολογία

cars

Volkswagen Transporter. Έγινε 70 ετών

cars

Daytona Virtus 250 – Νέα πρόταση

cars

ΕΣΠΑ: Αντίστροφη μέτρηση για το «Ερευνώ

cars

«Χάθηκαν» οριστικά τα 22 εκατομμύρια για Λιβάι – Παναθηναϊκός και ΑΕΚ για Μορόν

cars