CARSNEWS
AUTONEWS

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG 4×4 – Έχει τα πάντα

Έχοντας πλέον στο τσεπάκι της την εμπορική επιτυχία του Kodiaq, η Skoda όχι απλώς δεν επαναπαύτηκε αλλά φρόντισε να το φρεσκάρει στα σημεία, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό και θελκτικό σε όσο το δυνατό ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Και σε μία εποχή που τα SUV εξακολουθούν να μεγαλώνουν συνεχώς τη δυναμική τους, εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τη πλέον ολοκληρώμενη έκδοση του ανανεωμένου Kodiaq. To δίλιτρο, πετρελαιοκίνητο, τετρακίνητο και με αυτόματο κιβώτιο DSG Kodiaq. Μία έκδοση η οποία, όπως γράφουμε και στο τίτλο του θέματος, έχει και προσφέρει κυριολεκτικά τα πάντα και σε όλα τα επίπεδα.

Από χώρους, λογική κατανάλωση και πλούσιο εξοπλισμό, μέχρι ευκολία στην οδήγηση και δυνατότητα να κινηθείτε σε κάθε είδους έδαφος και δύσκολη κατάσταση, με αρωγό την τετρακίνηση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά και από την αρχή.

Μικρές μεν, αισθητές δε οι αλλαγές εξωτερικά

Το Kodiaq παρέμενε σύγχρονο αισθητικά, ωστόσο ένα ελαφρύ σχεδιαστικό φρεσκάρισμα είναι πάντα ευπρόσδεκτο, προκειμένου να προσδώσει την αναγκαία δόση ανανέωσης. Και αυτό ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές του Kodiaq. Ανασχεδίασαν τους εμπρός προφυλακτήρες, όπως και τη μάσκα, άλλαξαν ελαφρώς τα φώτα τύπου Led, έκανα πιο λείες τις γωνίες στο καπό, πρόσθεσαν μία αεροτομή οροφής στο πίσω μέρος και ανασχεδίασαν επίσης τον προφυλακτήρα και έτοιμη η ανανεωμένη εικόνα του μεγάλου SUV. Με αυτές τις αλλαγές, το Kodiaq έγινε πιο κομψό αισθητικά και παράλληλα όχι μόνο δεν έχασε τον δυναμικό του χαρακτήρα, αλλά έγινε και πιο έντονος.

Φυσικά σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις αυτές δεν διαφοροποιήθηκαν, καθώς δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος, παραμένοντας μεγάλες και συμβάλλοντας με τη σειρά τους στο εντυπωσιακό του παρουσιαστικό. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το μήκος του βρίσκεται στα 4,697 μέτρα, το πλάτος στα 1,882 και το ύψος στα 1,661 μέτρα. Το μεταξόνιο των 2,790 μέτρων είναι επίσης μεγάλο και συμβάλει τα μέγιστα στην αφθονία των εσωτερικών χώρων, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε πως η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 18,9 εκατοστά.

Μικρές αλλαγές και αφθονία χώρων

Ο λόγος φυσικά για το εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου οι κύριες διαφοροποιήσεις αφορούν στη δυνατότητα να διατίθεται με νέες ταπετσαρίες, με το καινούργιας σχεδίασης και διαμόρφωσης τιμόνι που υιοθέτησε η Skoda σε άλλα πρόσφατα μοντέλα της και με την προσθήκη διακοσμητικών λωρίδων στο ταμπλό.  Η έκδοση Ambition της δοκιμής μας διαθέτει τα νέα, περιβαλλοντικά φιλικά καθίσματα με βιώσιμες ταπετσαρίες από ανακυκλωμένα υλικά.

Η εργονομία είναι πολύ καλή και οι χώροι για τα καθημερινά μικροπράγματα άφθονοι.  Στον ψηφιακό τομέα, το Kodiaq μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”  που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, ενώ το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, φωνητικές εντολές και συμβατότητα με τις τεχνολογίες Wireless SmartLink, Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ για όλες τις εκδόσεις. 

Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, δεν υπάρχουν ενστάσεις καθώς δείχνουν και είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Φυσικά οι χώροι είναι πραγματικά απίστευτοι καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το SUV της Skoda έχει τη δυνατότητα και επταθέσιας διάταξης, που μειώνει ελαφρώς το χώρο αποσκευών.  Στην πενταθέσια έκδοση το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 835 έως και τα 2.065 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των καθισμάτων. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, στοιχείο σημαντικό ειδικά κατά τις αστικές μετακινήσεις.

Κλασικός πετρελαιοκινητήρας

Ο λόγος για το δίλιτρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο το οποίο αποδίδει 150 ίππους και 340 Nm ροπής και το οποίο ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα αλλά και στο μέγεθος του Kodiaq. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, με αποτέλεσμα η άνεση στην οδήγηση να είναι πολύ υψηλή.

Τα 9,6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 200 χλμ./ώρα της τελικής, αν και ρεαλιστικά προφανώς δεν είναι το ζητούμενο από ένα όχημα όπως το συγκεκριμένο. Αντίθετα τα 7.8 λτ./100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, είναι ευπρόσδεκτα. Και μάλιστα το συγκεκριμένο νούμερο ήρθε ως αποτέλεσμα κίνησης και σε ταξίδι, Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα και σε αστικό περιβάλλον και λίγο εκτός δρόμου.

Για παντός εδάφους χιλιόμετρα

Στον δρόμο το μεγάλο SUV της Skoda εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα στην άνεση. Ο τρόπος που η ανάρτηση, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αντιμετωπίζει τις περισσότερες ανωμαλίες είναι ισοπεδωτικός και σπάνια θα ακούσεις τους τροχούς ή τα αμορτισέρ να έρχονται σε δύσκολη θέση. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό με υψηλού επιπέδου κύλιση και ελάχιστους θορύβους να περνούν στο εσωτερικό, ακόμα και όταν κινηθήκαμε πάνω από τα 130 χλμ./ώρα. Στους δρόμους της περιφέρειας, το Kodiaq κινείται με λογική κλίση στις στροφές και την τετρακίνηση να εξασφαλίζει άφθονη ελκτική πρόσφυση. Μόνο αν το παρακάνεις θα σου υπενθυμίσει τον όγκο του, υποστρέφοντας προοδευτικά και με μέτρο.

Εκτός δρόμου, η απόσταση των σχεδόν 19 εκατοστών από το έδαφος, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και τη ροπή του κινητήρα, θα σας πάνε σχεδόν όπου θελήσετε και μόνο τα ασφάλτινα ελαστικά ή η λογική σας, θα βάλουν τα όρια. Παρά το γεγόνος πως η τιμή του Kodiaq, όπως και όλων των αυτοκινήτων γενικώς, έχει ανέβει και μάλιστα σημαντικά, εξακολουθεί να διατηρεί μία πολύ καλή σχέση τιμής – αξίας, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Skoda.

Η ανανεωμένη εκδοχή του προσφέρει ένα πλήρες πακέτο, με δυνατότητες κίνησης εντός και εκτός δρόμου, άφθονους χώρους για 5 έως 7 επιβάτες και όλα αυτά, με τιμή η οποία για το δίλιτρο, πετρελαιοκίνητο, τετρακίνητο Kodiaq με το DSG κιβώτιο, βρίσκεται στα 40200 Eυρώ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Kosmocar. Δίνει τη δυνατότητα για online αγορά αυτοκινήτου

cars

Σαρλ Μισέλ: Καταδικάσαμε ομόφωνα με τους ηγέτες της G7 την επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ

Bury

Νέες Alfa Romeo Giulia & Stelvio Quadrifoglio. Ακόμη πιο σαγηνευτικές

cars

Το Renault Arkana “μεταναστεύει” στην Ευρώπη.

cars

Το κόστος των ηλεκτρονικών εκτοξεύθηκε τα τελευταία χρόνια!

cars

Πώς διαχειρίζεται η Toyota Supra το test αποφυγής ταράνδου;

cars

Αμιγώς ηλεκτρικό Mini Cooper

cars

Audi. Με μεγαλύτερη αυτονομία τα plug-in υβριδικά Q5, A6 και A7

cars

Οι ηλεκτρικές Rolls-Royce είναι εδώ. Κοστίζουν πολλά και… δεν είναι Rolls-Royce!

cars