CARSNEWS
AUTONEWS

Αμιγώς ηλεκτρικό Mini Cooper

Η 5η γενιά του 3θυρου Mini Cooper υπογραμμίζει την παράδοση της μάρκας με τη χαρακτηριστική σχεδίαση συμβολίζοντας ταυτόχρονα τη μετάβαση σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Η παραδοσιακή σχεδίαση και το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του νέου Cooper είναι προσανατολισμένα με συνέπεια στην αστική διασκεδαστική οδήγηση, αναδεικνύοντας την εξαιρετική θέση του μοντέλου στην κατηγορία του.

Σχεδόν κανένα άλλο μοντέλο αυτοκινήτου στον κόσμο δεν έχει καταφέρει να τονίσει την δική του ιστορία και παράδοση μέσα από την εξελικτική του πορεία και ταυτόχρονα να θέτει επανειλημμένα νέα τεχνικά πρότυπα σε μια περίοδο παραγωγής άνω των 60 ετών. Το στοιχείο που έχει παραμείνει αναλλοίωτο είναι η βασική φιλοσοφία ενός οχήματος που προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση του χώρου για τους επιβάτες παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Ανάμεσα στα νέα χαρακτηριστικά είναι ο κόσμος των ψηφιακών εμπειριών, τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που εγγυάται κινητικότητα μηδενικών ρύπων.

Η σχεδίαση της νέας γενιάς μοντέλων Mini είναι μοντέρνα, ψηφιακή και ξεκάθαρη. Η ευέλικτη και συμπαγής σιλουέτα διαθέτει τις χαρακτηριστικές αναλογίες του Mini: οι κοντοί πρόβολοι, το κοντό καπό και το χαρακτηριστικό μακρύ μεταξόνιο με τους μεγάλους τροχούς δίνουν στην 5η γενιά του Cooper σύγχρονο στιλ με κλασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Λεπτομέρειες όπως οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών και η απουσία των κλασικών πλαϊνών διακοσμητικών στα φτερά και στα τόξα των θόλων των τροχών υποστηρίζουν τη σύγχρονη σχεδίαση του εξωτερικού. Στη νέα γενιά του μοντέλου, δεσπόζουν και πάλι οι εμβληματικοί στρογγυλοί προβολείς (χωρίς πλαίσια χρωμίου πλέον) και η εντυπωσιακή μάσκα, ενώ η σπορ εμφάνιση υποστηρίζεται από το πλάτος του μετατροχίου και τη δυναμική εσοχή στους θόλους των τροχών. Ταυτόχρονα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας (cd) 0,28 είναι εξαιρετικός για την κατηγορία του μοντέλου.

Τέσσερις εκδόσεις

Το αμιγώς ηλεκτρικό Cooper διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις (Essential, Classic, Favoured & John Cooper Works).

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός του εμπρός τμήματος θυμίζει τη μινιμαλιστική αισθητική του κλασικού Mini, με το στρογγυλό ταμπλό οργάνων στο κέντρο και τη χαρακτηριστική μπάρα διακοπτών από κάτω. Το νέο εσωτερικό αρκείται σε μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων, τα οποία είναι έξυπνα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με υψηλά πρότυπα. Πίσω από το τιμόνι, το προαιρετικό head-up display διασφαλίζει ότι όλο το σχετικό περιεχόμενο θα προβάλλεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ως αποτέλεσμα, το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης, με αποτέλεσμα η ορατότητα προς τα εμπρός να είναι απρόσκοπτη.

Το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χρωμάτων για τις υφασμάτινες επιφάνειες και τα καθίσματα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ για να γίνει το ταμπλό όσο το δυνατόν πιο λεπτό και ευρύχωρο, οι αεραγωγοί είναι εξαιρετικά επίπεδοι.

Τα καθίσματα διατίθενται σε δύο εκδόσεις, βασική και JCW, με πλαϊνά πάνελ που φέρουν υφασμάτινη επένδυση υψηλής ποιότητας και καλύπτουν τα μπουτόν ρυθμίσεων. Το υποβραχιόνιο, τοποθετημένο στο κάθισμα του οδηγού, παρέχει ακόμη περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Το πίσω μέρος του οχήματος είναι επίσης λιτό με την έμφαση να δίδεται στην άνεση, ενώ αποσκευές και αντικείμενα μπορούν να τοποθετούνται σε έναν πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο στο χώρο αποσκευών. Αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποσκευών των 200 λίτρων μπορεί να αυξηθεί ευέλικτα με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 800 λίτρα.

Υψηλής ανάλυσης οθόνη OLED 

Η κεντρική οθόνη OLED αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καμπίνας με τις ευέλικτες λειτουργίες της. Ως πίνακας οργάνων, το Interaction Unit αποτελεί κέντρο εμπειρίας και άνεσης, ενώ χάρη στο Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή φωνητικό έλεγχο. Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό, για καλύτερη πρόσβαση. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 χλστ. 

Κάτω από το ταμπλό, η σχεδίαση του νέου Cooper είναι απέριττη. Σε αυτό έχει συντελέσει κυρίως η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών που παρέχει άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή των experience mode, έλεγχος έντασης ήχου). Οι δυνατότητες απευθείας επιλογών που παρέχει η σχετική μπάρα διακοπτών εξαλείφει την ανάγκη ύπαρξης επιλογέα ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα, ενώ εκτός από τις μεγαλύτερες ποτηροθήκες, υπάρχει επίσης ένας μεγάλος ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος.

Τέσσερα νέα επίπεδα εξοπλισμού

Τέσσερις πρόσφατα σχεδιασμένες εκδόσεις ενσαρκώνουν διαφορετικές εκδοχές του σύγχρονου παράγοντα ευεξίας στο εσωτερικό. Από την έκδοση Classic και μετά, το βασικό τιμόνι με τις δύο ακτίνες δίνει τη θέση του σε ένα νέο με τρεις ακτίνες, στο οποίο η κατακόρυφη αποτελείται από έναν υφασμάτινο ιμάντα.

«Hey Mini»

Στο νέο Cooper, πολυάριθμες λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται με τον ολοκληρωμένο φωνητικό βοηθό της μάρκας. Το Intelligent Personal Assistant ενεργοποιείται με τον χαιρετισμό “Hey Mini” ή από το μπουτόν push-to-talk στο τιμόνι. Για τη διασφάλιση της ομαλής επικοινωνίας, οι φωνητικές εντολές μεταδίδονται άμεσα και οπτικοποιούνται στην οθόνη OLED.

Νέο Operating System 9

Το Operating System 9 έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από το BMW Group και βασίζεται σε μια στοίβα λογισμικού Android Open Source Project (AOSP). Ο χειρισμός είναι διαισθητικός και ακολουθεί τα πρότυπα που είναι γνωστά από τις ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης.

Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Εκτός από τις λειτουργίες αυτόματης στάθμευσης που προσφέρει το Parking Assistant, το νέο προαιρετικό Parking Assistant Plus διευκολύνει περαιτέρω την όλη διαδικασία. Χάρη στους 12 αισθητήρες υπερήχων και τις τέσσερις κάμερες surround-view, το όχημα μπορεί να αναγνωρίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια τις πιθανές θέσεις στάθμευσης αλλά και να επιχειρεί από μόνο του ελιγμούς στάθμευσης σε περιορισμένο χώρο. Επιπλέον, μια χειροκίνητη διαδικασία στάθμευσης μπορεί να μεταφερθεί ανά πάσα στιγμή στο Parking Assistant Plus. Το Explore Mode αποτελεί μια εξαιρετικά βολική λύση για αυτή την κατηγορία, επιτρέποντας στο νέο Cooper να σταθμεύσει απλά με τη χρήση ενός smartphone, εάν πρόκειται για στενό χώρο στάθμευσης. Επίσης, το καινοτόμο Digital Key Plus χρησιμοποιεί επίσης το smartphone που μετατρέπεται σε κλειδί, επιτρέποντας το αυτόματο άνοιγμα του οχήματος. Η εφαρμογή Mini App προσφέρει επίσης άλλες λειτουργίες που αυξάνουν την ασφάλεια των χρηστών, όπως η επιλογή Remote 360.

Αίσθηση go – kart 

Το νέο Cooper συνδυάζει την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων με την αμιγώς ηλεκτρική διασκεδαστική οδήγηση. Με ένα εντελώς νέο σύστημα κίνησης, το όχημα διατίθεται στην έκδοση Cooper E και με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία στην Cooper SE. Ο ηλεκτροκινητήρας των 184 ίππων του Cooper E παράγει ροπή 290 Nm, επιταχύνοντας το όχημα από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Με ισχύ 218 ίππους και μέγιστη ροπή 330 Nm, το Cooper SE επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία που προσδιορίζεται σύμφωνα με τον κύκλο WLTP είναι έως 305 χιλιόμετρα για το Cooper E με βάση την μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 40,7 kWh. Στο Cooper SE, η εκτιμώμενη μέγιστη αυτονομία αυξάνεται σε 402 χιλιόμετρα με τη συνεισφορά μιας μπαταρίας με χωρητικότητα 54,2 kWh.

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά

Τα ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχιο και μεταξόνιο αποτελούν τη βάση για εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανάρτησης και απόσβεσης που είναι ρυθμισμένο για σπορ οδήγηση. Σε συνδυασμό με την ακριβή αίσθηση του τιμονιού, τα ισχυρά φρένα και το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας υψηλής τάσης στο δάπεδο, το νέο Cooper είναι ευχάριστο οδηγικά, άνετο και ασφαλές.

Με αντιστρεπτικές δοκούς υψηλής προφόρτισης και στους δύο άξονες, ο οδηγός διευκολύνεται στις γρήγορες στροφές, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου και βελτιωμένη αίσθηση. Το Cooper εξοπλίζεται επίσης με μπάρα θόλων για μία ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά του αμαξώματος. Με τη διάμετρο των τροχών του αυξημένη στα 635 χλστ, το Cooper έχει πιο σπορ εμφάνιση, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις και άνεση στην οδήγηση. Επιπλέον, το πλάτος του πέλματος των ελαστικών των προαιρετικά διαθέσιμων ζαντών των 17 και 18 ιντσών αυξάνεται αντίστοιχα κατά 10 και 20 χλστ στα 205 και 225 χλστ, δίνοντας έμφαση στη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart των μοντέλων Mini. Τα διαθέσιμα μεγέθη ζαντών κυμαίνονται από 16 έως 18 ίντσες.

Τέλος, η ακριβής ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης και όλων των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας προσφέρουν μία άνετη και σπορ οδηγική εμπειρία.

Προφίλ οδήγησης

Τα Experience Modes μπορούν να ενεργοποιηθούν με το πάτημα του διακόπτη “Experiences”. Το Go-Kart Mode τονίζει το αγωνιστικό DNA του μοντέλου, το Green Mode βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης. Η ευχάριστη οδήγηση ενισχύεται από εντελώς νέα ηχοτοπία που δημιουργούνται από τα ψηφιακά Mini Sounds. Το ρεπερτόριο περιλαμβάνει νέους ήχους οδήγησης στο εσωτερικό, έναν ήχο ως στοιχείο της ταυτότητας Mini, jingles για τα νέα Experience Modes και 30 νέα ηχητικά σήματα για λειτουργίες πληροφοριών και προειδοποιήσεις.

Απλοποιημένη φόρτιση μπαταρίας

Η μπαταρία του Cooper μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα με 11 kW. Η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι επίσης εφικτή στο Cooper E με 75 kW και στο Cooper SE με έως 95 kW. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, αυτό επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, η ενεργή πλοήγηση μέσω του Navigation διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει νωρίτερα στην ιδανική θερμοκρασία για αποτελεσματική φόρτιση. Αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά το χρόνο φόρτισης, ειδικά σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Related Articles

Mercedes-Benz E-Class facelift. Σοφιστικέ, πολυτελής και σύγχρονη!

cars

Opel Insignia GSi. Παρουσιάστηκε

cars

ID.4. Με έμφαση και στη σχεδίαση

cars

Η Μάγισσα – Spoiler: Φτάνει το τέλος για τη Θεοφανώ;

cars

Όνειρα για επιστροφή του Ματίας Αλμέιδα στον πάγκο της Τσίβας

cars

Αυτό είναι το εσωτερικό της Mercedes-AMG SL.

cars

Mini John Cooper Works 1to6 Edition: Πρεμιέρα στο Goodwood Festival of Speed 2023

cars

Οι περικοπές της Renault ίσως μας κοστίσουν την Alpine!

cars

Honda XL750 Transalp– Σημείο αναφοράς

cars