Θα το ομολογήσω από την αρχή για να μην χάνουμε χρόνο. Λατρεύω τα station wagons. Λατρεύω την πρακτικότητα τους, τους χώρους τους, την αισθητική τους και το γεγονός ότι δεν είναι SUV. Όταν ένα station wagon έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τότε κερδίζει αυτομάτως μία θέση στην καρδιά μου γιατί προσθέτει ένα ακόμα επίπεδο στην ούτως ή άλλως πολυδιάστατη φύση του. Όταν ήρθε η ώρα για να δοκιμάσουμε λοιπόν το νέο Subaru Outback, δεν άφησα την ευκαιρία να ξεγλιστρήσει. Ένας πραγματικός “ελβετικός σουγιάς” με εξαιρετικές δυνατότητες, μοντέρνο design και σύγχρονα θεμέλια που έχει βεβαίως τα ιδιαίτερα σημεία του, όπως τα ανακάλυψα κατά την σύντομη συμβίωση και όπως θα τα δούμε και μαζί – προκειμένου να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, πριν προχωρήσουμε στις εντυπώσεις. Το Subaru Outback έχει φτάσει αισίως στην 6η γενιά του και όπως οι προηγούμενες, έτσι και αυτή βασίζεται στο Legacy – συγκεκριμένα, στην 7η γενιά του. Το ντεμπούτο του έγινε τον Απρίλιο του 2019 στην έκθεση της Νέας Υόρκης, υποδεικνύοντας την πρωταρχική στόχευση της Subaru και η ευρωπαϊκή έκδοση παρουσιάστηκε επίσημα σχεδόν 2 χρόνια αργότερα – τον Μάρτιο του 2021. Είναι το πρώτο Outback που βασίζεται στην Subaru Global Platform χάρη στην οποία έχει αποκτήσει κατά 70% αυξημένη ακαμψία και οι διαστάσεις του είναι 4,87 x 1,87 x 1,67 (Μ x Π x Υ) με το μεταξόνιο του να αγγίζει τα 2.745 χιλιοστά και το βάρος του να κυμαίνεται από τα 1.646 κιλά έως τα 1.667 ανάλογα με την έκδοση. Ούτε μικρό το λες λοιπόν, ούτε ελαφρύ.
Για την κίνηση φροντίζει ένας ατμοσφαιρικός, boxer βενζινοκινητήρας 2.5 λίτρων με υψηλότερη σχέση συμπίεσης από το απερχόμενο μοντέλο και το 90% των εξαρτημάτων του ανασχεδιασμένα. Ανάλογα ανανεωμένο και αναβαθμισμένο είναι και το Lineartronic CVT κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, του οποίου οι σχέσεις έχουν “απλώσει” ώστε να καλύπτουν περίπου το ίδιο εύρος με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ενώ από την εξίσωση δεν θα μπορούσε να λείπει το Symmetrical AWD σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ενεργό torque vectoring και 3 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας. Αυτά είναι τα βασικά συστατικά λοιπόν. Το θέμα είναι τι έχει κάνει η Subaru με αυτά, καθώς τα ίδια υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφορετικές συνταγές.
Το νέο Subaru Outback σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Ο σχεδιασμός του είναι σύγχρονος και τα πλαστικά προστατευτικά σε συνδυασμό με τα 213 χιλιοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος και τις εντυπωσιακές δεδομένου του προσανατολισμού του μοντέλου, γωνίες προσέγγισης (19,7 μοίρες), διαφυγής (22,6 μοίρες) και ράμπας (21,0 μοίρες), δεν αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση για τον on/off χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για τις ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών που “ντύνονται” με ελαστικά 225/60 τα οποία χάρη στο παχύ προφίλ τους, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση στην άσφαλτο και δεν περιορίζουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου όταν αυτή τελειώνει.
Στο εσωτερικό από την άλλη, η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική καθώς το Outback φοράει έναν πιο premium μανδύα με την οθόνη αφής των 11.6 ιντσών να κλέβει την παράσταση στο ταμπλό, άφθονο δέρμα και διακοσμητικά σε piano black χρώμα. Οι χώροι είναι άπλετοι τόσο για τους εμπρός επιβάτες όσο και για τους πίσω ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 522 λίτρων με επίπεδο πάτωμα και σχετικά χαμηλό κατώφλι ώστε να διευκολύνει την φόρτωση ακόμα και πιο βαριών αποσκευών.
Η αυτόματη λειτουργία του δε, κυριολεκτικά σου λύνει τα χέρια καθώς αρκεί το πάτημα ενός κουμπιού για να ανοίξει και ένα ακόμα για κλείσει. Πολύ ικανοποιητικό είναι και το επίπεδο των χώρων για μικροαντικείμενα που είναι διασκορπισμένοι σε ολόκληρη την καμπίνα ενώ και οι επιβάτες δεν θα παραπονεθούν ούτε από την άνεση των καθισμάτων, ούτε από τους διαθέσιμους χώρους για το κεφάλι ή τα πόδια τους.
Πατώντας το Start/Stop κομβίο έρχεται στη ζωή ο τετρακύλινδρος boxer των 2.5 λίτρων που σύμφωνα με την Subaru, παράγει 169 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 252 Nm ροπής από τις 3.400 έως τις 4.600 σ.α.λ. Πρακτικά, ο κινητήρας είναι ήσυχος και γραμμικός, χωρίς κραδασμούς και εκδηλώνει την όποια δυσαρέσκεια μονάχα όταν πιέζεται σε υψηλές στροφές. Τότε αποκαλύπτει ηχητικά και τον boxer χαρακτήρα του με την Subaru να έχει καταφέρει να τον “φιμώσει” με την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας. Κινεί αποτελεσματικά το μεγάλο και βαρύ, όπως προείπαμε, αμάξωμα αν και θα μπορούσαμε να πούμε ότι του λείπει το νεύρο καθώς και το βουνό της ροπής στις χαμηλο-μεσαίες στροφές που έχουμε συνηθίσει, καλώς ή κακώς, από τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.
Σε κάθε περίπτωση κινεί ικανοποιητικά το Outback και συνδυάζεται αρμονικά με το κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Ανάλογα ικανοποιητική είναι και η ποιότητα κύλισης αρκεί να είσαι συνειδητοποιημένος για τις υποχωρήσεις που επιβάλλουν τα φαρδιά, on/off ελαστικά και η αεροδυναμική του Outback. Ένα σχήμα σαν αυτό δεν θα μπορούσε να μην παράγει κάποιο θόρυβο όταν κινείται με ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 100 km/h ενώ κάτω από αυτό το νούμερο, ακούγεται περισσότερο (και από τον κινητήρα) ο ήχος της μετάδοσης. Όλα αυτά δεν είναι σε καμία περίπτωση ενοχλητικά αλλά γίνονται αντιληπτά και οφείλω να το αναφέρω.
Όπως πρέπει να αναφέρω ότι ναι μεν η αντιληπτή ποιότητα της καμπίνας (όψη και αίσθηση των υλικών) κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα ενώ κάποιες αμφιβολίες για την αντοχή τους στον χρόνο και την κακομεταχείριση, υπάρχουν μεν, δεν είναι ισχυρές δε. Το ίδιο ισχύει και για την συναρμογή, και πώς θα αντεπεξέλθει αυτή σε παρατεταμένη και πολύ δύσκολη κίνηση εκτός δρόμου, με τις στρεβλώσεις που προκαλούνται να βάζουν δύσκολα σε ολόκληρο το αυτοκίνητο. Το Subaru Outback κινείται εύκολα και άνετα σε οποιοδήποτε έδαφος όταν τελειώνει η άσφαλτος, υποβοηθούμενο βεβαίως και από το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης, αλλά και τα 3 διαφορετικά modes Normal, Snow/Dirt και Snow/Mud.
Κανένα παράπονο δεν είχα ούτε από τον εξοπλισμό ασφαλείας καθώς το Outback εξοπλίζεται με την σουίτα Eyesight της Subaru, η οποία περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που περιμένει κανείς αυτή την εποχή. Αν έπρεπε να ασκήσω κριτική σε κάτι, αυτό θα ήταν η ποιότητα της εικόνας που παρέχει η κάμερα οπισθοπορείας αλλά και η ποιότητα της οριζόντιας σήμανσης των ελληνικών δρόμων που μπερδεύουν οποιαδήποτε τεχνολογία βασίζει την λειτουργία της στο “διάβασμα” της διαγράμμισης. Όπως δεν μπορώ να μην κατακρίνω το φορολογικό σύστημα της χώρας μας που καθιστά σχεδόν απαγορευτική την απόκτηση του Subaru Outback.
Όχι μόνο για το τεκμήριο που υπερβαίνει τα €13.000 αλλά και για το γεγονός ότι το νέο Subaru Outback κοστίζει στην βασική του έκδοση €57.750 εκ των οποίων τα €22.091,4 είναι φόροι – τόσο απλά, τόσο ελληνικά! Θα πρότεινα λοιπόν το Subaru Outback με αυτά τα δεδομένα; Δύσκολα καθώς δεν μπορώ να μην συνυπολογίσω το κόστος αγοράς, άσχετα αν ευθύνεται αποκλειστικά η Subaru γι’ αυτό ή όχι. Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με εντυπωσιακό παρουσιαστικό και επιβλητική παρουσία στον δρόμο, με πλούσιο εξοπλισμό και ένα καλό κινητήριο σύνολο που καταναλώνει κατά μέσο όρο 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα (με μικτή χρήση εντός και εκτός πόλης, λίγο off-roading και τον κλιματισμό μόνιμα σε λειτουργία) αλλά έχει και μειονεκτήματα που γίνονται πιο έντονα όταν σκεφτείς πόσο κοστίζει.
Είναι προφανές ότι δεν έχει εξελιχθεί για την ευρωπαϊκή αγορά με ότι συνεπάγεται αυτό, πόσο μάλλον για την ελληνική, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι και ένα ιδιαίτερο όχημα, το οποίο απευθύνεται στους λάτρεις της περιπέτειας, που και να την αντιμετωπίσουν γνωρίζουν, αλλά και να να την αντέξουν μπορούν.
The post Subaru Outback 2.5 adventure. Για όσους γνωρίζουν από περιπέτεια first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr