CARSNEWS
AUTONEWS

Toyota GR Yaris: Ένα “homologation special” με 250 ίππους και σύστημα τετρακίνησης!

Καθώς πλησιάζουμε στην αποκάλυψη του καυτού GR Yaris στις 10 Ιανουαρίου τόσο περισσότερες πληροφορίες θα γίνονται γνωστές για το πρώτο πραγματικό σπορ Toyota. Ναι, το πρώτο πραγματικό Toyota επιδόσεων καθώς καλώς ή κακώς, παρότι η ιαπωνική φίρμα προσφέρει το 86 και την Supra, χρειάστηκε την βοήθεια της Subaru και της BMW για να το κάνει. Το GR Yaris είναι εξελιγμένο εξ’ ολοκλήρου από την Gazoo Racing και αυτό που έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον είναι ότι η φιλοσοφία του δεν απέχει πολύ από αυτήν ενός πραγματικού “homologation special”.

Καταρχάς, το GR Yaris χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο με το “απλό” και έχει το ίδιο μεταξόνιο αλλά ενώ το βασικό Yaris είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως 5-θυρο, η δημιουργία της Gazoo Racing είναι τρίθυρη και αυτό σημαίνει ότι η Toyota κατασκευάζει το συγκεκριμένο αμάξωμα ειδικά γι’ αυτό το μοντέλο. Αφού λοιπόν η Gazoo Racing κέρδισε αυτή τη μάχη, η κατά 95 χιλιοστά χαμηλότερη οροφή και τα φαρδύτερα μετατρόχια ήταν εύκολη υπόθεση. Έπειτα, το GR Yaris εστιάζει στην μείωση του βάρους. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά αγγλικό μέσο που είχε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα πρωτότυπο προ-παραγωγής, μπορείς να “σπρώξεις” τον προφυλακτήρα με ένα δάχτυλο και το πλαστικό υποχωρεί. Και για να σε προλάβω, αυτό δεν είναι σημάδι ενός φθηνού αυτοκινήτου, αλλά ενός που εξελίχθηκε σε πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι το αμάξωμα μόνο του, ζυγίζει 38 κιλά λιγότερο από αυτό ενός “κανονικού” Yaris.

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων που σύμφωνα με την Gazoo Racing είναι ο ελαφρύτερος και ισχυρότερος του είδους του στον κόσμο. Επίσημα, ο κινητήρας παράγει 250 ίππους και 350 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο – ένα αυτόματο θα επιβάρυνε, κυριολεκτικά, το GR Yaris. Κι αν αναρωτιέσαι “γιατί τρικύλινδρος”, η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο των κανονισμών της κατηγορίας R5 που επιβάλλει τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες. Από εκεί και πέρα, αναλαμβάνει το σύστημα τετρακίνησης για να περάσει την ισχύ στον δρόμο. Ένα σύστημα τετρακίνησης χωρίς κεντρικό διαφορικό που χρησιμοποιεί συμπλέκτες για να ελέγξει την κατανομή ροπής από το 60:40 (εμπρός-πίσω) στην ρύθμιση Normal, στο 30:70 (!!!) για την Sport και στο 50:50 για την Track.

Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας του standard Yaris αντικαταστάθηκε με μία διάταξη διπλών ψαλιδιών για την “GR” έκδοση ενώ πανίσχυρο είναι και το σύστημα πέδησης με 4-πίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω να “κρύβονται” εντός των μεγάλων ζαντών ελαφρού κράματος. Τα υπόλοιπα (design), θα τα πούμε σε μερικές ημέρες, όταν η Toyota αποκαλύψει το πυραυλάκι τσέπης της. Μέχρι τότε, σε αφήνω με ένα ακόμα σύντομο, αλλά αρκετά πιο ουσιαστικό από τα προηγούμενα, video.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Πακιστάν τα έβαλε με την Μαλάλα λόγω της συνεργασίας με την Χίλαρι Κλίντον

cars

Giulia GTA. Δοκιμή από γνώστες…

cars

Επιχείρηση από τον ισραηλινό στρατό στο νοσοκομείο Σίφα της Γάζας

cars

Volkswagen. Νέα εξηλεκτρισμένη γραμμή παραγωγής στη Δρέσδη

cars

Υπό άκρα μυστικότητα οι ΗΠΑ έστειλαν πυραύλους ATACMS στην Ουκρανία

cars

Hands-free οδήγηση στη Μεγάλη Βρετανία

cars

Μαρινάκης: Απαράδεκτα και αχαρακτήριστα τα όσα συνέβησαν σήμερα στη Βουλή

Bury

Hyundai i30 N Project C. Ο “νέος” αγρίεψε και απαιτεί προσοχή!

cars

Η Hyundai εξαγόρασε την Boston Dynamics.

cars