CARSNEWS
AUTONEWS

Toyota GR Yaris: Ένα “homologation special” με 250 ίππους και σύστημα τετρακίνησης!

Καθώς πλησιάζουμε στην αποκάλυψη του καυτού GR Yaris στις 10 Ιανουαρίου τόσο περισσότερες πληροφορίες θα γίνονται γνωστές για το πρώτο πραγματικό σπορ Toyota. Ναι, το πρώτο πραγματικό Toyota επιδόσεων καθώς καλώς ή κακώς, παρότι η ιαπωνική φίρμα προσφέρει το 86 και την Supra, χρειάστηκε την βοήθεια της Subaru και της BMW για να το κάνει. Το GR Yaris είναι εξελιγμένο εξ’ ολοκλήρου από την Gazoo Racing και αυτό που έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον είναι ότι η φιλοσοφία του δεν απέχει πολύ από αυτήν ενός πραγματικού “homologation special”.

Καταρχάς, το GR Yaris χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο με το “απλό” και έχει το ίδιο μεταξόνιο αλλά ενώ το βασικό Yaris είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως 5-θυρο, η δημιουργία της Gazoo Racing είναι τρίθυρη και αυτό σημαίνει ότι η Toyota κατασκευάζει το συγκεκριμένο αμάξωμα ειδικά γι’ αυτό το μοντέλο. Αφού λοιπόν η Gazoo Racing κέρδισε αυτή τη μάχη, η κατά 95 χιλιοστά χαμηλότερη οροφή και τα φαρδύτερα μετατρόχια ήταν εύκολη υπόθεση. Έπειτα, το GR Yaris εστιάζει στην μείωση του βάρους. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά αγγλικό μέσο που είχε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα πρωτότυπο προ-παραγωγής, μπορείς να “σπρώξεις” τον προφυλακτήρα με ένα δάχτυλο και το πλαστικό υποχωρεί. Και για να σε προλάβω, αυτό δεν είναι σημάδι ενός φθηνού αυτοκινήτου, αλλά ενός που εξελίχθηκε σε πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι το αμάξωμα μόνο του, ζυγίζει 38 κιλά λιγότερο από αυτό ενός “κανονικού” Yaris.

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων που σύμφωνα με την Gazoo Racing είναι ο ελαφρύτερος και ισχυρότερος του είδους του στον κόσμο. Επίσημα, ο κινητήρας παράγει 250 ίππους και 350 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο – ένα αυτόματο θα επιβάρυνε, κυριολεκτικά, το GR Yaris. Κι αν αναρωτιέσαι “γιατί τρικύλινδρος”, η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο των κανονισμών της κατηγορίας R5 που επιβάλλει τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες. Από εκεί και πέρα, αναλαμβάνει το σύστημα τετρακίνησης για να περάσει την ισχύ στον δρόμο. Ένα σύστημα τετρακίνησης χωρίς κεντρικό διαφορικό που χρησιμοποιεί συμπλέκτες για να ελέγξει την κατανομή ροπής από το 60:40 (εμπρός-πίσω) στην ρύθμιση Normal, στο 30:70 (!!!) για την Sport και στο 50:50 για την Track.

Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας του standard Yaris αντικαταστάθηκε με μία διάταξη διπλών ψαλιδιών για την “GR” έκδοση ενώ πανίσχυρο είναι και το σύστημα πέδησης με 4-πίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω να “κρύβονται” εντός των μεγάλων ζαντών ελαφρού κράματος. Τα υπόλοιπα (design), θα τα πούμε σε μερικές ημέρες, όταν η Toyota αποκαλύψει το πυραυλάκι τσέπης της. Μέχρι τότε, σε αφήνω με ένα ακόμα σύντομο, αλλά αρκετά πιο ουσιαστικό από τα προηγούμενα, video.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Eρντογάν σε Τούρκους στρατιώτες: Αν είχαμε πιέσει προς το νότο η Κύπρος θα ήταν εντελώς δική μας

cars

Ford: Στο σφυρί η πρώτη ολοκαίνουρια Shelby Mustang GT500

cars

Jaguar και Land Rover παραμένουν στην Tata Motors

cars

Ford Transit. Mε νέο αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων

cars

Ο καιρός σήμερα 7/4/2024

Bury

Nissan GT-R. Η δημιουργία του

cars

Σαν σήμερα 9 Μαρτίου: Η Barbie γίνεται 65 ετών!

cars

Έφοδος στα κεντρικά της VW καθώς το “dieselgate” συνεχίζει…

cars

Η VW εξετάζει την περικοπή της γκάμας των minivans.

cars