Όπως ήδη γνωρίζουμε, το 2020 θα είναι η χρονιά των γρήγορων Volkswagen Golf. Η αρχή έγινε με την “βασική” έκδοση στα τέλη του 2019 και η συνέχεια θα δοθεί στην έκθεση της Γενεύης, με την επίσημη παρουσίαση του πρώτου “GTx”. Δυστυχώς, δεν θα είναι το εμβληματικό GTI, αλλά το πετρελαιοκίνητο αδερφάκι του, το GTD. Γιατί η Volkswagen μπορεί να “κάηκε” από τους πετρελαιοκινητήρες (ή μήπως από τις παράνομες πρακτικές της;) αλλά έχει μάθει το μάθημα της και αποδεικνύει έμπρακτα την πίστη της στην συγκεκριμένη τεχνολογία.
Όχι μόνο αυτό, αλλά η ανακοίνωση για το Golf GTD περιλαμβάνει και μερικές βαρύγδουπες δηλώσεις. Σύμφωνα με την Volkswagen, ο κινητήρας του GTD δεν είναι μονάχα “ο καθαρότερος turbo diesel injection (TDI) που έχει τοποθετηθεί στο Golf” αλλά και “ένας εκ των πιο καθαρών κινητήρων εσωτερικής καύσης στον κόσμο”! Υπάρχει εξήγηση πίσω από αυτούς τους ισχυρισμούς όμως και αυτή αφορά στις τεχνολογίες που ενσωματώνει ο 2.0 TDI με κωδικό EA288 Evo. Μία από αυτές, είναι η τεχνολογία “twin-dosing” ενώ για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων, η Volkswagen χρησιμοποιεί τρεις καταλύτες. Έτσι, τα επίπεδα NOx έχουν μειωθεί έως και κατά 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα με ταυτόχρονη διατήρηση της υψηλής ροπής στις χαμηλές στροφές και της χαμηλής κατανάλωσης.
Η γερμανική εταιρία δεν αποκαλύπτει σε αυτό το σημείο περισσότερες πληροφορίες για την κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση. Μονάχα το σκίτσο που βλέπεις στην κεντρική φωτογραφία που δεν δείχνει κάτι περισσότερο από τα χαρακτηριστικά LEDάκια στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα. Είχε κυκλοφορήσει όμως ένα slide που αποκάλυπτε πως το νέο Golf GTD θα προσφέρει 200 ίππους. Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία και αν το GTD θα παρουσιαστεί μόνο του ή θα έχει… παρέα (βλ. GTI).
Follow @CarsnewsGr