CARSNEWS
AUTONEWS

VW T-Cross.1.0 TSi 95 PS. Κάνει περισσότερα από αυτά που δείχνει

Για την κατηγορία των SUV και τη δυναμική που παρουσιάζει, έχουμε γράψει και έχουμε πεί κατ’επανάληψη, οπότε θα αποφύγουμε το κίνδυνο να χαρακτηριστούμε γραφικοί και βαρετοί επαναλαμβάνοντας τα ίδια πράγματα. Θα προτιμήσουμε να περάσουμε απευθείας στην ουσία, διότι η αλήθεια είναι πως το τέταρτο SUV στη γκάμα της VW, κάτω από τα Touareg, Tiguan, T-Roc, είναι ένα μοντέλο που έχει πολύ, μα πάρα πολύ ουσία και ενδιαφέρον.

Το εμπρός μέρος δημιουργεί την εντύπωση πως πρόκειται για μεγαλύτερο αυτοκίνητο

Αυτό διότι το T-Cross είναι σε θέση να κάνει και να προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που νομίζει κάποιος όταν ακούει για ένα SUV με μήκος λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα. Kαι η αλήθεια είναι πως για το διαπιστώσεις αυτό σε όλο του το εύρος, πρέπει να συμβιώσεις μαζί του τουλάχιστον για μία εβδομάδα, κάνοντας παράλληλα περίπου 2000 χιλιόμετρα, ώστε να βγάλεις ορθά και ασφαλή συμπεράσματα.

Το πίσω μέρους του είναι εμφανώς επηρεασμένο σχεδιαστικά από το μεγαλύτερο Touareg

Με σύγχρονη εμφάνιση

Oι σχεδιαστές και οι άνθρωποι της VW, σοφά σκεπτόμενοι στη προσπάθειά τους να διαχωρίσουν σαφώς τα μοντέλα τους, προκειμένου να απευθυνθούν σε διαφορετικό κοινό, άφησαν την κάπως «κουπεδίζουσα» εικόνα του T-Roc και έφεραν το T-Cross πιο κοντά στην αισθητική του Tiguan, χρησιμοποιώντας όμως και στιλιστικά στοιχεία από το Touareg!!! Και αν μπερδευτήκατε δεν έχετε καθόλου άδικο. Αυτό διότι το T-Cross έχει μία γνήσια SUV αισθητική, δείχνοντας από μακριά πως πρόκειται για ένα VW, διαθέτοντας όμως πολύ φρέσκια αισθητική και εικόνα, όπως άλλωστε συνηθίζει η Γερμανική εταιρία σε όλα τα καινούρια της μοντέλα, τελευταία.

Πολύ όμορφες και σε σωστή διάσταση

Με μήκος ελάχιστα μικρότερο των 4,11 μέτρων, είναι μεγαλύτερο κατά 55 χιλιοστά σε σχέση με το Polo. Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ότι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, καθώς αυτό του T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλιοστά όταν το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλιοστά. Το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος.  Στα ελκυστικά στοιχεία του περιλαμβάνεται ο συνδυασμός ενός δυναμικού εμπρός σπόιλερ και μιας μεγάλης, φαρδιάς μάσκας, στα άκρα της οποίας ενσωματώνονται οι προβολείς.  Για το εξωτερικό του Τ-Cross υπάρχουν διάφορες δυνατότητες εξατομίκευσης. Ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, ενώ μια σειρά από ζάντες με χρώμα αυξάνει τους συνδυασμούς.

Ποιοτικό εσωτερικό και πολύ πλούσια εξοπλισμένο

Παραπάνω από άνετο εσωτερικά

Όταν δοκιμάζεις ένα SUV του οποίου το μήκος βρίσκεται λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα, προφανώς δεν περιμένεις να εντυπωσιαστείς στο κομμάτι των διαθέσιμων χώρων. Και όμως το T-Cross είναι πραγματικά εντυπωσιακά άνετο στο εσωτερικό του, καθώς τέσσερις ενήλικες ταξιδέψαμε αυθημερόν Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη με χαρακτηριστική άνεση. Το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 347 έως 417 λίτρα (με ρεζέρβα ασφαλείας), ανάλογα με τη διαμόρφωση της στάνταρ πίσω συρόμενης σειράς καθισμάτων (διαιρούμενα 60/40) σε διαδρομή 14 εκατοστών. Όταν πέσουν τα καθίσματα δημιουργούνται 1.243 λίτρα διαθέσιμου χώρου μετατρέποντας το T-Cross σε ένα μικρό βαν. Αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος και το T-Cross φορτωθεί μέχρι την οροφή τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα, τιμή κορυφαία για αυτήν την κατηγορία των SUV.

Η ευρυχωρία είναι ένα από τα πολύ δυνατά του χαρακτηριστικά

Το T-Cross είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών και αν είναι επιθυμητό έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες. Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά, ενώ μια ασύρματη θέση φόρτισης εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία των smartphones. Ήδη από τον βασικό εξοπλισμό διαθέσιμες 4 θύρες USB. Η ρύθμιση της θέσης οδήγησης είναι σωστά με «ροδέλα», ενώ εκείνης του συνοδηγού κλιμακωτή ώστε να πέφτει εύκολα η πλάτη για φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, κάνοντας έτσι τη παραμονή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, πιο εύκολη και άνετη.

Άνετα στο ταξίδι και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη

Του ταιριάζει απόλυτα

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρι TSi  στην έκδοση με τους 95 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 115 ίππους). Η έκδοση αυτή συνδυάζεται αποκλειστικά με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και οι επιδόσεις που χαρίζει στο T-Cross είναι απλώς ικανοποιητικές μέτριες (0-100 χλμ./ώρα σε 11.5’’, τελική 180 χλμ./ώρα). Ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά και σε συνδυασμό με το σχετικά μακριά κλιμακωμένο κιβώτιο κινεί χωρίς προβλήματα το αυτοκίνητο. Η έλλειψη της έκτης σχέσης  φανερώνεται μόνο στο ταξίδι στην εθνική οδό. Από πλευράς κατανάλωσης, τα καταφέρνει αρκετά καλά αφού η μέση τιμή που καταγράψαμε κινούμενοι σε πόλη και εθνική ήταν 7  λτ./100 χλμ. Η κίνηση στο  T-Cross μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, καθώς δεν υπάρχει καθόλου τετρακίνητη έκδοση.

Για ακόμη μία φορά μας απέδειξε πως εκτός από ικανός, είναι και πολύ λογικός ως πρός τη κατανάλωσή του

Με υψηλές δυνατότητες

Το T-Cross μπορεί να ανήκει, λόγω σχεδίασης, στη κατηγορία των SUV, ωστόσο η ανυπαρξία τετρακίνησης, το καθιστά επί της ουσίας ένα αυτοκίνητο το οποίο κυρίως θα κινείται εντός δρόμου. Και εκεί τα καταφέρνει εξαιρετικά τόσο σε αστικές συνθήκες κίνησης, όσο και σε μεγάλα πολύωρα ταξίδια. Ξεκινώντας από το πρώτο, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, η υψηλή θέση οδήγησης, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και οι μαζεμένες διαστάσεις του, το καθιστούν ιδιαίτερα ευκολοδήγητο εντός πόλης. Η μεγάλη έκπληξη έρχεται σε συνθήκες ταξιδιού, όπου η άνεση σε ένα αυθημερόν ταξίδι 1000 χιλιομέτρων, ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Φιλοξενώντας στο ευρύχωρο εσωτερικό τέσσερις ενήλικες, ταξίδεψε με χαρακτηριστική ευκολία Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Εντυπωσιακά άνετο στο πολύωρο ταξίδι, λόγω ποιότητας κύλισης και ηχομόνωσης

Με σύμμαχο την υψηλή ποιότητα κύλισης και την προσεγμένη ηχομόνωση, μας απέδειξε πως η άνεση δεν είναι θέμα μεγέθους.   Η ανάρτηση τα καταφέρνει αρκετά καλά στο να διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος λόγω της διαδρομής της, αν και η κάπως σφιχτή ρύθμισή της αποκαλύπτεται όταν το αυτοκίνητο περνά από εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε πιο κλειστές διαδρομές οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν μεν, χωρίς όμως να είναι τόσο αισθητές. Το τιμόνι με τη σειρά του είναι όσο ελαφρύ απαιτείται για να βοηθήσει στους αστικούς χειρισμούς, όμως θα το θέλαμε λίγο καλύτερο σε αίσθηση. Συνολικά, στο δρόμο το T-Cross είναι ένα πολύ ευχάριστο μικρό SUV, που προσφέρει ευκολία στην καθημερινή κίνηση και παράλληλα, διατηρείται ασφαλές και άνετο ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια.

Παίρνει κλίσεις στις στροφές, αλλά παραμένει ουδέτερο

Τέλος τα 17400 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το VW T-Cross είναι μία πολύ καλή τιμή καθώς περιλαμβάνει πολύ πλούσιο εξοπλισμό όπως δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, μεταβλητό πίσω κάθισμα, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, πίσω LED φωτιστικά σώματα, air-condition, περιοριστή ταχύτητας και τα συστήματα Front Assist με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), το Blind Spot Detection, η κλήση έκτακτης ανάγκης,  η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist). Επίσης, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα συνοδηγού με κρυφό συρτάρι από κάτω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και μεταβλητό χώρο αποσκευών.

Ικανό και για σβέλτη οδήγηση

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Κατανάλωση

  • Απούσια έκτης σχέσης στο κιβώτιο

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 95
0-100 11.5″
Τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 112 γρ/χλμ
Παραπάνω από ικανοποιητικός

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η έκθεση του Παρισιού θα επιστρέψει δριμύτερη μετά από 4 χρόνια!

cars

Ampere: Μια ιστορία τεχνολογίας που προωθεί την βιώσιμη ανάπτυξη

cars

Ελπίδες για αυξημένη εμπορική κίνηση ενόψει Πάσχα

Bury

Ford. Με σημαντική αύξηση των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του έτους  

cars

Ψηλότερη, μικρότερη και πιο ευρύχωρη η νέα Mercedes GLA!

cars

Νέο Range Rover. Αποκαλύφθηκε και επίσημα

cars

Η Maserati Levante Hybrid είναι 4-κύλινδρη αλλά έχει άλλα χαρίσματα.

cars

Η Mercedes-AMG στέκεται απέναντι στον ρατσισμό.

cars

Jeep Wrangler 4xe. Ετοιμάζεται για την Ευρώπη

cars