CARSNEWS
NEW MODELS

«Καμπανάκι» της Greenpeace για τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό – Τι απαντά η Volkswagen

Μια νέα μελέτη της Greenpeace έρχεται για να… χτυπήσει το καμπανάκι στις αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με στοιχεία τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ ή βενζίνη, κοινώς τα οχήματα με ΜΕΚ, είναι υπεύθυνα για σχεδόν το 25% των αερίων του θερμοκηπίου. Παρόλο που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη θέσει τους στόχους για τη μετάβασή στον ηλεκτρισμό, η διεθνής Μη Κυβερνητική Οργάνωση υποστηρίζει πως αυτό δεν είναι αρκετό.

Συγκεκριμένα η Greenpeace μέσα από τη μελέτη τονίζει ότι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Toyota, η Volkswagen και η Hyundai, αναμένεται να κατασκευάσουν 400 εκατ. περισσότερα οχήματα απ’ ό,τι αρχικά προβλεπόταν, βάζοντας σε κίνδυνο τη Συμφωνία του Παρισιού που είχε ως στόχο τη διατήρηση της ανόδου της παγκόσμιας θερμοκρασίας κάτω από τον 1,5 βαθμό Κελσίου.

«Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Volkswagen, και Hyundai, κάνουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών υπερβολικά αργά, το οποίο επιφέρει επικίνδυνες συνέπειες για τον πλανήτη μας,» είπε ο Benjamin Stephan, μέλος της Greenpeace Γερμανίας.

Ο στόχος που παρουσίασε ο οργανισμός θα απαιτούσε την πώληση λιγότερων από 315 εκατ. οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με ΜΕΚ, μέχρι το 2040. Όμως αυτό φαίνεται πως είναι αδύνατο να επιτευχθεί με βάση τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς.

Αν ο ρυθμός των πωλήσεων των συγκεκριμένων οχημάτων συνεχίσει ως έχει, τότε η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να φτάσει έως και τις 712 εκατ. πωλήσεις νέων οχημάτων με ΜΕΚ στο ίδιο διάστημα. Σύμφωνα με την Greenpeace, αν αυτή η εξέλιξη επιβεβαιωθεί, βάζει ουσιαστικά “ταφόπλακα” σε όλα αυτά που προέβλεπε η Συμφωνία του Παρισιού.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota αναμένεται να ξεπεράσει το στόχο κατά 63 εκατ. οχήματα, ενώ η Hyundai και η Volkswagen κατά 39 εκατ. Η General Motors ακολουθεί στην 4η θέση, με τις πωλήσεις της να υπερβαίνουν το επιθυμητό κατά 13 εκατ. μονάδες.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμου Μέλλοντος του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ και βασίζεται στην «αξιολόγηση των τρεχόντων πωλήσεων EV καθώς και την ημερομηνία απόσυρσης των θερμικών κινητήρων» που έχουν παρουσιάσει οι 4 εταιρείες.

Από τη μεριά της η Volkswagen έσπευσε να αμφισβητήσει την ακρίβεια της μελέτης, προάγοντας την επένδυση «μαμούθ» του ομίλου στον ηλεκτρισμό, σε μία προσπάθεια απόδειξης των προθέσεων της εταιρείας, η οποία έχει υποσχεθεί να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα πριν το τέλος του 2050.

«Όπως έχει γίνει και στο παρελθόν, η σύνθεση της αγοράς θα συνεχίζει να αλλάζει στο μέλλον, όπως για παράδειγμα έγινε και με τις κατηγορίες οχημάτων και μοντέλων, οπότε οι στατικές υποθέσεις, εικασίες και προβλέψεις είναι πολλές φορές αμφίβολες,» είπε εκπρόσωπος του ομίλου VW. «Επιπροσθέτως, είναι ανακριβές το να κάνει κανείς προβλέψεις που σχετίζονται με τη στρατηγική ενός κατασκευαστή, βασισμένες στις γενικές εκτιμήσεις της αγοράς.»

Οι εκπρόσωποι των Toyota, GM και Hyundai δεν προέβησαν σε κάποια δήλωση επί του θέματος.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Toyota Supra πωλείται για ένα κομμάτι ψωμί

cars

Peugeot 208: Η premium έκφραση στα super mini

cars

Δείτε την πρώτη ηλεκτρική Maserati!

cars

Οδηγούμε την ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan

cars

Πόσο πουλήθηκε η θρυλική Ford Mustang του Steve McQueen;

cars

Το τέρας, σε μικρογραφία: Lamborghini Sian FPK 37 LEGO

cars

Δοκιμάζουμε το Skoda Kodiaq RS των 239 ίππων και των 500 Nm ροπής

cars

Aptera: Το ηλεκτροκίνητο που καταργεί τη φόρτιση

cars

Οι Verstappen και Albon οδήγησαν τα πρωτότυπα της Aston Martin Valkyrie στο Silverstone (video)

cars