CARSNEWS
NEW MODELS

Ταξινομήσεις Οκτωβρίου: Αύξηση 23,1% σε σχέση με πέρυσι – Αναλυτικοί Πίνακες

Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2022 ταξινομήθηκαν 7.801 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 6.335 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Έτσι, σημειώθηκε σημαντική αύξηση, της τάξης του 23,1%. Θετικό ήταν και το συγκριτικό πρόσημο στις ταξινομήσεις από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2021. Φέτος ταξινομήθηκαν 90.737 νέα οχήματα, έναντι 88.091 πέρυσι. Η μεταβολή είναι της τάξης του 3,0%

 

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

7.801

6.335

23,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

927

929

-0,2%

Καινούργια λεωφορεία

11

32

-65,6%

 

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

90.737

88.091

3,0%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

8.661

9.374

-7,6%

Καινούργια λεωφορεία

174

349

-50,1%

Περνώντας στην κατανομή ανά segment, διαπιστώνουμε ότι η κατηγορία Β έχει τις περισσότερες ταξινομήσεις, συνολικά 43,8% από τις συνολικές που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο. Το ποσοστό της στο πρώτο 10μηνο του 2022 αγγίζει το 50% (49,4% για την ακρίβεια). Ακολουθεί η κατηγορία C, με 39,3% τον Οκτώβριο και 32,9% από την αρχή του έτους.

Segment

Ιούνιος 2022

Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2022

Ιανουάριος–Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

4,8%

7,6%

-2,8

7,3%

10,0%

-2,7

A-SUV

2,3%

1,2%

1,1

1,9%

1,3%

0,6

A TOTAL

7,1%

8,8%

-1,7

9,2%

11,3%

-2,1

B

25,6%

20,7%

4,9

25,2%

27,4%

-2,2

B-SUV

18,2%

26,6%

-8,4

24,2%

21,8%

2,4

B TOTAL

43,8%

47,3% -3,5 49,4% 49,2%

0,2

C

14,8% 11,5% 3,3 10,7% 12,7% -1,9

C-SUV

24,5% 25,7% -1,2 22,2% 20,6% 1,6

C TOTAL

39,3% 37,2% 2,1 32,9% 33,2% -0,3

D

2,1%

1,7%

0,4 1,3% 1,9%

-0,6

D-SUV

5,9%

3,3% 2,6 5,3% 2,5% 2,7

D TOTAL

8,0% 5,0% 3,0 6,6% 4,4% 2,2

E

0,1%

0,3%

-0,2

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,6%

0,3%

0,3

0,5%

0,5%

-0,0

E TOTAL

0,6%

0,6%

0,1

0,5%

0,6%

-0,1

F-G

0,2%

0,1%

0,1

0,1%

0,1%

0,1

F-G-SUV

0,2%

0,0%

0,1

0,3%

0,1%

0,2

F-G TOTAL

0,3%

0,1%

0,2

0,4%

0,1%

0,3

SPORTS

0,3%

0,2%

0,1

0,2%

0,2%

0,0

MPV

0,0%

0,0%

0,0

0,1%

0,1%

0,0

MPV-M/COMBI

0,6%

0,8%

-0,2

0,7%

0,8%

-0,1

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

51,5%

57,1%

-5,6

54,3%

46,8%

7,6)

Τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης βρίσκονται στην κορυφή των ταξινομήσεων του Οκτωβρίου, με ποσοστό 39,2%, ακολουθούμενα από τα υβριδικά (26,4%) και τα πετρελαιοκίνητα (19,2%). Ωστόσο σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο, μόνο τα diesel αύξησαν το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά. Το ίδιο συνέβη και με τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV), που από το 9,1% ανέβηκαν στο 10,6%.

 

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

39,2%

42,8% -3,6 45,4% 50,4% -5,0 37,9% 41,2%

-3,3

Πετρέλαιο

19,2% 16,6% 2,6 16,3% 17,7% -1,5 17,1% 20,4% -3,3

Υβριδικά (HEV)

26,4% 27,4% -1,0 27,4% 22,7% 4,7 22,8% 19,6% 3,1

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

10,6% 9,1% 1,6 7,4% 6,1% 1,3 19,2% 16,1% 3,1

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,7%

1,4%

-0,7

0,7%

1,3%

-0,7

3,0%

2,7%

0,3

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,9%

2,7%

1,2

2,8%

1,7%

1,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του ACEA, τον Σεπτέμβριο του 2022 οι ταξινομήσεις εμφάνισαν ανοδική τάση, καταγράφοντας αύξηση 9,6%. Ωστόσο, σε επίπεδο 9μήνου από την αρχή του έτους, σημειώνεται πτώση 9,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2021.

 

Σεπτέμβριος 2022

Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

ΕΕ(1)

787.870

718.718 9,6% 6.784.318 7.526.831 -9,9%

ΕΕ 14(2)

694.553 632.963 9,7% 5.932.847 6.611.836 -10,3%

ΕΕ(1) & EFTA(3)

824.657 757.531 8,9% 7.062.747 7.845.563 -10,0%

Ελλάδα

8.606 6.610 30,2% 82.936 81.756 1,4%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

«Ναι» στους διπλούς αγώνες, «όχι» στις «ανάποδες» πίστες

cars

Η νέα Skoda Octavia G-Tec καταναλώνει 4 ευρώ/100 χλμ.

cars

To Mazda MX-5 μεταμορφώνεται σε έναν εκτός δρόμου υπερήρωα (Video)

cars

Εσύ, με ποιο μονοθέσιο F1 της Mercedes ταυτίζεσαι;

cars

GP Βαρκελώνης: Μια ακόμα… χαλαρή pole position για τον Hamilton-Άφαντη η Ferrari

cars

Επιτέλους η Aston Martin Valkyrie σε δοκιμές στον δρόμο!

cars

«Δύο στα δύο» για τον Leclerc με θρίαμβο στην Κίνα! (video)

cars

Παιδικά παιχνίδια online από τη Ford

cars

Land Rover Colossus: Ένα pickup από το μέλλον

cars