CARSNEWS
AUTONEWS

Audi Q8 e-tron – Facelift με νέο όνομα και μεγαλύτερη μπαταρία!

Το Audi e-tron ήταν το πρώτο βήμα της γερμανικής εταιρίας στον θαυμαστό κόσμο της ηλεκτροκίνησης και από το 2018 που παρουσιάστηκε έθετε τον πήχη στην κατηγορία των ηλεκτρικών, πολυτελών, μεγάλων SUVs. Χάρη στον συνδυασμό εμφάνισης, πολυτέλειας και τεχνολογίας, το e-tron πούλησε περίπου 150.000 αυτοκίνητα στα 4 χρόνια που κυκλοφορεί αλλά τώρα, έφτασε η ώρα της ανανέωσης. Μίας ανανέωσης που δεν περιλαμβάνει μονάχα τα συνηθισμένα για ένα τυπικό facelift αλλά και την αλλαγή ονόματος καθώς το e-tron αποτελεί πλέον μέρος μίας οικογένειας 8 μοντέλων και μέχρι το 2026, θα προστεθούν σε αυτήν άλλα 12. Έτσι, το μοντέλο που μέχρι τώρα γνωρίζαμε ως “e-tron” γίνεται “Q8 e-tron” δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας τόσο το standard SUV, όσο φυσικά και το Q8 Sportback e-tron που ανανεώνεται μαζί του.

Δεν είναι μόνο το όνομα που αλλάζει όμως. Για το Q8 e-tron η Audi τροποποίησε το design τόσο του εμπρός προφυλακτήρα όσο και της χαρακτηριστικής “Singleframe” γρίλιας που φιλοξενεί το νέο, δισδιάστατο σήμα και τους διαφορετικούς, ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αεραγωγούς. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, διαθέσιμα προαιρετικά με την τεχνολογία digital Matrix LED, προσφέρουν νέες λειτουργίες όπως για παράδειγμα το φως προσανατολισμού που σημειώνει την θέση του οχήματος στην λωρίδα και βοηθά τον οδηγό να μείνει στο κέντρο της σε στενούς χώρους ενώ τα πίσω φανάρια διαθέτουν νέα γραφικά και συνδυάζονται με έναν επίσης ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τους μηχανικούς στην αεροδυναμική με αποτέλεσμα ο συντελεστής οπισθέλκουσας να έχει μειωθεί από το 0.28 στο 0.27 για το Q8 e-tron και από το 0.26 στο 0.24 για το Q8 Sportback e-tron με προφανή οφέλη τόσο στην συνολική αποδοτικότητα του μοντέλου όσο και στην ποιότητα κύλισης!

Στο πολυτελές εσωτερικό, η Audi προχώρησε σε μικρές αλλαγές στο design αλλά πιο σημαντικές είναι αυτές που έχουν γίνει στα υλικά και την προσφερόμενη τεχνολογία. Η εταιρία χρησιμοποιεί πλέον ανακυκλωμένα υλικά για τη μόνωση της καμπίνας και για τις επενδύσεις δαπέδου ενώ από συνθετικά υλικά κατασκευάζονται πλέον και κάποια διακοσμητικά όπως αυτό πάνω από την κεντρική οθόνη. Στο πακέτο S line τα σπορ καθίσματα επενδύονται με συνθετικό δέρμα και ένα υλικό ονόματι Dinamica που κατασκευάζεται σε ποσοστό 45% από ανακυκλωμένα PET μπουκάλια ενώ κάποια άλλα πλαστικά αποτελούν προϊόν του “PlasticLoop” project για την χημική ανακύκλωση και χρήση υλικών που τρέχει η Audi σε συνεργασία με την LyondellBasell. Κατά τα άλλα, τα Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron έρχονται με τον standard ψηφιακό πίνακα οργάνων “Virtual Cockpit” και ένα δίδυμο κεντρικών οθονών 10.1 και 8.6 ιντσών για τον χειρισμό του αναβαθμισμένο συστήματος infotainment και των άλλων υποσυστημάτων του οχήματος.

Όσον αφορά στα μηχανικά, το facelift θα είναι διαθέσιμο όπως και πριν σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: η βασική με το χαρακτηριστικό “50”, εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω, που παράγουν συνδυαστικά έως 250 kW (340 άλογα) σε λειτουργία boost με 664 Nm ροπής, η μεσαία “55” προσφέρει έως 300 kW (408 άλογα) σε λειτουργία boost με 664 Nm ροπής ενώ η κορυφαία “S” διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω που παράγουν έως 370 kW (503 άλογα) και 973 Nm ροπής! Οι πελάτες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μπαταρίες με αυτήν του Q8 50 e-tron να έχει χωρητικότητα 89 kWh και να παρέχει αυτονομία της τάξης των 491 (SUV) ή 505 (Sportback) χιλιομέτρων και την μεγαλύτερη με τις 106 kWh, που βρίσκουμε στο Q8 55 e-tron να έχει χωρητικότητα και να προσφέρει έως 582 (SUV) ή 600 (Sportback) χιλιόμετρα. Την ίδια, μεγάλη μπαταρία έχει και το SQ8 e-tron αλλά λόγω της αυξημένης απόδοσης προσφέρει μικρότερη εμβέλεια: 494 χιλιόμετρα για το SUV και 513 χιλιόμετρα για το Sportback.

Όταν εξαντληθεί το φορτίο δε, τα ανανεωμένα Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron προσφέρουν βελτιωμένες δυνατότητες ταχείας φόρτισης που αγγίζουν τα 150 kW (170 kW στα SQ8 e-tron), οπότε η φόρτιση υπό ιδανικές συνθήκες από το 10% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας απαιτεί περίπου 31 λεπτά και χαρίζει έως 420 χιλιόμετρα αυτονομίας. Με απλή, AC φόρτιση 11 kW η μικρή μπαταρία χρειάζεται 9 ώρες και 15 λεπτά υπό ιδανικές συνθήκες και η μεγάλη 11 ώρες και 30 λεπτά ενώ με το προαιρετικό σύστημα AC 22 kW οι χρόνοι αυτοί μειώνονται δραστικά στις 4 ώρες και 45 λεπτά και 6 ώρες αντίστοιχα. Οι παραγγελίες για το ανανεωμένο μοντέλο ανοίγουν στα μέσα του Νοεμβρίου αλλά οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το πρώτο τρίμηνο του 2023, με την τιμή να ξεκινά στη Γερμανία από τα €74.400.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Γέννησε τρεις φορές μέσα σε 10 μήνες και δεν είναι τρίδυμα – Δύο μήνες τον χρόνο έχουν την ίδια ηλικία

cars

Seat. Πρωτοπορεί

cars

Η Maserati Grecale κάνει ντεμπούτο καμουφλαρισμένη.

cars

Μεταλλαγμένα βακτήρια βρέθηκαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό – Αντέχουν τα φάρμακα και συνδέονται με τη σήψη

Bury

Η Hyundai Ελλάς στο Athens Flying Week 2022

cars

Δένδιας: Με εθνική ενότητα και υπευθυνότητα οφείλουμε να περιφρουρήσουμε τη Δημοκρατία μας

cars

Ο Euro NCAP αλλάζει δραστικά το πρωτόκολλο αξιολόγησης του!

cars

Τεράστια τρύπα στα έσοδα προκαλούν οι «e-πειρατές» έμποροι ΙΧ

cars

Renault. O Αλόνσο ανήκει πλέον  στην αγωνιστική DP World F1 Team

cars