CARSNEWS
AUTONEWS

Citroen – Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να σκοτώσει τα SUVs!

Ορίστε και μία εξαιρετικά αμφιλεγόμενη θέση για να ξεκινήσουμε το ’23 με ρυθμό. Ο επικεφαλής της Citroen, Vincent Cobee, πιστεύει πως η παρακμή της κατηγορίας των SUVs είναι αναπόφευκτη παρότι όπως και ο ίδιος παραδέχεται “τα νούμερα αυτή τη στιγμή δεν μου λένε ότι έχω δίκιο”. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε, όταν απεναντίας δείχνουν πως τα SUVs έχουν… καταπιεί οποιοδήποτε άλλο στιλ αμαξώματος σε οποιαδήποτε κατηγορία και συνεχίζουν να αυξάνουν την δημοτικότητα τους. Ο Cobee όμως δεν είναι ανόητος, ούτε έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Βλέπει το λανσάρισμα μοντέλων όπως το C4 X που πειραματίζονται με τις φόρμες προσφέροντας το αμάξωμα ενός sedan… περίπου, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Όπως επίσης βλέπει ότι αργά ή γρήγορα, η αεροδυναμική θα υποδεικνύει σε κάποιον βαθμό τον βέλτιστο τύπο αμαξώματος.

Σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες αν η αεροδυναμική είναι λάθος το πέναλτι όσον αφορά στην εμβέλεια είναι τεράστιο. Μπορείς να χάσεις 50 χιλιόμετρα ανάμεσα στην καλή αεροδυναμική και την κακή και ανάμεσα σε ένα SUV και ένα sedan, η απώλεια είναι εύκολα 60-70-80 χιλιόμετρα.

Ανέφερε σε αγγλικό μέσο ο επικεφαλής της Citroen. Προς το παρόν, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν το πρόβλημα με την αύξηση του μεγέθους της μπαταρίας αλλά αυτό δεν θα είναι πάντοτε εφικτό, όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο Cobee.

Ο κόσμος θα αρχίσει να περιορίζει το βάρος και το μέγεθος της μπαταρίας είτε μέσω της φορολογίας, είτε μέσω κινήτρων, είτε μέσω κανονισμών, είτε μέσω… διαπόμπευσης.

Το βάρος αλλά και το μέγεθος της μπαταρίας σχετίζονται άμεσα και με το θέμα της βιωσιμότητας και της διατήρησης των φυσικών πόρων. Δεν είναι λογικό να υπάρχουν ακόμα και σήμερα αυτοκίνητα που ζυγίζουν σχεδόν 3 τόνους. Δεν υπάρχει λόγος για ένα αυτοκίνητο που κάνει μερικές δεκάδες χιλιόμετρα την ημέρα να κουβαλάει μία μπαταρία που ζυγίζει σχεδόν έναν τόνο! Γι’ αυτό η Citroen έχει επιλέξει να προσεγγίσει το θέμα της ηλεκτρικής κινητικότητας διαφορετικά, με μικρότερες μπαταρίες και έμφαση στο χαμηλό βάρος. Το άκρο αυτής της φιλοσοφίας είναι το Oli Concept του 2022 που πρότεινε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες λύσεις ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε δύο παράγοντες που θα επηρεάσουν σημαντικά τη βιομηχανία αυτοκινήτου στο μέλλον: την πρόοδο της τεχνολογίας και την δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου φόρτισης, ταχείας ή μη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Audi. Επενδύει στο after sales

cars

SOS από την Greenpeace – «Κάθε εβδομάδα καταπίνουμε μέχρι 5 γραμμάρια μικροπλαστικών»

cars

Jeep Wrangler. Γυρίζει τον κόσμο

cars

Μετέωρα- Γρεβενά με Nissan Juke. Στον Βενέτικο ο χρόνος κάνει στάση!

cars

Hyundai i20 N. Ένα μικρό hot-hatch όπως πρέπει να είναι!

cars

Ford: Στο σφυρί η πρώτη ολοκαίνουρια Shelby Mustang GT500

cars

Volkswagen Transporter. Έγινε 70 ετών

cars

Opel Corsa. Νικητής στο «AUTOBEST»

cars

Η Tesla πήρε έγκριση και μπορεί να παράγει αυτοκίνητα στην Κίνα.

cars