CARSNEWS
F1 & RACES

Ένα επίπεδο πιο μαλακές γόμες στο GP Βελγίου

Μετά από ανάσα μίας εβδομάδας, το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 πατά ξανά γκάζι, αυτή τη φορά στη θρυλική πίστα του Σπα!

Για το Βελγικό Grand Prix που αποτελεί τον έκτο από τους συνολικά δεκαεπτά τελικά γύρους του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, επελέγη η γόμα C2 της Pirelli ως P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C3 ως P Zero κίτρινη/μέση, και η γόμα C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Είναι μια επιλογή, ένα επίπεδο πιο μαλακή, απ’ αυτή που είχαμε κάνει πέρυσι στην πίστα των Αρδεννών.

Οι Ιταλοί προχώρησαν σε αυτή την επιλογή γιατί πέρυσι, οι περισσότεροι οδηγοί, είχαν επιλέξει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Στην πραγματικότητα πολλοί οδηγοί επέλεξαν το μέγιστο των 10 σετ μαλακής γόμας το 2019 και μόνο μια σκληρή γόμα. Φέτος αυτό δεν γίνεται καθώς είναι στάνταρ τα σετ γομών: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας.

spa19-pirelli-action-a1000x600

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

– Ο καιρός στο Βέλγιο αυτή την εποχή είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος. Μολονότι στο παρελθόν έχουμε δει πολύ υψηλές θερμοκρασίες στο Spa, είναι απίθανο να έχουμε παρόμοιο καιρό με την Ισπανία στα δάση των Αρδεννών. Στο περσινό Βελγικό Grand Prix οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ήταν σταθερά κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η βροχή είναι πάντα ένα ενδεχόμενο. Είναι επίσης πιθανόν να βρέχει στη μια πλευρά της πίστας και να είναι στεγνά στην άλλη πλευρά. Αν όντως βρέξει, η παροχέτευση του νερού είναι ένα σύνηθες πρόβλημα. Σχηματίζονται ρυάκια κατά μήκος της πίστας που προκαλούν υδρολίσθηση. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας της Pirelli.

– Η μεγάλη ποικιλία οφείλεται και στο μήκος του γύρου (7004m), που είναι ο ο μεγαλύτερος της Formula 1. Είναι τόσο έντονος και ανάμικτος με επικές στροφές όπως η Eau Rouge. Ασκούνται υψηλά συνδυαστικά φορτία στα ελαστικά: Τόσο κατακόρυφα όσο και πλευρικά. Ως αποτέλεσμα το Σπα είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς, για τα ελαστικά. Επίσης η φύση της ασφάλτου είναι αρκετά τραχιά.

– Δεν είναι μόνο οι στροφές που θέτουν μεγάλη πρόκληση: Τα 800m της ευθείας Κέμελ ψύχουν τα ελαστικά επηρεάζοντας την πρόσφυσή τους στις στροφές που ακολουθούν.

– Παρά τις έντονες απαιτήσεις του Spa, πέρυσι είδαμε στρατηγική μιας αλλαγής στον αγώνα. Οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας, οι περσινές γόμες όμως ήταν ένα επίπεδο πιο σκληρές. Τρεις από τους δέκα πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη πέρυσι, έκαναν δυο αλλαγές. Ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo πρακτικά έβγαλε όλο τον αγώνα μ’ ένα σετ μέσης γόμας, μετά από μια αλλαγή στην αρχή του.

Spa19-Ambiance-by-Pirelli1000x600

Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων F1 και αυτοκινήτου της Pirelli, είπε σχετικά: «Η φήμη του Spa δεν είναι τυχαία: Είναι μια πίστα της παλιάς σχολής με πολλές υψομετρικές διαφορές και άλλες μεταβλητές. Οι οδηγοί την λατρεύουν λόγω των πολλών προκλήσεων που θέτει και των αισθήσεων που προκαλεί. Η φετινή επιλογή ελαστικών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από την περσινή, παρότι περιμένουμε ότι τα μονοθέσια θα είναι αρκετά ταχύτερα, όπως συμβαίνει στους περισσότερους φετινούς αγώνες. Το Spa είναι ένας από τους λίγους αγώνες φέτος που διεξάγεται στην συνήθη ημερομηνία του, οπότε οι ομάδες θα έχουν πληθώρα δεδομένων. Βέβαια σ’ αυτή την πίστα είναι πιο δύσκολο από οπουδήποτε αλλού, να προβλέψεις τις συνθήκες. Οι ομάδες και οι οδηγοί που έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, βγαίνουν κερδισμένοι.  Μια σημαντική διαφορά φέτος είναι ότι ο αγώνας αντοχής των 24 ωρών του Spa δεν έγινε, όπως συνήθως δυο βδομάδες πριν: Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτό θα επηρεάσει αν και συνήθως ότι γόμα και να στρωθεί, ξεπλένεται από την βροχή. Εν τέλει το πιο σημαντικό, είμαι σίγουρος ότι ο αείμνηστος Anthoine Hubert θα βρίσκεται στο μυαλό όλων αυτό το Σαββατοκύριακο. Όλοι θέλουν να αποδοθεί φόρος τιμής, ένα χρόνο μετά το θάνατό του».

Antoine-Hubert-crash-b1000x600

Διαβάστε επίσης:

Στο νοσοκομείο με κορωνοϊό ο Flavio Briatore

Το F1 Vlog του GP Ισπανίας

Ποιος είναι ο πιο γρήγορος οδηγός στην ιστορία της F1;

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Απών και στα Grand Prix του Μπαχρέιν ο Binotto

cars

Why 2026 power units are key to F1’s driver market

cars

Formula 1: Το μήνυμα της Ferrari στον Σάινθ και του Ισπανού σε… όλο το grid!

cars

Pirelli: 30% αύξηση προσπερασμάτων το 2022

cars

Επίσημο: Η Toro Rosso ανακοίνωσε τον Albon για το 2019

cars

Η Red Bull… άλωσε το σπίτι της Ferrari

cars

Formula 1 – Alonso: «Το 2024 θα είναι ακόμα καλύτερο για την Aston Martin»

cars

F1: Οι σημαντικότερες αλλαγές για το 2024

cars

Με πόσα μονοθέσια μπορεί να γίνει Grand Prix της F1;

cars