CARSNEWS
AUTONEWS

Η Mazda ακόμα ονειρεύεται ένα sports car με Wankel αλλά…

Η τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα επιστρέφει στην γκάμα της Mazda αλλά όχι με τον τρόπο που θα ήθελαν οι οπαδοί της ιαπωνικής εταιρίας. Η Mazda παρουσίασε στο Tokyo Auto Salon το MX-30 R-EV, μία έκδοση του γνωστού ηλεκτρικού crossover της η οποία διαθέτει μικρότερη μπαταρία αλλά ταυτόχρονα, εξοπλίζεται με έναν περιστροφικό κινητήρα 830 κ.εκ. που λειτουργεί ως γεννήτρια λειτουργώντας σε ένα φάσμα στροφών από τις 2.450 έως τις 4.500 επεκτείνοντας δραστικά την εμβέλεια του αυτοκινήτου. Δεν είναι μόνο οι οπαδοί της εταιρίας που ονειρεύονται ένα sports car με τον εμβληματικό Wankel όμως, αλλά και οι μηχανικοί της ίδιας της εταιρίας όπως αποκάλυψε ο assistant manager του τμήματος εξέλιξης κινητήριων συνόλων, Yoshiaki Noguchi.

Ο περιστροφικός είναι το σύμβολο μας. Είναι το όνειρο των μηχανικών στη Mazda ένα sports car με περιστροφικό κινητήρα. Τώρα δεν είναι η στιγμή γι’ αυτό.

Δυστυχώς, ο Ιάπωνας δεν άφησε κανένα περιθώριο σπεύδοντας να μας κόψει τα φτερά πριν καν σκεφτούμε τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει αυτό το όνειρο. Προτεραιότητα για την Mazda δεν αποτελεί ένα “halo” μοντέλο που θα απευθύνεται σε εξαιρετικά περιορισμένο κοινό, αλλά η επέκταση και ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της. Σε αυτό το πλάνο ο περιστροφικός κινητήρας έχει την θέση που το αρμόζει και η Mazda σκοπεύει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα πλεονεκτήματα που προσφέρει και να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του, όπως για παράδειγμα η κατανάλωση καυσίμου και η αξιοπιστία. Για το πρώτο, η Mazda έχει επιστρατεύσει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και τα αλουμινένια housings μειώνουν το βάρος κατά 15 κιλά περίπου ενώ μία αλλαγή στο πάχος των apex seals και μία νέα επίστρωση βελτιώνουν την αξιοπιστία του συνόλου.

Η ουσία είναι ότι έχουν περάσει 11 χρόνια από τότε που καταργήθηκε το RX-8 και παρότι στο ενδιάμεσο η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε το εντυπωσιακό RX-Vision Concept ως το όραμα της για το sports car του μέλλοντος, θα περάσει καιρός μέχρι να δούμε ένα sports car με περιστροφικό κινητήρα να λανσάρεται στην αγορά. Αν το δούμε κιόλας, αφού η εξέλιξη του δεν πρέπει να θεωρείται σε καμία περίπτωση δεδομένη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Continental. Σχεδιάζοντας το μέλλον των ελαστικών

cars

Αποχωρεί το μεγάλο αφεντικό της Aston Martin;

cars

BMW i4 με έως 600 km αυτονομίας

cars

Το “Synthesis” είναι το μέλλον του infotainment της Chrysler

cars

Dacia. Mία «μικρή» μάρκα με ιστορία και κυρίως μέλλον

cars

Το Αυστραλιανό Grand Prix ακυρώνεται λόγω κορωνοϊού!

cars

Toyota GR Yaris: Ένα “homologation special” με 250 ίππους και σύστημα τετρακίνησης!

cars

Nέο Ford Focus. Εξηλεκτρίζεται και αυτό  

cars

Νέος «τιμονιέρης» στην Cupra

cars