CARSNEWS
MOTONEWS

Μήπως τελικά η μεγάλη αυτονομία στα ηλεκτρικά δεν μας χρειάζεται;

Μήπως τελικά η μεγάλη αυτονομία στα ηλεκτρικά δεν μας χρειάζεται;
  • Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/5/2023

Όλοι οι πολέμιοι της ηλεκτροκίνησης, την χτυπάνε στο κομμάτι της αυτονομίας που ακόμα φαίνεται να είναι το αδύναμο της σημείο! Μήπως όμως κάνουν λάθος; Τελικά χρειάζεται να έχει μεγάλη εμβέλεια μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα;

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας! Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και στο χώρο των 2 τροχών. Μπορεί να μην είναι «σαρωτική» όπως στο αυτοκίνητο, αλλά σίγουρα αργά ή γρήγορα θα παρασύρει και τη μοτοσυκλέτα. Εξάλλου όλο και πληθαίνουν μοντέλα που κινούνται αποκλειστικά με ρεύμα, με μερικά από αυτά να ξεφεύγουν από την στενή έννοια της μικροκινητικότητας. Όπως σε κάθε μεγάλη αλλαγή οι αντιδράσεις είναι πολλές και οι σκεπτικιστικές συχνά αναφέρονται στο άγχος της μειωμένης εμβέλειας που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα ! Όμως είναι πραγματικό πρόβλημα ή απλά τους «ενοχλεί» που πρέπει να αλλάξουν τις συνήθειες τους;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ο μέσος αναβάτης κάνει μόλις 28 χλμ τη μέρα και αυτά μέσα στην πόλη, τον καλύπτουν τα σχεδόν όλα τα scooter

Πολλοί αναβάτες έχουν τη μοτοσυκλέτα σαν κύριο όχημα μετακίνησης εντός της πόλης, αλλά για μεγαλύτερα ταξίδια στρέφονται στο αυτοκίνητο. Σίγουρα υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των δικύκλων παραμένει εντός αστικών περιοχών, κάνοντας μια διαδρομή που συνήθως είναι σπίτι-δουλειά-σπίτι. ¶ρα μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το 95% των ετήσιων χιλιομέτρων της πλειοψηφίας γίνεται σε συνθήκες πόλης. Οπότε ποιος ο λόγος οι εταιρίες να εφοδιάσουν τις μοτοσυκλέτες με βαριές μπαταρίες για μερικά επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας, που ταυτόχρονα θα ανεβάσουν και το κόστος απόκτησης, τη στιγμή που σύμφωνα με έρευνα της FEMA, ο μέσος αναβάτης «γράφει» μόλις 28 χλμ καθημερινά; Η αλήθεια είναι πως τους καλύπτουν και όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά Scooter που υπάρχουν.

Αλλάζεις συνήθεις, ταξιδεύεις και στην εθνική (έστω και πιο αργά)

Για τις περισσότερες εταιρίες είναι προτιμότερο να κατασκευάσουν μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που δεν θα ξεφεύγει σε βάρος, θα έχει μια τίμια αυτονομία και οι μπαταρίες δεν θα χαλάνε την οδική της συμπεριφορά, πάρα μια που θα γράφει 300χλμ εμβέλεια σε εθνική, αλλά δεν θα μπορεί να οδηγηθεί από τους περισσότερους αναβάτες. Παρόλο αυτά υπάρχουν μοντέλα, όπως η ZeroMotorcylces, που όχι μόνο υπόσχονται αλλά καταφέρνουν αυτονομία, πάνω από 200χλμσε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου κι εκεί είναι το μυστικό. Με την ηλεκτροκίνηση μπορείς να κάνει ταξίδια, αλλά κι εδώ πρέπει να αλλάξεις τις συνήθειες σου, όπως το να κινήσε στην εθνική με το ανώτατο νόμιμο όριο ταχύτητας (ή να το ξεπερνάς). Αντίστοιχα με τα θερμικά μοτέρ, έτσι και τα ηλεκτρικά, το 80% της ενέργειας που σπαταλάνε όταν ταξιδεύουν με πάνω από 120 χλμ./ώρα αφορά το «σπάσιμο» της αεροδυναμικής αντίστασης. Μάλιστα αυξάνεται εκθετικά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα! Το έχεις ήδη παρατηρήσει, βλέποντας το ρεζερβουάρ σου να αδειάζει πολύ πιο γρήγορά από ότι συνήθως! ¶ρα αν μειώσεις την ταχύτητα του ταξιδιού, θα μπορείς να κάνεις 200+ χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστείς στάση για ανεφοδιασμό.  Τώρα θα πεις ότι στις θερμικές μοτοσυκλέτες απλά σταματάς στο πρώτο βενζινάδικο, γεμίζεις και φεύγεις, με τις ηλεκτρικές τι θα γίνει; Απλά θα σταματήσεις σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού για να ξεπιαστείς και να φορτίσεις. Και εδώ χρειάζεται απλά να σχεδιάσεις το ταξίδι σου -που οι περισσότεροι έτσι και αλλιώς κάνουν.

Αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο το δίκτυο σταθμών φόρτισης

Η αλήθεια είναι ότι το δίκτυο σταθμών φόρτισης στην Ελλάδα δεν είναι ακόμα αναπτυγμένο, αλλά αυτό σύντομα πρόκειται να αλλάξει, αφού τόσο η Ε.Ε, όσο και η κυβέρνηση της  χώρας  μας κάνει κινήσεις προς αυτή τη μεριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 υπήρχαν μόνο 173 δημόσιοι φορτιστές σε όλη την Ελλάδα, το Ιούλιο του 2022 είχαν φτάσει τους 1.700, πλέον λειτουργούν περίπου 2.300, ήδη υπάρχει επιδοτούμενο πρόγραμμα για άλλους 8.900 μέχρι το 2024 κι εκτιμάται ότι το 2030 θα έχουν αυξηθεί στους 30.000. Οπότε σύντομα ακόμα και μια μοτοσυκλέτα που δεν θα έχει τεράστια αυτονομία, ο αναβάτης της  θα μπορεί να προγραμματίσει τη διαδρομή του, περνώντας από σημεία που θα έχει τη δυνατότητα φόρτισης και ταυτόχρονα ξεκούρασης πριν ξεκινήσει ξανά το ταξίδι του.

Καλύτερα ταχύτερη φόρτιση, παρά τεράστια αυτονομία!

Προτιμότερο λοιπόν είναι οι εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών δικύκλων να επενδύσουν περισσότερο στη ταχύτητα φόρτισης και όχι στην αυτονομία. Θα είναι πολύ πιο εύκολο για το μέσο καταναλωτή να χωνέψει ότι θα έχει 100+ χιλιόμετρα μέσα σε 15-20 λεπτά φόρτισης, παρά ότι θα μπορεί να κάνει 300 χιλιόμετρα και μετά θα χρειάζεται 12 ώρες στη πρίζα. Ειδικά στη μοτοσυκλέτα, όπου οι απαιτήσεις των περισσότερων αναβατών είναι μικρότερες από των αντίστοιχων οδηγών αυτοκίνητων, όπου είναι και διαφορετική η χρήση, η μεγάλη αυτονομία φαίνεται να δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει.

Καλύτερα ταχύτερη φόρτιση πάρα μεγάλη αυτονομία!

Ο μέσος αναβάτης κάνει μόλις 28 χλμ τη μέρα κι αυτά μέσα στην πόλη.

Τα ηλεκτρικά κάνουν ταξίδι, αλλά θέλει αλλαγή στις συνήθειες!

Εσύ θέλεις οικονομία στην πόλη 350 μέρες το χρόνο ή γκρινιάζεις για τις 15 μέρες διακοπές; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Related Articles

Πρώτη γεύση από τα δύο νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα της Harley-Davidson

cars

Έφτασε στην Ελλάδα το CFMOTO 450 NK – Δείτε την τιμή του

cars

Βασίλης Μπούδρος – Τερμάτισε στην δυσκολότερη κατηγορία του Dakar 2024!

cars

Markopoulo Park: Η δράση ξεκινά στις 13:00 την Κυριακή με έξι συναρπαστικές κούρσες

cars

Νέα Yamaha XSR900 GP – Μια μοτοσυκλέτα φόρος τιμής στην αγωνιστική ιστορία της Yamaha

cars

Jedi 250 4L – Το 250ράκι που θέλει να γίνει Harley

cars

Νέα 690 SMC R και 690 Enduro R σε κατασκοπικές φωτογραφίες

cars

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ματιέ Κασοβίτς νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση μετά από ατύχημα με μοτοσυκλέτα στο Παρίσι

cars

Tο θρυλικό μοντέλο που θέλει να επαναφέρει στην παραγωγή η Kawasaki

cars