Όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης του επι σειρά ετών best seller μοντέλου της κατηγορίας του, αντιλαμβάνεστε πως το ενδιαφέρον είναι μεγάλο από πολλές απόψεις. Ο λόγος φυσικά για τη τέταρτη γενιά του Toyota Yaris, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα και επίσημα. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση , έχουμε να παρατηρήσουμε πως η μεγάλη στροφή που έκανε η Toyota με τη Corolla, δείχνει να συνεχίζεται το ίδιο έντονη και στη περίπτωση του Yaris. Πολύ έντονες γραμμές σε όλες τις πλευρές του, ωστόσο η είδηση έχει να κάνει με το ότι το νέο Ιαπωνικό μοντέλο θα έχει κατά πέντε χιλιοστά μικρότερο μήκος και κατά 40 χιλιοστά χαμηλότερο ύψος, ενώ αντίθετα το πλάτος του μεγάλωσε κατά 50 χιλιοστά.
Επίσης στην εξωτερική του εικόνα ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα πιο τονισμένα φτερά του εμπρός-πίσω, η διχρωμία ανάμεσα στο αμάξωμα και στην οροφή, οι εμπρός Led προβολείς που «ξαπλώνουν» προς τα πίσω, η μάσκα που επεκτείνεται μέχρι τη βάση, οι εντονότερες ακμές του πίσω προφυλακτήρα και τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος “C”, τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ενός μαύρου πλαισίου τοποθετημένο στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Μπαίνοντας στη καμπίνα των επιβατών, παρατηρούμε πως και εκεί υπάρχουν πολλές και σημαντικές αλλαγές. Η Toyota υπογραμμίζει τη χρήση ποιοτικότερων υλικών, ενώ διακρίνεται το λεπτότερο και χαμηλότερο ταμπλό,η πλατύτερη και ψηλότερη κεντρική κονσόλα, η μικρότερη διάμετρο το τιμονιού που στόχο έχει να ωφελήσει την ορατότητα, και η κεντρική λεπτή οθόνη αφής.
Ενσωματωμένη είναι μια TFT οθόνη στον πίνακα οργάνων, ενώ το έγχρωμο head-up display των 10 ιντσών προβάλλει σημαντικές ενδείξεις στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό διατηρώντας αναπόσπαστη την προσοχή του στο δρόμο. Η τέταρτη γενιά του Yaris βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα ονόματι GA-B, η οποία χρησιμοποιεί δομικά συστατικά της TNGA, ενώ για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε μικρό μοντέλο. Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, σύμφωνα πάντα με την εταιρία καθώς δεν έχουμε οδηγήσει ακόμη το αυτοκίνητο, ενισχύει τον οδηγικό του χαρακτήρα, την άνεση, τη σταθερότητα, την ευελιξία, τη στρεπτική ακαμψία, ενώ μειώνει τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Επιπλέον επιτρέπει την τοποθέτηση του καθίσματος του οδηγού χαμηλότερα και πιο πίσω, ενώ μειώνει το κέντρο βάρους του οχήματος .
Σε ότι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, στο νέο Yaris τοποθετείται το νέο υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της ιαπωνικής εταιρείας. Αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και επιτυγχάνει μια θερμική απόδοση 40%, υψηλότερη σε σύγκριση με τους τυπικούς πετρελαιοκινητήρες, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών CO2 του νέου Yaris κατά 20%. Η υβριδική μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, υιοθετώντας μια νέα δομή που την καθιστά πιο συμπαγή κατά 9%. Η νέα τώρα μπαταρία ιόντων λιθίου επιτρέπει την ταχύτερη επιτάχυνση του οχήματος, ενώ είναι 27% ελαφρύτερη από την μπαταρία νικελίου-μεταλλικού υδριδίου που αντικαθιστά. Να πούμε ότι ανάλογα με την εκάστοτε αγορά το νέο Yaris θα προσφέρεται με τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.0 και 1.5 λίτρων, ενώ στη γκάμα του δεν υπάρχει κανένας πετρελαιοκινητήρας.