CARSNEWS
AUTONEWS

Οδηγούμε το Peugeot 408 Plug-in Hybrid 225 PS

Το Peugeot 408 είναι το πρώτο στο είδος του, τόσο στην ιστορία της μάρκας όσο και στην αγορά αυτοκινήτου συνολικά. Πρόκειται για ένα Crossover μοντέλο με το οποίο η Γαλλική μάρκα προσφέρει ένα νέο αμάξωμα «fastback» στην κορυφή της κατηγορίας C.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην αρχή του περασμένου χρόνου διαθέτει εντυπωσιακή αεροδυναμική σιλουέτα και τεχνολογίες αιχμής, τόσο στον τομέα της οδηγικής ευχαρίστησης όσο και στην ευκολία χρήσης.

Οι γραμμές του 408 είναι έντονες, η μάσκα είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα για να συνδυάζεται με το μπροστινό μέρος και κοσμείται από το νέο σήμα της μάρκας με το κεφάλι λιονταριού του. Ταυτόχρονα, το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στο προφίλ έντονη προσωπικότητα.

Με μήκος 4.69μ, (στο όριο της κατηγορίας C) και με τεράστιο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79μ., το 408 προσφέρει άνετους χώρους για πέντε επιβάτες, ενώ οι πίσω έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα αλλά όχι και τόσο πολύ για το κεφάλι λόγω της κεκλιμένης οροφής.

Αντίστοιχα γενναιόδωρες είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών που διαθέτει χωρητικότητα 536 λίτρα (δυστυχώς χωρίς την ύπαρξη ρεζέρβας), τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Επίσης, η απόσταση από το έδαφος των 18,9 εκατοστών δίνει «άρωμα» SUV παρά τον σπορ προσανατολισμό που φανερώνει η χαμηλή οροφή.

Το ευχάριστο και μοντέρνο σαλόνι είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά με άψογη συναρμογή. Το 408 προσφέρει την τελευταία γενιά του i-Cockpit, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του, και συμβάλλει στην εξασφάλιση της οδηγικής απόλαυσης και της ελεγχόμενης ευελιξίας, ενώ η θέση οδήγησης διαθέτει ανατομικό κάθισμα με έντονη πλευρική στήριξη. Όμως για συνήθεις σωματότυπους η σωστή ρύθμιση του τιμονιού καθ’ ύψος περιορίζει την ορατότητα στην ψηφιακή οθόνη των βασικών οργάνων.

Επιπλέον, χάρη στη βοήθεια 6 καμερών και 9 ραντάρ, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχουν στον οδηγό την υποστήριξη που χρειάζεται για να είναι άνετος και ασφαλής.

Κινητήρας – Μετάδοση

Το 408 που δοκιμάσαμε φορούσε τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με turbo (180 ίππων), ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο απόδοσης 110 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 225 ίππους και η ροπή τα 360 Nm.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 12,4 kWh, δίνει θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 63 ή και 72 χιλιομέτρων (κατά WLTP). Η φόρτιση της γίνεται μέσω ενός on-board μονοφασικού φορτιστή 3,7 kW ή 7,4 kW (προαιρετικός εξοπλισμός). Η φόρτιση σε οικιακή πρίζα διαρκεί σχεδόν 7 επτά ώρες ενώ σε ένα wallbox ο χρόνος μειώνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά για πλήρη φόρτιση.

Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς από ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 8 σχέσεων.

Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου δίνει στο βάρους σχεδόν 1.800 κιλών αμάξωμα αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, με τα 0-100 να έρχονται σε 7.8΄΄ και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 230 χλμ/ώρα.

Το ενδιαφέρον βέβαια εντοπίζεται στην κατανάλωση, η οποία είναι εντυπωσιακά χαμηλή για ένα όχημα του μεγέθους αυτού. Με φορτισμένη μπαταρία και επιλογή auto στο κινητήριο σύστημα, η μέση κατανάλωση είναι στο 1 λτ/100 χλμ., ενώ .όταν η μπαταρία αδειάσει και με συντηρητική οδήγηση η κατανάλωση έδωσε μέση τιμή 6,5 λτ/100 χλμ, τιμή χαμηλή μεν αλλά όχι επαρκή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, καθώς το ρεζερβουάρ είναι μόνο 40 λίτρων και η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία δεν ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα.

Από την θέση του οδηγού

Στην σχεδόν τέλεια ανατομικά θέση του οδηγού, οι συνήθεις σωματότυποι εφόσον ρυθμίσουν σωστά το μικρό τιμόνι, συνήθως δεν θα βλέπουν τα όργανα του ψηφιακού καντράν. Επίσης θα έχουν και περιορισμένη ορατότητα πίσω και ακόμα χειρότερα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος, καθώς το πίσω ιδιαίτερα κεκλιμένο παρμπρίζ δεν έχει καθαριστήρα.

Όμως κάπου εδώ τελειώνουν και τα αρνητικά που εντοπίσαμε οδηγώντας το 408, μαζί βέβαια με την έλλειψη ρεζέρβας που θεωρούμε σημαντικό μειονέκτημα για χρήση οχήματος στην Ελλάδα.

Κατά τα λοιπά, η ευχάριστη ατμόσφαιρα του εσωτερικού, η σύγχρονη σχεδίαση, ο πλούσιος εξοπλισμός και η ποιότητα υλικών – συναρμογής, συνθέτουν ένα όχημα από το «πάνω ράφι» που μπορεί να είναι πασπαρτού αφού συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού επιβατικού με αυτά ενός crossover. Όσον αφορά τους χώρους, θεωρούνται επαρκέστατοι για επιβάτες και αποσκευές, με τους πίσω να μην έχουν όσο αέρα θα έπρεπε (οι άνω του 1,85μ.) για τα κεφάλια τους.

Από τον πλούσιο εξοπλισμό ξεχωρίζουμε τις 6 κάμερες με τα 9 ραντάρ για τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, με ατού την κάμερα 360 μοιρών που μειώνει κατά κάποιο τρόπο το πρόβλημα της περιορισμένης ορατότητας προς τα πίσω.

Στον δρόμο, την παρτίδα κερδίζει ο άψογος συντονισμός κινητήρα – κιβωτίου που λειτουργούν σαν τα μπαλέτα Μπολσόι, παρά το ότι οι εμπρός κινητήριοι τροχοί δεν «σκάβουν» λόγω και του μεγάλου βάρους (σχεδόν 1.800 κιλά). Όμως, η απόλυτη γραμμικότητα, το τράβηγμα του κινητήρα από χαμηλά, οι απαλές αλλαγές του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου, ο χαμηλής έντασης ήχος του κινητήρα και η υψηλή ποιότητα κύλισης, συνθέτουν ένα όχημα μεγάλων και άνετων μετακινήσεων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κάπως σκληρούς δρόμους αρκεί ο οδηγός να σεβαστεί τα ασφάλτινα ελαστικά που όμως έχουν (ευτυχώς) υψηλό προφίλ.

Η ανάρτηση δεν μοιάζει με μαγικό χαλί, αλλά καταφέρνει να συνδυάσει ικανοποιητικά την άνεση με την αποτελεσματικότητα, καθώς μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, δίνει σχεδόν απολύτως ουδέτερη οδική συμπεριφορά, αλλά και εύκολα ελεγχόμενες αντιδράσεις στην οδηγική υπερβολή. Από την άλλη δεν καταφέρνει να «ισοπεδώσει» τις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αλλά περνάει από αυτές αθόρυβα και σε «ένα κομμάτι».

Το ελαφρύ, ακριβές και άμεσο στις αντιδράσεις τιμόνι δημιουργεί αίσθηση ευελιξίας που όμως δεν ισχύει καθώς το μακρύ αμάξωμα θέλει κύκλο διαμέτρου 11,2 μ. για να κάνει μια πλήρη περιστροφή. Αυτό μαζί με τους ελλειμματικούς χώρους στάθμευσης στα αστικά κέντρα, το κάνουν προβληματικό για καθημερινή χρήση μέσα σε αυτά, ενώ αντίθετα, στον ανοιχτό δρόμο και ειδικά στον αυτοκινητόδρομο η «γαλλική φρεγάτα» δίνει τα ρέστα της.

Επιπλέον, δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε προκαλέσει να το πιέσεις στα όριά του παρά το ότι το πλαίσιο, η ρύθμιση της ανάρτησης και τα φρένα αντέχουν τον γρήγορο ρυθμό. Όμως το 408 είναι κυρίως ένα όχημα «οικογενειακών» υποθέσεων και σαν τέτοιο πρέπει να επιλέγεται προκειμένου να αξιοποιήσει καλύτερα την ιδιαίτερα τσουχτερή τιμή του.

Δια ταύτα

Το 408 είναι ένα ιδιαίτερο όχημα που συνδυάζει πλεονεκτήματα πολλών κατηγοριών επιβατικών οχημάτων και γι αυτό ουσιαστικά ανήκει σε μια δική του κατηγορία και ίσως δημιουργήσει μια δική του μόδα, μια νέα τάση που θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.

Με ποιότητα, τεχνολογίες, σύγχρονη αισθητική, πλούσιους χώρους, πλήρη εξοπλισμό και άψογη οδική συμπεριφορά είναι μια κατασκευή που πρέπει να αξιολογηθεί προσεκτικά όσον αφορά τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή που θα κληθεί να καλύψει, προκειμένου να δικαιολογήσει τα 50+ χιλιάδες ευρώ που κοστίζει.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Εργονομία
  • Τεχνολογία
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Άνεση – Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Απόσταση από το έδαφος

Κατά

  • Τιμή
  • Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
  • Έλλειψη πίσω καθαριστήρα
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Μικρό ρεζερβουάρ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, μεσαίο επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.687 x 1.848 x 1.486 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.787 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 189 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 471 / 1.545 λτ
  • Ρεζερβουάρ: 40 λτ
  • Βάρος: 1.781 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.598 κ.εκ. & ηλεκτροκινητήρας
  • Iσχύς βενζινοκινητήρα: 180 ίπποι/6.000 σαλ
  • Ροπή βενζινοκινητήρα: 250 Nm/1.750 σαλ
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 110 ίπποι
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 320 Nm
  • Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 225 ίπποι / 360 Nm
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 12,4 KWh
  • Φόρτιση μπαταρίας: wallbox 3,7KW – 3h 16min, οικιακή πρίζα 1,8KW – 7h
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων (ΕΑΤ8) με μετατροπέα ροπής
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
  • Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω απλοί δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική κρεμαγιέρα με κύκλο στροφής 11,2 μ.
  • Τροχοί: 205/55/19
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 7,8΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 233 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (εργοστασίου/δοκιμής): 1,3 λτ/100 χλμ/ 1,0 (με γεμάτη μπαταρία), 6,5 (με άδεια) λτ/100 χλμ
  • Ηλεκτρική αυτονομία (εργοστασίου/δοκιμής): 63 / 40 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 25 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 51.800 € (αυτ/του δοκιμής 55.000 €)

Related Articles

ID.3 1st Edition. Η επόμενη μέρα της αυτοκίνησης

cars

Seat Leon 1.5 TSi 150PS FR. Συνολικά αναβαθμισμένο

cars

Το Volkswagen Touareg R είναι ένα υβριδικό επιδόσεων με 462 ίππους!

cars

Νέο Abarth 595 Esseesse. Διαθέσιμο και στη χώρα μας

cars

Νέα Skoda Fabia. Ανανεώνεται πλήρως

cars

Νέα πλατφόρμα 800V και έως 500 χιλιομέτρων για ηλεκτρικά από την Hyundai!

cars

Επιφυλακτικά αισιόδοξος ο Λευκός Οίκος για τις συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα

cars

Βασίλης Μίχας: Όταν με ρωτούν για την καταγωγή μου από την Αλβανία δεν ξέρω πως να απαντήσω

cars

Skoda Octavia RS iV. Με νέο focus αλλά τον ίδιο χαρακτήρα!

cars