CARSNEWS
F1 & RACES

Πισωγύρισμα για τη Red Bull: Μένει πίσω στον τεχνολογικό αγώνα του 2026

FORMULA 1

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Red Bull Content Pool
MILTON KEYNES, ENGLAND – JANUARY 22: A general view of the Red Bull Racing Factory on January 22, 2021 in Milton Keynes, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) RED BULL CONTENT POOL

Η Red Bull Racing συνάντησε ένα σοβαρό εμπόδιο που θα καθυστερήσει την κατασκευή της νέας της αεροσήραγγας στο Μίλτον Κινς, γεγονός που μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στο σχεδιασμό και εξέλιξη του εν λευκώ νέου της μονοθεσίου για το 2026.

Η McLaren εγκαινίασε το καλοκαίρι την υπερσύγχρονη αεροσήραγγά της στο Ουόκινγκ. Το ίδιο θα κάνει η Aston Martin το 2024 στο Σίλβερστοουν, μαζί με τον πιο σύγχρονο προσομοιωτή της F1. Η Mercedes ήδη επένδυσε στη δική της αεροσήραγγα στο Μπράκλεϊ, ενώ η Ferrari πριν λίγα χρόνια εκσυγχρόνισε πλήρως τη δική της στο Μαρανέλο.

Αντίθετα, η αεροσήραγγα της Red Bull Racing στο εργοστάσιο του Μίλτον Κινς είναι ένα κομμάτι αρχαιολογίας. Είναι η ίδια και αναλλοίωτη από τότε που η Red Bull αγόρασε αυτή την ομάδα από τη Jaguar. Πρόκειται για ένα “κειμήλιο του Ψυχρού Πολέμου”, όπως την έχει χαρακτηρίσει ο διευθυντής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ. Και αυτό δεν είναι υπερβολή: η αεροσήραγγα αυτή θεμελιώθηκε το 1946 για την εξέλιξη των αεροσκαφών της βρετανικής πολεμικής αεροπορίας.

Η Red Bull Racing είχε ήδη καταθέσει από πέρσι τα σχέδιά της για την κατασκευή της καινούριας της αεροσήραγγας – μιας επένδυσης της τάξης των περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ. Στο τέλος του 2022 ο Χόρνερ επιβεβαίωσε ότι η αυστριακή εταιρεία επενδύει στη νέα εγκατάσταση, υποστηρίζοντας πως ήταν μια τελευταία επιθυμία του ιδιοκτήτη της ομάδας Ντίτριχ Μάτεσιτζ, και έκτοτε η αεροσήραγγα είχε περάσει στη φάση της κατασκευής.

Red Bull Content Pool
H αεροσήραγγα της Red Bull Racing στο Μίλτον Κινς RED BULL CONTENT POOL

Όμως, τώρα η ομάδα απέσυρε τα σχέδια αυτά και άλλαξε τον προγραμματισμό της, όπως ανέφερε στο Twitter/X ο Βρετανός δημοσιογράφος της F1 Σαμ Κόλινς παραθέτοντας και ένα επίσημο έγγραφο που επιβεβαιώνει τα λεγόμενά του. Όπως έγραψε ο Κόλινς, “αυτό σημαίνει πως η κατασκευή [της αεροσήραγγας] δεν θα ξεκινήσει σύντομα”.

Το σχέδιο της Red Bull ήταν να κατεδαφίσει μια αποθήκη στο σημείο του Μίλτον Κινς που προγραμμάτιζε να κατασκευάσει τη νέα αεροσήραγγα, μαζί με το πλευρικό της κτήριο και χώρους στάθμευσης. Ο λόγος της απόσυρσης του σχεδίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, και πλέον η ομάδα πρέπει είτε να βρει νέο χώρο για τη θεμελίση της κατασκευής είτε να κάνει μεγάλης έκτασης αλλαγές.

Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να αποδειχθεί τροχοπέδη για τις βλέψεις της πρωταθλήτριας να σχεδιάσει ένα κορυφαίο και ανταγωνιστικό μονοθέσιο για τους νέους κανονισμούς της Formula 1 που θα ισχύσουν το 2026 – για τους οποίους όλες οι ομάδες θα σχεδιάσουν εν λευκώ νέα μονοθέσια.

Η κατασκευή μιας αεροσήραγγας είναι πολύ χρονοβόρα διαδικασία, όπως αποδεικνύεται και με την εγκατάσταση στην Aston Martin. Ακόμα κι αν η Red Bull προλάβει να την έχει έτοιμη το 2025, ένα πολύ μεγάλο μέρος της έρευνας για το μονοθέσιο του 2026 θα έχει ήδη γινει μέχρι τότε. Πόσω μάλλον με δεδομένο ότι πρέπει να προσαρμόσει στο αυτοκίνητο του 2026 τον πρώτο κινητήρα που θα κατασκευάσει η ίδια, μέσω της νεοσύστατης Red Bull Powertrains και με την τεχνική υποστήριξη της Ford.

Related Articles

F1: Ποιο είναι το μέλλον των σιρκουί πόλης; (+video)

cars

Toto Wolff: Ferrari’s Singapore triumph breathes new life into Formula 1

cars

Η Pirelli θα συνεχίσει να είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της F1 μέχρι το 2027

cars

GP Γαλλίας: Οριακά μπροστά ο Verstappen στο FP2

cars

H General Motors μπαίνει επισήμως στην F1, αν μπει ο Andretti

cars

Νέα βόμβα μετά τον Χάμιλτον – Η Ferrari κλείνει κι άλλο τεράστιο όνομα της Formula 1

cars

Formula 1: Πόσο αξίζει η κάθε μία από τις 10 ομάδες

cars

Valentino Rossi – Η παραλίγο μετάβαση στη Formula 1

cars

Formula 1: Νέα σεζόν ίδιες συνήθειες για τη Red Bull – Επιβλητικό 1-2 των Φερστάπεν

cars