CARSNEWS
F1 & RACES

Πόσο πιθανό είναι να εγκαταλείψει τη F1 η Renault;

Η Renault μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν να μην φοβάται να τραβήξει την “πρίζα” από το project της Formula 1. Θα υπάρχει μια επανάληψη αυτής της κίνησης μετά και τις μεγάλες αλλαγές μέσα στην Alpine;

Την Παρασκευή του Βελγικού GP, η Alpine ανακοίνωνε, προς μεγάλη έκπληξη όλων στα paddock, πως δεν θα συνέχιζε με τους Otmar Szafnauer και Alan Permane, ενώ λίγες ώρες πιο πριν είχε ανακοινωθεί και η αποχώρηση του Pat Fry για λογαριασμό της Williams.

Οι συγκεκριμένες αλλαγές οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός πως οι στόχοι που είχαν τεθεί για το 2023 ήταν εμφανές πως δεν θα επιτυγχάνονταν, ήτοι η διατήρηση της 4ης θέσης στους Κατασκευαστές και η πιο τακτική μάχη με τις κορυφαίες ομάδες του grid. Στα μισά του πρωταθλήματος, η Alpine βρίσκεται στην 6η θέση, 134 βαθμούς μακριά από την 4η που ήταν και το περσινό της αποτέλεσμα.

2,5 χρόνια μετά και την αλλαγή ονόματος της ομάδας από Renault σε Alpine, η πρόοδος που ήθελαν να πετύχουν στο Enstone δεν έχει επιτευχθεί. Στην πράξη δεν έχει επιτευχθεί ούτε αυτή που ονειρεύονταν οι Γάλλοι το 2016, όταν επέστρεφαν εκ νέου με πλήρως εργοστασιακή ομάδα στο άθλημα.

Το 2010, η Renault πουλούσε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της, βλέποντας πως οι επιτυχημένες χρονιές των τίτλων με τον Fernando Alonso βρίσκονταν για τα καλά στο παρελθόν, με το παρόν να μαυρίζεται επιπλέον λόγω του σκανδάλου του crashgate, το 2008 στη Σιγκαπούρη.

Δεν ήταν αυτή όμως η πρώτη φορά που η Renault επέλεξε να τραβήξει την “πρίζα” από το project της F1. Ακριβώς στην ίδια κίνηση είχε προβεί και στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν σταμάτησε να είναι εργοστασιακή ομάδα. Μέχρι το 2002, όταν και επέστεψε με πλήρη μορφή, η γαλλική μπράντα βρισκόταν στη F1 μόνο μέσω της κατασκευής κινητήρων. Κάποιοι εξ’ αυτών κέρδισαν μάλιστα και τίτλους, στην πλάτη των πετυχημένων σασί των 90’s από τη Williams.

Θα μπορούσε, με αφορμή όσα συνέβησαν τον τελευταίο καιρό στο τρικολόρ στρατόπεδο, να υπάρξει εκ νέου επανάληψη της ιστορίας;

Μεγάλο μέρος της απόφασης της Renault να μετονομαστεί σε Alpine καθοδηγήθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία, και την ανάγκη του γαλλικού γίγαντα να προμοτάρει τη μπράντα των σπορ αυτοκινήτων της, η οποία παρέμενε άγνωστη στο ευρύ κοινό.

Η εποχή Alpine, ωστόσο, χαρακτηρίζεται από αρκετές παρεμβάσεις από την πλευρά της ανώτερης διοίκησης, με την πιο γνωστή και επιζήμια για τη δημόσια σφαίρα, να είναι αυτή που συνέβη όταν ο Laurent Rossi, τότε CEO του Group, υπήρξε αρκετά επικριτικός για την ομάδα της F1, έχοντας μια σειρά απαιτήσεων τον προηγούμενο Μάιο. Έκτοτε, ο Rossi έχει περιθωριοποιηθεί στα “ειδικά projects” του ομίλου.

This team. This moment. What a day 🥰#Alpine pic.twitter.com/wuUNolAg0t

— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 15, 2023

Με τη χρηματιστηριακή αξία της ομάδας να κατακτά συνεχώς νέα ύψη, αφ’ ενός λόγω των κερδών που έρχονται στη βιομηχανία λόγω της διαφήμισης του brand “Alpine”, αφ’ ετέρου επειδή το ίδιο το άθλημα συνεχώς αξιολογείται και πιο ψηλά, η λογική λέει πως υπάρχουν οι πόροι να στηριχθεί μακροπρόθεσμα το project, παρά το γεγονός πως ο στόχος των 100 αγώνων για την πολυπόθητη νίκη και ευθύ ανταγωνισμό φαίνεται πως δεν θα βγει.

Από την άλλη, δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί απίθανο η Renault να αποφασίσει να κρατήσει κάποια από τα κέρδη για τις λειτουργίες της, τώρα που το brand “Alpine” έχει διαφημιστεί αρκετά προκειμένου να ξεκινήσει να πουλά μόνο του. Αυτό θα σήμαινε και την αποχώρηση από τη F1, τουλάχιστον με τη μορφή που είναι γνωστή σήμερα.

Τα προβλήματα στην ομάδα προκαλούνται προφανώς από εταιρικές παρεμβάσεις, κάτι που αντιβαίνει εντελώς στον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να λειτουργεί μια ομάδα της F1, εκεί που η επιτυχία πρέπει να έρθει μετά από πολλή δουλειά και ακόμα περισσότερα έξοδα σε πόρους και γνώση. Από πλευράς οικονομικών, η κατοχή μιας ομάδας F1 ποτέ δεν είχε νόημα. Ακόμα και στην εποχή του budget cap, αυτό εξακολουθεί να ισχύει υπό τη στενή, λογιστική, λογική.

Επιλογίζοντας, όσο η Renault βλέπει την ομάδα της F1 ως έναν δούρειο ίππο που θα κάνει τα αυτοκίνητα με το logo της Alpine γνωστά στην υφήλιο, τότε το project δε θα τρέχει βάσει απαιτήσεων του ανελέητου ανταγωνισμού που εγγενώς υπάρχει στο άθλημα, λειτουργώντας ως μια πανάκριβη αλλά αποτελεσματική ενέργεια marketing.

Άλλωστε είναι πολύ πιο εύκολο να απεμπλακείς από κάτι όταν αυτό φαινομενικά δεν “τραβά”. Και στη Renault ίσως έχουν μπροστά τους μια πολύ βολική δικαιολογία στο εγγύς μέλλον ώστε και να φύγουν χωρίς να λερώσουν τη φήμη τους, αλλά και να βγάλουν κάτι απ’ αυτό. Μέχρι τότε, η ελπίδα πως θα παρθούν και κάποιες αποφάσεις που θα βγάζουν νόημα από πλευράς F1, δεν θα πάψει να υπάρχει.

Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!

Author: Γιώργος Φραντζής

Όλα ξεκίνησαν από ένα μονοθέσιο μινιατούρα της McLaren που μου έδωσαν δώρο στην ηλικία των 6. Αυτό το μονοθέσιο είναι ο λόγος που αγάπησα την Formula 1 και ο λόγος που την παρακολουθώ έκτοτε ανελλιπώς. Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών.

Related Articles

Fernando Alonso’s new Aston Martin contract will continue after he retires

Bury

F1 GP Μεξικού: Νίκη Hamilton, “πόνεσε” στη στρατηγική η Ferrari

cars

How F1 tracks are designed and the work that goes into them

cars

Formula 1: Η αγαπημένη πίστα του κοινού μένει στο καλεντάρι

cars

Στο νοσοκομείο ο Alonso, το ποδήλατό του συγκρούστηκε με αυτοκίνητο

cars

Ξάφνιασε η συμφωνία Verstappen-Red Bull

cars

GP Άμπου Ντάμπι: Ταχύτερος ο Bottas στο FP1, στις μπαριέρες ο Vettel

cars

Logan Sargeant earns first F1 point in bizarre circumstances

cars

Formula 1 2021: Το απόλυτο Season Preview (videos)

cars