Η αγορά καινούριων οχημάτων στην Ελλάδα συνέχισε με φόρα και τον κατ’ εξοχήν μήνα διακοπών, τον Αύγουστο. Σαν αποτέλεσμα, το πρώτο 8μηνο του έτους η αύξηση σε επιβατικά και λεωφορεία βρίσκεται στο περίπου 25%, ενώ και τα φορτηγά σημείωσαν αύξηση με 8%.
Έτσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2023 | Αύγουστος2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.371 | 8.658 | +19,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 562 | 1.116 | -49,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 12 | +75,0% |
Ιανουάριος – Αύγουστος2023 | Ιανουάριος – Αύγουστος2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 93.113 | 74.330 | +25,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.522 | 6.962 | +8,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 187 | 151 | +23,8% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες, η Β και C αθροιστικά ξεπερνούν το 80% της αγοράς, με την πρώτη να κερδίζει έδαφος σε βάρος της δεύτερης, αποτέλεσμα που δείχνει την προτίμηση του κοινού σε μικρότερης κατηγορίας & φθηνότερα οχήματα.
Στις προτιμήσεις του κοινού για κινητήρια συστήματα, οι θερμικοί κινητήρες υποχωρούν κατά 5% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, προς όφελος των υβριδικών (+3%) και των επαναφορτιζόμενων (+2%).
Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος2023 | Αύγουστος2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –Αύγουστος2023 | Ιανουάριος–Αύγουστος2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 16,3% | 4,8% | +11,5 | 7,9% | 7,7% | +0,2 |
A-SUV | 2,9% | 3,4% | -0,4 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 19,2% | 8,1% | +11,1 | 10,1% | 9,5% | +0,6 |
B | 24,6% | 25,2% | -0,6 | 27,4% | 25,6% | +1,8 |
B-SUV | 26,8% | 28,8% | -2,0 | 25,7% | 24,8% | +0,8 |
B TOTAL | 51,4% | 54,0% | -2,6 | 53,1% | 50,4% | +2,6 |
C | 4,6% | 9,7% | -5,1 | 8,4% | 10,6% | -2,2 |
C-SUV | 17,8% | 22,5% | -4,8 | 20,5% | 21,7% | -1,2 |
C TOTAL | 22,4% | 32,3% | -9,9 | 29,0% | 32,3% | -3,4 |
D | 1,5% | 0,8% | +0,6 | 1,3% | 1,1% | +0,2 |
D-SUV | 4,3% | 3,2% | +1,2 | 4,8% | 4,6% | +0,2 |
D TOTAL | 5,8% | 4,0% | +1,8 | 6,2% | 5,8% | +0,4 |
E | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,4% | -0,1 |
E TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
SPORTS | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,7% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 52,3% | 58,2% | -5,9 | 53,9% | 53,8% | +0,1) |
Αύγουστος2023 | Αύγουστος2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος2023 | Ιανουάριος – Αύγουστος2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούλ ‘23 | |
Βενζίνη | 39,2% | 48,0% | -8,8 | 43,5% | 47,2% | -3,7 | 37,0% |
Πετρέλαιο | 13,0% | 19,1% | -6,2 | 14,0% | 15,3% | -1,3 | 14,5% |
Υβριδικά (HEV) | 35,6% | 23,1% | +12,4 | 30,0% | 27,1% | +2,9 | 25,0% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 10,0% | 6,7% | +3,3 | 9,8% | 7,1% | +2,7 | 20,5% |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,3% | 0,8% | -0,4 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,9% | 2,3% | -0,4 | 2,3% | 2,6% | -0,3 |
Σταθερά ανοδική είναι και η αγορά καινούριων αυτοκινήτων σε επίπεδο ΕΕ, καθώς με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
Ιούλιος 2023 | Ιούλιος2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος-Ιούλιος2023 | Ιανουάριος-Ιούλιος2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 851.156 | 739.135 | +15,2% | 6.290.849 | 5.351.011 | +17,6% |
ΕΕ 14(2) | 748.200 | 644.928 | +16,0% | 5.531.310 | 4.683.485 | +18,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 878.547 | 763.682 | +15,0% | 6.518.810 | 5.562.987 | +17,2% |
Ελλάδα | 12.380 | 10.874 | +13,8% | 82.742 | 65.670 | +26,0% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.