Αν πριν από μερικά χρόνια έλεγες σε κάποιον ότι η Porsche θα λανσάρει στην αγορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, πιθανότατα θα ξεσπούσε σε γέλια. Όμως η Porsche ήταν η πρώτη “sport” εταιρία που τόλμησε να εντάξει στην γκάμα της ένα SUV, αρκετά πριν αποφασίσουν να ακολουθήσουν οι υπόλοιποι, άρα είναι μία εταιρία που έχει αποδείξει την τόλμη της και την τεχνική αρτιότητα των κατασκευών της. Τώρα, μπαίνει σε άλλα χωράφια… αυτά του εξηλεκτρισμού, με την Taycan – το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της. Ένα μοντέλο δεν γυρνά την πλάτη στην παράδοση, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο σετ χαρακτηριστικών Porsche αλλά ταυτόχρονα, δείχνει το μέλλον.
Η γερμανική εταιρία παρουσίασε την Taycan στις εκδόσεις “Turbo” και “Turbo S” που ναι μεν δεν έχουν κανέναν λόγο να χρησιμοποιούνται σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιούνται ως συνδετικός κρίκος με την υπόλοιπη γκάμα. Αμφότερες κινούνται χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που σημαίνει ότι αμφότερες είναι τετρακίνητες. Αμφότερες εξοπλίζονται με ένα high-tech σύστημα 800V που προσφέρει χαμηλότερους χρόνους φόρτισης, μπαταρία με χωρητικότητα 93,4 kWh και μία σειρά συστημάτων όπως το Porsche Dynamic Chassis Control (προαιρετικά), η ενεργή αερανάρτηση PASM και ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα ελέγχου κλίσεων που συνδυάζεται με το Porsche Torque Vectoring Plus. Αμφότερες επωφελούνται και από την “μαγεία” του ηλεκτρισμού, με την Porsche να αναφέρει ότι η απόκριση στο γκάζι είναι 5 φορές ταχύτερη σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το traction control λειτουργεί 10 φορές ταχύτερα και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αντιδρά 50 φορές ταχύτερα συγκρινόμενο με ένα μηχανικό.
Όμως η Turbo προσφέρει στον οδηγό “μόλις” 680 ίππους με τη λειτουργία overboost ενώ η κορυφαία, Turbo S, αποδίδει 625 ίππους οι οποίο με το overboost γίνονται 761! Η ροπή δε, αγγίζει τα 1.050 Nm και όλα αυτά, σημαίνουν ότι η Taycan Turbo επιταχύνει στα 100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα ενώ η Turbo S χρειάζεται μόνο 2,8 δευτερόλεπτα. Ένας χρόνος που μπορεί να μην είναι εξίσου εντυπωσιακός με τα 2,4 δευτερόλεπτα που χρειάζεται ένα Tesla Model S στο Ludicrous mode για την ίδια δοκιμασία αλλά ταυτόχρονα, ένας χρόνος που μπορεί να επιτυγχάνεται συνεχώς και με ακρίβεια καθώς η Taycan δεν προβάλει εμπόδια όπως η θερμοκρασία και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να τον πετύχει! Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Taycan Turbo S απαιτεί μόνο 6,3 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα 160 km/h από στάση και 9,8 δευτερόλεπτα για το 0-200 km/h. Η μέγιστη ταχύτητα της δε, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 km/h. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο με βάρος 2.295 κιλά!
Σύμφωνα με την Porsche, η αυτονομία της Taycan Turbo είναι 450 χιλιόμετρα και αυτή της Turbo S 412 χιλιόμετρα. Όταν εξαντληθεί, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει έναν ταχυφορτιστή για να αποκτήσει 100 χιλιόμετρα επιπλέον σε μόλις 5 λεπτά ή για να φορτίσει την μπαταρία στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας σε 22,5 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από εξωφρενικά γρήγορη, είναι και αρκετά πρακτική. Σε αυτό συμβάλλουν και οι δύο αποθηκευτικοί χώροι, με τον εμπρός να έχει χωρητικότητα 81 λίτρα και τον πίσω 366 λίτρα ενώ η καμπίνα, μπορεί να διαμορφωθεί έτσι ώστε να φιλοξενεί 4 ή 5 άτομα.
Μία καμπίνα, όπου κυριαρχεί η τεχνολογία. Αρχικά, την παράσταση κλέβει η κυρτή οθόνη των 16,8 ιντσών που φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων, για να συνεχίσουμε σε αυτή των 10,9 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, την κάθετα τοποθετημένη μονάδα 8,4 ιντσών για τον κλιματισμό και την προαιρετική οθόνη 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό. Όλα τα μενού έχουν σχεδιαστεί από το 0, ειδικά για την Taycan ενώ ένα ακόμα highlight αφορά στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση των φυσικών χειριστηρίων. Τέλος δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο γεγονός ότι για πρώτη φορά με την Taycan, η Porsche προσφέρει ένα εσωτερικό πλήρως απαλλαγμένο από φυσικό δέρμα καθώς χρησιμοποιούνται καινοτόμα και ανακυκλώσιμα υλικά που τονίζουν το concept της βιώσιμης κινητικότητας.
Το αμάξωμα από την άλλη, διατηρεί κάποια από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Porsche ενώ ταυτόχρονα, δείχνει σύγχρονο και απέριττο. Ανάλογα με την έκδοση, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας μπορεί να πέσει έως και το εντυπωσιακό 0,22. Με λίγα λόγια, η Porsche Taycan αποτελεί ταυτόχρονα έναν συνονθύλευμα εντυπωσιακών αριθμών και ένα αξιολογότατο σύνολο που θα ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως η γερμανική φίρμα αδυνατεί να σφάλει. Όλα αυτά όμως, έχουν το τίμημα τους καθώς η Taycan είναι σαφώς ακριβότερη από το Tesla Model S. Έτσι έχουν τα πράγματα όμως. Αν θέλεις το ταχύτερο 4-θυρο ηλεκτρικό στο Nurburgring, πρέπει να πληρώσεις αδρά!