Για τη νέα γενιά της BMW 3 Series η Alpina προτίμησε να λανσάρει πρώτα την Touring έκδοση της δικής της, B3, παρουσιάζοντας στην έκθεση της Φρανκφούρτης ένα από τα ταχύτερα station-wagon στην αγορά. Η Alpina B3 Touring βασίζεται, προφανώς, στην Touring εκδοχή της G20 3 Series και χρησιμοποιεί τον 3-λιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης της γερμανικής φίρμας, όλα αναβαθμισμένα για την δημιουργία ενός εντυπωσιακού συνόλου.
Ο κινητήρας της BMW, αποδίδει στην M340i Touring 374 ίππους ενώ η προηγούμενη B3 ήταν διαθέσιμη με 410 ίππους σε standard μορφή και με 439 στην “S”. Με την επόμενη M3 όμως να ανεβάζει τον πήχη στα 500 άλογα όμως, η Alpina συνειδητοποίησε ότι έχει περισσότερα περιθώρια οπότε βελτίωσε τον κινητήρα ώστε να αποδίδει 468 ίππους και 700 Nm ροπής. Το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο της ZF απέκτησε νέο λογισμικό ώστε να γίνει πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και πιο γρήγορο στις αλλαγές ενώ τόσο το σύστημα τετρακίνησης όσο και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της BMW βελτιώθηκαν για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του ισχυρότερου κινητήρα.
Από την λίστα των αλλαγών δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι επεμβάσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση, με την Alpina να αναφέρει ότι στόχος της ήταν να προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης από την standard 3 Series αλλά και την δυνατότητα επιλογής ενός σαφώς πιο σπορ setup με το πάτημα ενός κουμπιού και με την ενεργή ανάρτηση της B3 Touring το έχει καταφέρει.
Στον τομέα της αισθητικής, το νέο μοντέλο της Alpina είναι ακριβώς όπως θα το περίμενε κανείς με τις χαρακτηριστικές, πολυάκτινες ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών (διαθέσιμες υπάρχουν και σφυρήλατες 20άρες), πιο επιθετικό bodykit και δύο διπλές απολήξεις για την εξάτμιση στο πίσω μέρος. Το εσωτερικό από την άλλη δεν απαιτεί σημαντικές αλλαγές οπότε έχει απλά νέες επενδύσεις και τα απαραίτητα σήματα.