Ας κάνουμε μία πολύ σύντομη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν για να θυμηθούμε την στρατηγική της Toyota όσον αφορά στα σπορ μοντέλα της. Η ιαπωνική εταιρία είχε ανακοινώσει πριν από 2 χρόνια περίπου ότι θα χωρίσει την γκάμα της σε 3 μέρη. Στην κορυφή, θα τοποθετούνται τα κορυφαία, “GRMN” μοντέλα, περιορισμένης παραγωγής στην πλειοψηφία τους και με πολύ έντονα σπορ χαρακτηριστικά. Στην μέση θα είναι τα “GR”, “εμποτισμένα με το πνεύμα της GRMN”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ενώ στην βάση της γκάμας θα βρίσκουμε τα “GR Sport” που θα έχουν κάποια σπορ χαρακτηριστικά αλλά όχι καθαρόαιμη, σπορ φιλοσοφία.
Σε αυτή, την τελευταία κατηγορία εντάσσεται το Daihatsu Copen που βλέπεις στις φωτογραφίες. Το χαριτωμένο “kei car” της Daihatsu έχει δεχθεί τις περιποιήσεις της Gazoo Racing τόσο στον τομέα της εμφάνισης όσο και σε αυτόν των μηχανικών. Αυτή τοποθέτησε έναν νέο, πιο επιθετικό προφυλακτήρα, άλλαξε τον σχεδιασμό της γρίλιας ώστε να ταιριάζει με άλλα GR μοντέλα και εξόπλισε το Copen με νέες, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος της BBS. Το αποτέλεσμα είναι αρμονικό καθώς οι επεμβάσεις της Gazoo Racing έχουν φέρει έναν πρόσθετο δυναμισμό χωρίς υπερβολές ενώ στο εσωτερικό, αυτή η συγκρατημένη επιθετικότητα προβάλλεται με τα καθίσματα της Recaro και τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων.
Οι μηχανικοί όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Ένωσαν τους εμπρός θόλους με μία μπάρα, τροποποίησαν το “δέσιμο” του πλαισίου στο κέντρο του οχήματος, άλλαξαν τα ελατήρια με σκληρότερα, τα αμορτισέρ και προχώρησαν σε αναπρογραμματισμό του συστήματος διεύθυνσης ώστε να βελτιωθεί η απόκριση. Θα παρατήρησες ότι από την λίστα λείπουν αναβαθμίσεις στον κινητήρα και αυτό σημαίνει πως το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 660 κ.εκ. κάτι παραπάνω από 60 ίππους, οι οποίοι περνούν στον δρόμο από τους τροχούς του εμπρός άξονα μέσω ενός 5-τάχυτου, μηχανικού κιβωτίου ή προαιρετικά, ενός κιβωτίου διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Κι αν ακόμα αναρωτιέσαι τι δουλειά έχει η Gazoo Racing με ένα μοντέλο της Daihatsu, να σου θυμίσω ότι η τελευταία είναι θυγατρική, υπό τον πλήρη έλεγχο της Toyota. Δυστυχώς όμως, δεν έχουμε λόγο να χαιρόμαστε αφενός επειδή το Copen GR Sport είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην ιαπωνική αγορά και αφετέρου επειδή δεν θα είναι ιδιαίτερα… φθηνό, με την τιμή του εκεί να πλησιάζει επικίνδυνα τα €20.000!