CARSNEWS
NEW MODELS

Πότε κατασκευάστηκε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Για την ακρίβεια, δεν έχει καν νόημα να κοιτάξουμε στον 20ο αιώνα, αφού το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα κύλισε για πρώτη φορά τους τροχούς του στο δρόμο το 1898! Πρόκειται για το ηλεκτρικό όχημα Egger-Lohner, μοντέλο C.2 Phaeton. Κάποιοι άλλοι, πάλι, μπορεί να το γνωρίζουν με το «χαϊδευτικό» του, P1, από το όνομα του δημιουργού. Porsche, P1!

Εκείνα τα πρώιμα χρόνια της αυτοκίνησης θα μπορούσαμε ίσως να τα παρομοιάσουμε με τον πυρετό του χρυσού, στις ΗΠΑ. Πέρα από τους πρωτεργάτες, όπως ο Gottlieb Daimler και ο Karl Benz, υπήρξαν άπειροι άλλοι οραματιστές του μέλλοντος των μετακινήσεων. Όπως και διάφορες προτάσεις. Αυτόνομες άμαξες, ανοικτές ή κλειστές, με πετρέλαιο, ατμό και, στην προκειμένη περίπτωση, ρεύμα. Ένας από εκείνους τους πρωτοπόρους ήταν και ο καθηγητής Ferdinand Porsche, ο οποίος θεωρείται ευρέως ως ο μεγαλύτερος μηχανικός στην ιστορία του αυτοκινήτου. Εδώ, βέβαια, δεν θα μιλήσουμε για το έργο του αλλά, συγκεκριμένα, για μία από τις πρώτες του δημιουργίες.

Πολύ προτού ιδρύσει την ομώνυμη εταιρία, ο Porsche προσέφερε τις υπηρεσίες του σε άλλες εταιρίες. Στην προκειμένη περίπτωση στην Jacob Lohner. Ο Ludwig Lohner, ιδιοκτήτης της εταιρίας, πεπεισμένος πως τα κάρα με τα άλογα δεν έχουν πια μέλλον, ζήτησε από τον Porsche να του κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα. Όπερ και εγένετο. Στις 26 Ιουνίου 1898 το C.2 Phaeton κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους της Βιέννης, στην Αυστρία.

Επρόκειτο για ένα τετραθέσιο όχημα, με open air αμάξωμα και με ένα κινητήρα Octagon να φροντίζει για την κίνησή του. Το όνομα του τελευταίου προερχόταν από τον οκτάγωνο σχεδιασμό του κελύφους του και μπορούσε να αποδίδει 3 ίππους σταθερά ή 5 ίππους, για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η ταχύτητα του C.2 Phaeton άγγιζε τα 35 χλμ./ώρα, τόσο υψηλή που ένα χρόνο μετά ο ίδιος ο Ferdinand Porsche έτρεξε με αυτό στον αγώνα δρόμου του Βερολίνου. Εκεί κέρδισε το χρυσό βραβείο, τερματίζοντας πρώτος, με διαφορά 18 ολόκληρων λεπτών από το δεύτερο!

Συνολικά, η αυτονομία του οχήματος διαρκούσε για 3 με 5 ώρες οδήγηση ή, αν προτιμάτε, την κάλυψη μίας απόστασης της τάξης των 79 χιλιομέτρων. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε δύο ακόμα πράγματα γύρω από αυτό. Κατ’ αρχήν, διέθετε ένα αρκετά σύνθετο για την εποχή κιβώτιο ταχυτήτων, με 12 σχέσεις, έξι εκ των οποίων ήταν για την κίνηση εμπρός, δύο για την όπισθεν και 4 για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Το δεύτερο και εξίσου ενδιαφέρον σημείο είναι ότι ο Porsche φοβούμενος πως κάποιος τρίτος μπορεί να «οικειοποιηθεί» τη δημιουργία του, φρόντισε να χαράξει σε όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου το «Ρ1», που παρέπεμπε στο Porsche number 1…

Για την ιστορία, το πρώτο αυτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάθηκε από προσώπου γης κάπου στο 1902, για να ξαναβρεθεί σε ένα barnfind στην Αυστρία, το 2014! Το άγιο δισκοπότηρο των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση. Χωρίς το συσσωρευτή και τα καθίσματά του, αλλά με τον κινητήρα να δουλεύει κανονικά! Σήμερα, για όσους θέλουν να το θαυμάσουν από κοντά, βρίσκεται πλέον στο φυσικό του χώρο, στο μουσείο της Porsche, στη Στουτγάρδη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Factory Five F9R: Το δωδεκακύλινδρο κτήνος των 9,5 λίτρων

cars

Απλοί τρόποι για να περιορίσει κανείς την κατανάλωση

cars

O Lewis Hamilton νικητής στην Ουγγαρία

cars

Η Lamborghini αποκαλύπτει το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο της ιστορίας της

cars

130.000 ευρώ για ένα tattoo στο αυτοκίνητο

cars

Η Caterham αποκάλυψε το πρωτότυπο ηλεκτρικό Seven

cars

Μια δεκακύλινδρη BMW M6 τριακοσαρίζει στην Autobahn (Video)

cars

Δοκιμάζουμε το οικονομικότατο Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS

cars

Μέσα στο 2021 το νέο Nissan 400Z

cars