CARSNEWS
AUTONEWS

Το air-condition της Bugatti αρκεί για ένα μεσαίο διαμέρισμα!

Θα περίμενε κανείς ότι ανάμεσα στα εκατοντάδες ζητήματα που αφορούν στην εξέλιξη ενός υπεραυτοκινήτου όπως η Bugatti Chiron, το σύστημα κλιματισμού θα ήταν ένα από τα λιγότερο σημαντικά. Στο κάτω-κάτω μιλάμε για μία τεχνολογία που υπάρχει ήδη από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα – δεν μιλάμε για την εφεύρεση του τροχού! Κι όμως, όταν οι απαιτήσεις και τα standard βρίσκονται σε τόσο υψηλό επίπεδο, τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη και όλα ελέγχονται με… μικροσκόπιο. Ακόμα και κάτι τόσο “απλό και καθημερινό” όπως το σύστημα κλιματισμού.

Όπως αναφέρει η Julie Lemke, μία από τις βασικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένα σύστημα κλιματισμού, είναι ότι ο καθένας έχει μία ιδανική θερμοκρασία. Οι ευρωπαίοι νιώθουμε άνετα με την θερμοκρασία ανάμεσα στους 21 και τους 22 βαθμούς ενώ οι περισσότεροι αμερικανοί την προτιμούν μερικούς βαθμούς χαμηλότερα. Από εκεί και πέρα, ένα κλιματιστικό δουλεύει καλά όταν οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται την παρουσία του και αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να ακούγεται, ούτε να υπολειτουργεί, ανεξαρτήτως συνθηκών και απαιτήσεων.

Ένα πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρίας για παράδειγμα, είναι ότι το παρμπρίζ της Chiron έχει μεγαλύτερη επιφάνεια και μικρότερη κλίση σε σύγκριση με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ολόκληρη η Chiron έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώνονται οι αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά παράλληλα, αυτό σημαίνει ότι η καμπίνα της θερμαίνεται ταχύτερα και περισσότερο λόγω ακτινοβολίας και ηλιακού φορτίου – για να μην αναφέρουμε την Sky View ηλιοροφή που περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα. Επιπλέον, ο πανίσχυρος κομπρέσορας του air-condition πρέπει να ανταπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στον χώρο του κινητήρα και γι’ αυτό ψύχεται από ένα διαφορετικό σύστημα ενώ συνδυάζεται με δύο condensers που αρκούν για την ψύξη ενός διαμερίσματος 80 τετραγωνικών μέτρων! Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το σύστημα κλιματισμού της Chiron πρέπει να λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο είναι εν στάση ή κυκλοφορεί με… φυσιολογικές ταχύτητες αλλά πρέπει να λειτουργεί υποδειγματικά ακόμα και όταν η ταχύτητα πλησιάζει τα 400 km/h, παρά τις επιπλοκές που δημιουργούνται στα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, ο σχεδιασμός ενός αποδοτικού και ήσυχου συστήματος κλιματισμού που θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και περιλαμβάνει εκτός από πείρα και γνώσεις, πολλαπλές δοκιμές ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Στα μέσα του 2022 ο Βενιαμίν της Jeep.

cars

Νέα σενάρια στην Τουρκία για Παναθηναϊκό και Γιουσούφ Σαρί

cars

Δημογλίδου για γυναικοκτονία στους Αγίους Αναργύρους: Το περιπολικό είναι και ταξί και ασθενοφόρο και ό,τι χρειαστεί

cars

Opel Ascona & Manta. Πενηντάρισαν

cars

Από τα €66.640 το Peugeot 508 PSE στη Γερμανία!

cars

Στη CES 2019 η Nissan θα «δείξει» το… αόρατο!

cars

Σβεν Γκόραν Έρικσον: Απόλυτη αποθέωση στο Άνφιλντ για τον προπονητή που έχει ένα χρόνο ζωής ακόμη

cars

Ford. Και ηλεκτροκίνητα και ασφαλή

cars

Έρχονται δραματικές αλλαγές στην γκάμα της Mercedes-Benz.

cars