CARSNEWS
F1 & RACES

F1: Αύξηση κερδών για τη Red Bull το 2022

H Πρωταθλήτρια στη Formula 1 τα τελευταία δύο χρόνια ομάδα της Red Bull, έχει διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο σε σύγκριση με τους αντιπάλους της. Ο όμιλος Red Bull Technology, λειτουργεί ως μητρική εταιρεία της Red Bull Racing, στην οποία ανήκει το δικαίωμα συμμετοχής στο Πρωτάθλημα της Formula 1, αλλά απασχολεί επίσημα μόλις 50 άτομα.

Τα πράγματα περιπλέκονται περαιτέρω από το γεγονός ότι η ροή εσόδων της RBT περιλαμβάνει επίσης πληρωμές για εργασίες που αναλαμβάνονται για την AlphaTauri και ανταλλακτικά που παρέχονται σε αυτήν. Επιπλέον, υπάρχουν άλλες τέσσερις διαφορετικές αλλά συνδεδεμένες εταιρείες που λειτουργούν στις εγκαταστάσεις του Milton Keynes, συμπεριλαμβανομένων δύο που λειτουργούν τρέχοντα και μελλοντικά εγχειρήματα μονάδων ισχύος της F1.

Η Red Bull Technology δήλωσε κύκλο εργασιών 385,6 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας για το 2022, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2021, που ήταν 341,9 εκατ., ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν από 8,6 εκατ. σε 13,4 εκατ. λίρες. Τα στοιχεία της Red Bull Racing περιλαμβάνονται στα παραπάνω συνολικά στοιχεία του ομίλου. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 278 εκατ. λίρες, μια αύξηση σχεδόν 40 εκατ. από το 2021. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 2 εκατ., ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με το προηγούμενο σύνολο των 1,3 εκατ. λιρών.

Μεγάλο μέρος των πρόσθετων εσόδων προήλθε από τα αυξημένα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1, στην πρώτη κανονική σεζόν μετά τον κορωνοϊό. Η ομάδα είχε επίσης υψηλότερα έσοδα από χορηγίες, με την Oracle να προσχωρεί ως βασικός σπόνσορας στην αρχή του 2022. Η ομάδα σημειώνει ότι το κόστος παραγωγής ήταν χαμηλότερο λόγω της «προσεκτικής διαχείρισης των δαπανών, της ισχυρής σχετικής απόδοσης και αξιοπιστίας και των περιορισμένων ζημιών από ατυχήματα σε αγώνες».

Η RBT αναφέρει επίσης ότι τα διοικητικά έξοδα αυξήθηκαν εν μέρει λόγω του προστίμου ύψους 7 εκατ. δολαρίων (ή 6,2 εκατ. λιρών) που επέβαλε η FIA τον Οκτώβριο του 2022 για υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων το 2021. Τα μπόνους του προσωπικού που σχετίζονται με την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Οδηγών το 2021 από το Max Verstappen αύξησαν το κόστος, ενώ και οι οδηγοί πήραν μεγαλύτερα μπόνους.

Το 2022, η Red Bull Technology είχε συνολικό προσωπικό 736 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων των 50 ατόμων που εργάζονται στη Red Bull Racing. Ο αριθμός αυτός ήταν μειωμένος σε σύγκριση με τους 773 ανθρώπους που δήλωσε η εταιρεία για το 2021 και τους 934 που διέθετε το 2020, ένα σημάδι ότι το ανώτατο όριο εξόδων έχει αναγκάσει τις μεγάλες ομάδες να μειώσουν το προσωπικό τους.

Εντωμεταξύ, το τμήμα μονάδων ισχύος έχει χωριστεί πλέον σε δύο ξεχωριστές εταιρείες, προκειμένου να γίνει διάκριση μεταξύ της λειτουργίας των V6 της Honda που θα χρησιμοποιούνται μέχρι το τέλος του 2025 και της δημιουργίας της νέας μονάδας ισχύος της Red Bull Powertrains, που υποστηρίζεται από τη Ford και θα αγωνιστεί το 2026. Μέχρι τα μέσα του περασμένου έτους και τα δύο εγχειρήματα λειτουργούσαν υπό την ομπρέλα της αρχικής Red Bull Powertrains Ltd. Πρόκειται για άμεση θυγατρική της Red Bull GmbH και κατά συνέπεια δεν ανήκει στον όμιλο Red Bull Technology/Red Bull Racing, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται στην ίδια τοποθεσία στο Milton Keynes.

Τον Μάιο του 2022, δημιουργήθηκε μια νέα εταιρεία, η Red Bull Powertrains 2026 Ltd, για να επικεντρωθεί στη μελλοντική μονάδα ισχύος, και αυτή θυγατρική της αυστριακής Red Bull GmbH. Αυτός ο διαχωρισμός ήταν απαραίτητος μεταξύ των εγχειρημάτων της Honda και της Ford, καθώς οι μονάδες ισχύος υπόκεινται πλέον στους οικονομικούς κανονισμούς της FIA. Για το 2022, με αμφότερα τα εγχειρήματα υπό την ομπρέλα της στους πρώτους μήνες του έτους, η RBPT Ltd πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 184,5 εκατ. λιρών (γεγονός που αντικατοπτρίζει την τεράστια επένδυση που απαιτείται) και κέρδη 5,8 εκατ. λιρών.

Για την περίοδο Μαΐου-Δεκεμβρίου ο νέος οργανισμός RBPT 2026 Ltd δήλωσε κύκλο εργασιών 59,4 εκατ. λίρες και η εταιρεία εμφάνισε ζημίες μετά από φόρους 8 εκατ. λιρών. Η RBPT είχε μέσο αριθμό εργαζομένων για το έτος 439 άτομα, με 221 ανθρώπους στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης, 121 άτομα στο τμήμα παραγωγής και 97 σε διοίκηση και υποστήριξη. Εντωμεταξύ, η RBPT 2026 είχε μέσο όρο προσωπικού 166 άτομα για το δεύτερο εξάμηνο του 2022, με 112 ανθρώπους στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης, 39 άτομα στην παραγωγή και 15 σε διοίκηση και υποστήριξη. Ο συνολικός αριθμός είναι γνωστό ότι έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2023.

Επιπλέον, τον Ιανουάριο του 2022 ιδρύθηκε η Red Bull Advanced Technologies Ltd, η οποία επίσης δεν ανήκει στον όμιλο RBT/RBR και αποτελεί άλλη μια άμεση θυγατρική της Red Bull GmbH. Με σκοπό να αξιοποιήσει την τεχνολογία της F1 εκτός του αθλήματος και να χρησιμοποιήσει πόρους που βρίσκονται εκτός του ανώτατου ορίου εξόδων της FIA, το πιο προβεβλημένο έργο της είναι το hypercar RB17. Η εταιρεία αναφέρει ότι ασχολήθηκε επίσης με αγωνιστικά αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, ελίτ ποδήλατα, ιστιοπλοϊκά σκάφη υψηλών επιδόσεων, ακόμη και αερόστατα. Η RBAT δήλωσε κύκλο εργασιών 6,1 εκατ. λιρών και απασχολούσε 70 άτομα, με 21 στην παραγωγή και 49 στην έρευνα και εξέλιξη.

Μια ακόμη εταιρεία, η Red Bull Advanced Services Ltd, παρέχει υποστήριξη σε όλες τις προαναφερθείσες οντότητες. Ιδρύθηκε τον Μάιο του 2022, απασχολεί 31 άτομα και είχε κύκλο εργασιών 3,6 εκατ. λιρών.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Κατάρ 2023

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Passing out and vomiting – F1 drivers’ Qatar GP nightmare

cars

Όσα έγιναν στο Ιαπωνικό Grand Prix από πλευράς ελαστικών

cars

O Irmo παίρνει σύνταξη μετά απο σχεδόν μισό αιώνα εργασίας στην Ferrari

cars

Σαν Σήμερα: Η θρυλική μάχη Ρόσι-Στόνερ και ο «σίφουνας» Χάμιλτον

cars

Αρωμα Formula 1 στην Ν. Παραλία Θεσσαλονίκης (ΒΙΝΤΕΟ drone & ΦΩΤΟ)

cars

Williams: Ο James Vowles νέος επικεφαλής

cars

Formula 1: Δείτε τι ώρες θα διεξαχθούν τα Grand Prix της νέας σεζόν

cars

Ferrari: Ο Ross Brawn αντικαταστάτης του Binotto;

cars

Formula 1: Ποιος οδηγός θα πάει στη Red Bull δίπλα στον Max Verstappen – Τα νέα σενάρια

cars