CARSNEWS
F1 & RACES

F1 – Η δοκιμή που θα μπορούσε να σώσει ζωές οδηγών

Oι οδηγοί της F1 απάντησαν στον τραγικό θάνατο του Dilan Vant Hoff στο Spa το περασμένο Σαββατοκύριακο ζητώντας αλλαγές με ένα σχέδιο ασφαλείας σε εξέλιξη

Το τραγικό ατύχημα που στοίχισε τη ζωή του 18χρονου , έγινε 600 μίλια από το Red Bull Ring, αλλά οι οδηγοί της Φόρμουλα 1 αντέδρασαν το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Μίλησαν για αυτό λίγο αφού έφτασαν τα δυσάρεστα νέα από το Spa στην Αυστρία, καθώς και μετά το Grand Prix που κέρδισε ο Max Verstappen, ένα γεγονός που προηγήθηκε ενός λεπτού σιγή για τον Dilan Vant Hoff με τους οδηγούς να φοράνε μαύρα περιβραχιόνια.

Κάθε τέτοιο γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι τρομερό και απαιτεί έρευνα. Όμως, με την F1 να επιστρέφει στο Spa σε τρεις εβδομάδες και τις αναμνήσεις από το θάνατο του Anthoine Hubert εκεί το 2019, αυτή η πίστα βρίσκεται υπό ειδική έρευνα αυτή τη στιγμή.

Όσον αφορά τις συνθήκες του θανάτου του νεαρού, οι οδηγοί της F1 είχαν τρείς κυρίαρχες αντιδράσεις. Όλοι στόχευσαν στο ότι δεν χρειάζεται να επαναληφθούν οι ίδιες συνομιλίες, τουλάχιστον σύντομα, γιατί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός πάντα θα είναι ένα ρίσκο. Έχει να κάνει με την ελαχιστοποίηση αυτού όσο είναι δυνατό. Αυτές οι προτάσεις, καλύπτουν τρεις τομείς για τη βελτίωση σε όλο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό: τοποθέτηση προστατευτικών φραγμών, τη λήψη αποφάσεων για τον έλεγχο των αγώνων με βροχερό καιρό, και το πρόβλημα ορατότητας σε αυτές τις συνθήκες

“Σκεφτείτε σε αυτές τις πίστες πολύ υψηλής ταχύτητας οι τοίχοι να είναι πιο μακριά από την πίστα” πρότεινε ο Charles Leclerc. “Έτσι, όταν χάνουν τον έλεγχο, δεν χτυπάνε πάνω στον τοίχο και επιστρέφουν στην πίστα. Ίσως να σταματάνε πιο αριστερά ή πιο δεξιά, αλλά τουλάχιστον δεν θα επιστρέφουν στην πίστα.”

Η SPA έχει λάβει μέτρα για τη βελτίωση του χώρου αυτού με την επέκταση του, τις προσαρμογές στα προστατευτικά φράγματα και τις προσθήκες “παγίδων” με χαλίκι μετά τον θάνατο του Hubert το 2019 οι οποίες είχαν επίσης ως στόχο την προσέλκυση πρωταθλημάτων μοτοσυκλέτας όπως και το MotoGp.

Αλλά το ατύχημα του Vant Hoff συνέβη στο Kemmel Straight όπου σκοτώθηκε και ο Hubert, πράγμα που υποδηλώνει ότι υπάρχει ακόμα δουλειά που πρέπει να γίνει.

O Verstappen επισήμανε -από κοινού με τον Leclerc- ότι το πρόβλημα στην τοποθέτηση των προστατευτικών, δεν υπάρχει μόνο στο Spa, και ότι μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στους οδηγούς με πολλούς τρόπους.

“Οι στροφές Eau Rouge και Raidillon είναι σίγουρα, αρκετά επικίνδυνες στροφές , καθώς και στην Jeddah , στον πρώτο τομέα όπου είναι πολύ επικίνδυνο. Είμαι χαρούμενος που ακόμα δεν έχει συμβεί τίποτα σε αυτόν τον τομέα. Δεν βλέπεις τίποτα εκεί, δεν ξέρεις τι συμβαίνει.” εξήγησε.

Ο Verstappen επίσης δήλωσε πως “είναι άδικο να κατηγορούμε μόνο την πίστα για αυτό” στην περίπτωση του θανάτου του Vant Hoff, καθώς πιστεύει ότι το Πρωτάθλημα της Formula Regional της Alpine, δεν θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει τον αγώνα σε τέτοιες συνθήκες.

F1

“Νομίζω ότι πρώτα πρέπει να εξετάσουμε για ποιον λόγο έκαναν την επανεκκίνηση του αγώνα” πρόσθεσε, “Είναι μεγάλο πρωτάθλημα, πολλά αυτοκίνητα. Είναι τα ανερχόμενα ταλέντα, και ρισκάρουν λίγο παραπάνω, επειδή θέλουν να δείξουν σε κάθε αγώνα ότι είναι οι καλύτεροι εκεί έξω. Και με αυτή την ορατότητα είναι δύσκολο να δουν κάτι. Ξέρω ότι όταν τρέχεις εκεί δεν βλέπεις κάτι. Σκέφτεσαι: ο οδηγός μπροστά μου πάει γρήγορα, οπότε έτσι θα κάνω και εγώ. Και πιθανών, αυτό συνέβη εκεί. Οι οδηγοί συνέχισαν να πηγαίνουν γρήγορα, γιατί δεν ήξεραν ότι υπάρχει ένα αυτοκίνητο στον τοίχο, ούτε ότι υπάρχει και άλλο αυτοκίνητο στον τοίχο πιο κάτω. “

Ο Sergio Perez πρότεινε: “Νομίζω ότι μερικές φορές οι υπεύθυνοι αγώνων πιέζονται, ίσως από τα social media και τους φαν, οι άνθρωποι κάθονται στο σπίτι τους και νομίζουν πως είναι καλά για να γίνει ο αγώνας, αλλά η ορατότητα είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψη.”

Δεν είναι μόνο μια περίπτωση διασφάλισης ότι οι αγώνες πραγματοποιούνται μόνο όταν οι συνθήκες της πίστας είναι καλές, επειδή το ατύχημα του Hubert ξεκίνησε με έναν άλλον οδηγό που βγήκε στην  Eau Rouge σε στεγνή πίστα. Αλλά οι αλλαγές που έγιναν για το 2022 είχαν ως στόχο την ελαχιστοποίηση του κινδύνου να συμβεί ξανά αυτό.

Υπήρξαν και άλλες μαζικές συγκρούσεις σε αυτό το σημείο από το 2019 και μέχρι και το τελευταίο σαββατοκύριακο κανένας δεν σκοτώθηκε, αλλά όλες έγιναν από αυτοκίνητα σε άλλες κατηγορίες, κυρίως σπορ αυτοκίνητα.

Αυτό έχει οδηγήσει σε προτάσεις για μια πιο θεμελιώδη αλλαγή, ίσως μόνο για μονοθέσια στο Spa. Ίσως μια εντελώς διαφορετική διάταξη για αυτά τα αυτοκίνητα, όπου δεν θα μπορούν να πάρουν ολόκληρη τη στροφή Eau Rouge και θα είναι πιο αργά είτε στους πρόποδες του λόφου είτε κάπου σε αυτόν.

Οι παραδοσιακοί μπορεί να μην συμφωνούν, αλλά μια τέτοια αλλαγή πρέπει, να εξεταστεί τώρα. Αλλά υπάρχει ήδη ένα σχέδιο που θα βοηθήσει με το θέμα του 

“σπρέι” ,ένα θέμα που δεν υπάρχει μόνο στο Spa.

“Με τα αυτοκίνητα γενικά, και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τώρα, υπάρχουν τα ίδια προβλήματα ορατότητας” είπε ο Leclerc. “Στην Φόρμουλα 4, πριν 30 χρόνια , η ποσότητα του σπρέι, είμαι σίγουρος ότι ήταν λιγότερη. Επειδή το downforce τώρα είναι μεγαλύτερο, το σπρέι τώρα είναι πιο ψηλά. Όπως είπε και ο Max, δεν βλέπουμε. Απλά ελπίζουμε πως ο οδηγός μπροστά μας είναι γρήγορος και ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα στη μέση της πίστας, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. “

Η FIA λαμβάνει ήδη μέτρα για να προσπαθήσει να διορθώσει το θέμα αυτό, και μια δοκιμή ελπίζουμε ότι θα έχει κάποιες περισσότερες ενδείξεις για το πόσο επιτυχημένο θα είναι το σχέδιό της κάποια μέρα.

Στις 13 Ιουλίου, η Mercedes και η McLaren θα λάβουν μέρος σε μια δοκιμή στο Silverstone, η οποία θα περιλαμβάνει την ευθεία Wellington σε υγρέ συνθήκες. Μόνο η Mercedes θα είναι εξοπλησμένη με καινούριες καμάρες τροχών, οι οποίες θα τοποθετηθούν στους μπροστά και τους πίσω τροχούς. η McLaren θα βρίσκεται εκεί για μια αξιολόγιση του πως είναι το σπρέι με εντελώς ακάλυπτους τροχούς.

Η δοκιμή θα βιντεοσκοπηθεί και θα μελετηθεί από τους ερευνητές της FIA, οι οποίοι είναι επίσης έτοιμοι να συλλέξουν αεροδυναμικά δεδομένα για το πώς οι καμάρες επηρεάζουν τον αέρα στα αυτοκίνητα που ακολουθούν.

Αυτά έχουν σχεδιαστεί από τη FIA και έχουν τεθεί σε παραγωγή από τη Mercedes. Αν και τελικά επιτρέπεται να εισέλθουν στην F1 δεν θα επιτρέπεται η 

αεροδυναμική ανάπτυξη. Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν σχέδια για τη δοκιμή, καθώς και συσκευές προβολέων, αν και αυτά θα ήταν περισσότερο για να βοηθήσει τους οδηγούς να εντοπίσουν άλλα αυτοκίνητα στους καθρέφτες τους, αντί να φωτίζει τον δρόμο μπροστά.

Οι καμάρες δεν θα είναι αποσπώμενες. Αν είναι απαραίτητο, ένας αγώνας είτε θα καθυστερήσει όσο είναι τοποθετημένοι – στην περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών κοντά στην ώρα έναρξης, όπως στη Σιγκαπούρη πέρυσι. Ή αν μια μπόρα ξεσπάσει – όπως στην Ιαπωνία το 2022 – ο αγώνας θα σταματήσει και οι συσκευές θα προστεθούν ως μέρος των απαιτήσεων της κόκκινης σημαίας για να βάλουν πλήρη βρόχινα ελαστικά. Αν η πίστα στεγνώσει κατά τη διάρκεια της πράσινης σημαίας, οι καμάρες θα παραμείνουν στη θέση τους μέχρι το τέλος. Και σε συνθήκες όπως στον αγώνα σπριντ της Αυστρίας, γίνεται κατανοητό ότι δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν καθόλου.

Τελικά, αν αποδειχθούν ασφαλείς, αξιόπιστες και αποτελεσματικές – είναι λογικό ότι θα γίνουν υποχρεωτικές και σε άλλες κατηγορίες μονοθεσίων τα επόμενα χρόνια

Μετά το Spa του 2021 οι ενδιαφερόμενους του μηχανοκίνητου αθλητισμού ανέλαβαν δράση στο εν λόγω σχέδιο, το οποίο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 στο GP του Άμπου Ντάμπι που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη σεζόν. Για την F1, η μείωση της δυνατότητας ακύρωσης αγώνων με αυτόν τον τρόπο και η επίπτωση σε εμπορικούς λόγους αποτελεί πλεονέκτημα.

Αναπόφευκτα, θα υπάρξουν συζητήσεις για την αισθητική απήχηση των νέων συσκευών. Αλλά, ακριβώς όπως αυτό έγινε κουραστικό πολύ γρήγορα με το σύστημα halo, οποιαδήποτε προσπάθεια να αποφευχθεί κάποια τέτοια καταστροφική είδηση  από το Spa για άλλη μια φορά θα πρέπει να καλωσορισθεί.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.

Related Articles

Formula 1: Νέα σεζόν ίδιες συνήθειες για τη Red Bull – Επιβλητικό 1-2 των Φερστάπεν

cars

Δεν θέλει άλλα σιρκουί πόλης ο Vettel

cars

Τα μυστικά της Marina Bay σε 60sec (video)

cars

Ο Λεκλέρ κράτησε τη Ferrari στην κορυφή της κατάταξης την τελευταία ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν

cars

Τραγικό ατύχημα καραμπόλα στη Formula με θύμα τον 18χρόνο πιλότο στον αγώνα του Βελγίου (VIDEO)

cars

Formula 1: Ντούμπλαρε τις pole position o Μαξ Φερστάπεν στη Τζέντα

cars

Με θεατές το Grand Prix του Μουτζέλο

cars

F1 GP Στυρίας: Pole #6 για Verstappen!

cars

O Hulkenberg ήταν αυτός που χτύπησε την πόρτα της Red Bull

cars