CARSNEWS
F1 & RACES

F1-GP Σιγκαπούρης: Δηλώσεις πρωταγωνιστών από την Παρασκευή

Η Ferrari έκανε την έκπληξη στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Σιγκαπούρης, καθώς εμφανίστηκε πολύ δυνατή, «κλειδώνοντας» τις δύο πρώτες θέσεις τόσο στο FP1 όσο και στο FP2. Μάλιστα, στη δεύτερη περίοδο, που διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες, είχαν διαφορά 0,2 δλ. από τον κοντινότερο αντίπαλό τους. H Ferrari ήταν ταχύτατη στον ένα γρήγορο γύρο, χωρίς να χρησιμοποιεί ρυθμίσεις πλήρους ισχύος στον κινητήρα, σύμφωνα με τις υποψίες του George Russell.

Φαίνεται ότι οι τεχνικοί της Scuderia έμαθαν πολλά πράγματα για το μηχανικό στήσιμο του μονοθεσίου από τα πειράματα με τις ρυθμίσεις στο FP1 του GP Ολλανδίας. Φαίνεται ότι η SF-23 μπορεί πλέον να αντιμετωπίσει πολύ καλύτερα τις ανομοιομορφίες της ασφάλτου και τα kerb. Επίσης, οι περισσότερες στροφές έχουν μικρή ακτίνα και τα μονοθέσια δεν παραμένουν πολύ σε αυτές, κάτι που λειτουργεί υπέρ των κόκκινων. Η Ferrari κερδίζει πολύ χρόνο στο πρωτο sector, που έχει ελάχιστες στροφές και μεγάλες ευθείες, όπου τα ελαστικά δεν έχουν προλάβει ακόμα να φτάσουν την κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Ωστόσο, στο ιταλικό στρατόπεδο υπάρχει η ανησυχία για την υπέρμετρη φθορά ελαστικών σε μεγάλα stint.

H σημερινή ήταν η χειρότερη Παρασκευή φετινού αγωνιστικού τριημέρου για τη Red Bull, η οποία αντιμετώπισε προβλήματα με τη σταθερότητα του πίσω άξονα. Κάποιοι υποπτεύονται ήδη ότι η αναβάθμιση της τεχνικής υπόδειξης TD039 για τα δάπεδα επηρέασε αρνητικά την απόδοση της RB19. Ωστόσο, η αυστριακή ομάδα θα έχει χρόνο να βελτιώσει την κατάσταση μέσω προσομοιώσεων στο εργοστάστιο κατά τη διάρκεια της νύχτας και να επιστρέψει δριμύτερη. H Red Bull προστάτευε καλύτερα από όλους τα ελαστικά της στις προσομοιώσεις αγώνα και πολύ καλή δουλειά σε αυτό τον τομέα έκανε και η Aston Martin, η οποία ξεκίνησε την ημέρα με το μονοθέσιο να έχει πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος και στη συνέχεια το χαμήλωσε, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά του.

Οι οδηγοί της Mercedes ήταν πολύ ικανοποιημένοι από την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων της W14 και ο Lewis Hamilton χαρακτήρισε το FP2 το καλύτερο που είχε φέτος. Θεωρητικά, η Mercedes ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα. Ο Lando Norris πιστεύει ότι οι αναβαθμίσεις της McLaren λειτούργησαν όπως έπρεπε. Στους περισσότερους οδηγούς άρεσε πολύ η αλλαγή της χάραξης της πίστας, με την αφαίρεση των δύο chicane. Η νέα ασφαλτόστρωση του πρώτου sector ίσως αύξησε την καταπόνηση των ελαστικών, που ήταν υψηλότερη από το προβλεπόμενο, παρά την αφαίρεση των δύο chicane. Επίσης, η νέα άσφαλτος επέτρεψε στις ομάδες να στήσουν τα μονοθέσια με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, κερδίζοντας σε αεροδυναμική απόδοση.

Carlos Sainz (Ferrari): «Ήταν μια θετική Παρασκευή. Από τον πρώτο γύρο του FP1 μου φάνηκε ότι το μονοθέσιο λειτουργούσε καλά, οπότε κατά τη διάρκεια του FP2, επικεντρωθήκαμε στο στήσιμο. Είμαστε και εμείς οι ίδιοι λίγο έκπληκτοι. Η πίστα προφανώς μας ταιριάζει. Αλλά περιμένω μια διαφορετική εικόνα το Σάββατο, επειδή η θα αυξηθεί η πρόσφυση στην πίστα. Στη συνέχεια, εξαρτάται από το ποιος θα αντιδράσει σωστά με το στήσιμο. Η Red Bull ήταν ήδη μπροστά στις προσομοιώσεις αγώνα σήμερα. Περιμένω να κάνουν καλύτερους χρόνους αύριο».

Charles Leclerc (Ferrari): «Ήταν μια αρκετά καλή μέρα. Το μονοθέσιο φαίνεται λίγο πιο ανταγωνιστικό από ό,τι περιμέναμε σε μια πίστα σαν αυτή, αλλά δεν πρέπει να παρασυρθούμε, γιατί νομίζω ότι οι ανταγωνιστές μας δεν έχουν δείξει ακόμα τον πραγματικό τους ρυθμό. Θα δουλέψουμε για να βελτιώσουμε την ισορροπία από την πλευρά μου κατά τη διάρκεια της νύχτας, και είμαι σίγουρος ότι θα δούμε περαιτέρω βελτιώσεις για αύριο».

Frederic Vasseur (επικεφαλής ομάδας Ferrari): «Σε γενικές γραμμές κάναμε καλή δουλειά. Υπάρχει ένα θέμα διαχείρισης των ελαστικών που θα πρέπει να αξιολογήσουμε προσεκτικά. Πρέπει να επικεντρωθούμε στα ελαστικά και στον ένα γρήγορο γύρο. Ήμασταν ήδη δυνατοί στο Μονακό. Μας αρέσουν τα δύο άκρα: η Monza με ελάχιστο αεροδυναμικό φορτίο και τα σιρκουί πόλης με πάρα πολύ φορτίο».

Max Verstappen (Red Bull): «Ήταν χειρότερα από ό,τι περιμέναμε. Δεν καταφέραμε ποτέ να κάνουμε το μονοθέσιο να συμπεριφερθεί σωστά σήμερα, δυσκολεύτηκα πολύ με την ισορροπία, οπότε υπάρχουν αρκετά πράγματα στα οποία πρέπει να δουλέψουμε με την ομάδα απόψε. Φυσικά, θα προσπαθήσω να βελτιωθώ αύριο, αλλά υπάρχει αρκετά μεγάλη διαφορά, οι Ferrari φαίνονται γρήγορες. Ας δούμε τι βελτιώσεις μπορούμε να κάνουμε κατά τη διάρκεια της νύχτας».

Sergio Perez (Red Bull): «Νομίζω ότι συμβαίνουν κάποια ενδιαφέροντα πράγματα που πρέπει να καταλάβουμε μέσα στη νύχτα. Φαίνεται ότι δυσκολευόμαστε αρκετά με το πίσω μέρος του μονοθεσίου, ειδικά στο FP2. Περιμέναμε ότι η Ferrari θα είναι καλή εδώ, αλλά βρισκόμαστε πολύ μακριά. Αν όλα πάνε καλά, θα πρέπει να μπορέσουμε να μειώσουμε τη διαφορά αύριο, αλλά θα είναι μια αρκετά μεγάλη πρόκληση. Το κυριότερο είναι να βελτιώσουμε την ισορροπία».

Helmut Marko (αγωνιστικός σύμβουλος Red Bull): «Υπάρχει μόνο ένα είδος στροφών εδώ. Αυτό βοηθάει τη Ferrari. Αν τα πάνε καλά, θα είναι ένας δύσκολος αντίπαλος για εμάς. Το πρώτο sector έχει μόνο τρεις στροφές, αλλά χάνουμε 4 δέκατα του δλ. εκεί».

George Russell (Mercedes): «Ήταν μια πολύ θετική Παρασκευή για εμάς συνολικά. Η αίσθηση του μονοθεσίου στην πίστα είναι πολύ καλή. Σίγουρα βελτιώθηκε στις χαμηλότερες θερμοκρασίες του FP2. Οι χρόνοι ήταν πολύ κοντινοί μεταξύ αρκετών μονοθεσίων. Η Ferrari φάνηκε γρήγορη, ιδιαίτερα στον ένα γύρο. Οι επιδόσεις αρκετών αντιπάλων μας στις προσομοιώσεις αγώνα ήταν επίσης δυνατές».

«Η Ferrari μοιάζει φαβορί αυτή τη στιγμή και δεν νομίζω ότι χρησιμοποιούσε τη μέγιστη δυνατή ισχύ στον κινητήρα. Πιθανότατα έχουν μερικά δέκατα ακόμα στην τσέπη τους. Η μάχη είναι μάλλον για τη δεύτερη σειρά εκκίνησης. Τα ελαστικά θα είναι το κλειδί: όταν έχουμε την πιο μαλακή γόμα C5, και την βάλεις στο σωστό σημείο, μπορείς να βρεις εύκολα μερικά δέκατα του δευτερολέπτου».

Lewis Hamilton (Mercedes): «Ήταν μια σπουδαία μέρα εδώ στη Σιγκαπούρη. το FP1 ήταν σταθερό. Ήμασταν ακόμα λίγο μακριά από εκεί που θέλαμε να είμαστε, αλλά δεν ήταν πολύ άσχημα. Το FP2 ήταν σίγουρα το καλύτερο που είχα φέτος».

Andrew Shovlin (επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes): «Οι δύο οδηγοί ολοκλήρωσαν την ημέρα ευχαριστημένοι με την ισορροπία. Υπάρχει λίγη δουλειά που πρέπει να κάνουμε για να καταλάβουμε πώς να προσεγγίσουμε τον ένα γύρο με τη μαλακή γόμα. Δεν είχαμε την αίσθηση ότι εκμεταλλευόμασταν στο έπακρο τη γόμα και ο George κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στη δεύτερη προσπάθεια».

Fernando Alonso (Aston Martin): «Νομίζω ότι η Ferrari είναι και πάλι απλησίαστη, όπως και στη Monza, είναι λίγο πιο γρήγορη. Η Red Bull θα είναι γρήγορη αύριο όταν έχει σημασία. Μέσα σε δύο δέκατα υπάρχουν πολλά μονοθέσια, οπότε θα είναι πολύ δύσκολο».

Lando Norris (McLaren): «Νομίζω ότι ήταν μια λογική Παρασκευή, ήταν καλό που τοποθετήσαμε τα νέα εξαρτήματα στο μονοθέσιο, και όλα φαίνονται θετικά από αυτή την πλευρά αυτή τη στιγμή. Είναι μια ωραία βελτίωση σε σχέση με αυτό που είχαμε. Νομίζω ότι έκανε ό,τι έπρεπε να κάνει. Ο ρυθμός είναι λογικός. Μπορεί να μην είμαστε τόσο καλοί όσο η Ferrari, αλλά βρισκόμαστε σε μια καλή μάχη για μια καλή θέση».

Oscar Piastri (McLaren): «Υπήρχαν πολλά να μάθω. Είναι μια δύσκολη πίστα και νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε λίγη δουλειά στο μονοθέσιο και στην οδήγηση, αλλά σίγουρα έμαθα πολλά. Νομίζω ότι είμαστε σε καλύτερη κατάσταση με περισσότερη εμπειρία για μένα, αλλά έχουμε ακόμα πολλά να συζητήσουμε ενόψει της αυριανής ημέρας».

Pierre Gasly (Alpine): «Όσον αφορά την απόδοσή μας, θα έλεγα ότι έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε. Έχουμε πολλά πράγματα να εξετάσουμε στο στήσιμο και κάποια πράγματα που μπορούμε σίγουρα να βελτιώσουμε ενόψει της αυριανής ημέρας».

Esteban Ocon (Alpine): «Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε, προκειμένου να βρούμε κάποιες βελτιώσεις. Έχουμε περισσότερα να αποσπάσουμε, περισσότερα να έρθουν από εμένα, και ελπίζω να μπορέσουμε να βρεθούμε σε καλή θέση για τις κατατακτήριες δοκιμές».

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko έλαβε γραπτή προειδοποίηση από τη FIA για τα σχόλια που έκανε για Sergio τον Perez, η οποία και του υπενθυμίστηκαν οι ευθύνες του ως δημόσιο πρόσωπο του μηχανοκίνητου αθλητισμού σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας της FIA.

O Christian Horner εξήγησε πως ο Marko δεν είναι υπάλληλος της ομάδας της Red Bull, καθώς δεν βρίσκεται στο μισθολόγιό της, αλλά είναι σύμβουλος του ευρύτερου ομίλου της Red Bull. Συνεπώς, η ομάδα δεν μπορεί να του κάνει καμία υπόδειξη.

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Related Articles

Πωλητήριο στην ιστορική ομάδα της Williams!

cars

Τα νέα της Formula 1 σε 5 λεπτά

cars

Επιτέλους… «Σερ» o Lewis Hamilton

cars

Πρόγραμμα F1 GP Ουγγαρίας: Τι ώρα θα δεις τον αγώνα

cars

27 χρόνια χωρίς τον Ayrton (videos)

cars

Ferrari και Λεκλέρ υπέγραψαν νέο πολυετές συμβόλαιο – Super Sport FM | Η κορυφαία παγκύπρια αθλητική συχνότητα

cars

Mini αφιέρωμα στις σεζόν 1994 -2013

cars

Φερστάπεν: «Η Aston Martin μας πλησίασε»

cars

Η νέα Aston Martin AMR24 πάτησε πίστα για πρώτη φορά (vid)

cars