CARSNEWS
F1 & RACES

Formula 1 – Η πίστα της Monza εκσυγχρονίζεται

Στη γενναία νέα εποχή της F1, ούτε καν οι εμβληματικές πίστες σαν της Monza έχουν εγγυημένο μέλλον. Κι έτσι οι Ιταλοί ξεκίνησαν τα έργα για τον εκσυγχρονισμό της, έπειτα από τελεσίγραφο του σπορ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, ο Ιταλός πρώην διοικητής της Scuderia Ferrari Stefano Domenicali, προειδοποίησε τους συμπατριώτες του ότι το Autodromo di Monza πρέπει να έρθει στα στάνταρ των σύγχρονων αυτοκινητοδρομίων του σπορ για να κρατήσει μακροχρόνια τη θέση του στο ετήσιο πρόγραμμα.

Το συμβόλαιο της πίστας με τη Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, λήγει στο τέλος του 2025, και η ανακαίνιση της πίστας και των εγκαταστάσεών της φαίνεται πως είναι ένα από τα προαπαιτούμενα για να επεκταθεί και στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Κι αυτό παρότι η Monza είναι ένα από τα πιο εμβληματικά σιρκουί της ιστορίας του σπορ, και η «καρδιά» της πιο δημοφιλούς του ομάδας, της Ferrari, με εκατομμύρια τιφόζι στο πλευρό της.

-

Έτσι, πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε η πρώτη φάση της ανακαίνισης της πίστας, η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα. Οι πρώτες εργασίες θα συνεχιστούν για τους επόμενους πέντε μήνες, με προϋπολογισμό 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Θα ολοκληρωθούν έγκαιρα για το Ιταλικό GP του Σεπτεμβρίου του 2024, και στόχος είναι να γίνει ο “Ναός της Ταχύτητας” μια πιο σύγχρονη, ασφαλής και βιώσιμη πίστα.

Η τοποθέτηση της νέας ασφάλτου είναι κρίσιμη, διότι θα αφαιρέσει τα όποια μικρά “σαμαράκια” από την επιφάνεια, θα βελτιώσει τις κλίσεις, τη στατικότητα και τη γεωμετρία της παλιάς ασφάλτου και θα αναβαθμίσει την απορροή των υδάτων. Επίσης, τα κερμπς σε όλες τις στροφές θα αντικατασταθούν με νέα, πιο σύγχρονων προδιαγραφών, ενώ στα δύο πρώτα σικέιν (Rettifilo και della Roggia) θα επιτρέψουν οι παλιές αμμοπαγίδες, στη θέση των τωρινών ασφάλτινων εξόδων διαφυγής. Όλα αυτά θα γίνουν με τη χρήση περισσότερο βιώσιμων υλικών.

-

Παράλληλα, θα βελτιωθούν τα τρία υπόγεια περάσματα που οδηγούν στο εσωτερικό της πίστας, και θα προστεθεί και ένα τέταρτο που θα περνά κάτω από την εμβληματική τελευταία στροφή της πίστας, την Parabolica-Alboreto.

Η Angela Sticchi Damiani, πρόεδρος της Λέσχης Automobile Club d’Italia, είπε ότι “θέλουμε να συνδυάσουμε τη μοναδική ιστορία αυτής της εγκατάστασης, που φιλοξένησε διαχρονικά τις περιπέτειες των πρωταθλητών του παγκόσμιου motorsport, με την τεχνολογική έρευνα και τις πιο προηγμένες αρχιτεκτονικές λύσεις.

Φυσικά, με τον απόλυτο σεβασμό στο εμβληματικό μέρος που βρισκόμαστε. Είμαστε μέσα στο δεύτερο μεγαλύτερο περιφραγμένο πάρκο της Ευρώπης, ένα προστατευόμενο πάρκο, έναν θησαυρό που πρέπει να διαφυλάξουμε για τις μελλοντικές γενιές. Έτσι, σχεδιάσαμε και από σήμερα εργαζόμαστε σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που στοχεύει στα επόμενα τρία χρόνια να ολοκληρώσει μια σημαντική ανακαίνιση του Autodromo.

Σκοπός μας είναι να το ευθυγραμμίσουμε με τα καλύτερα σιρκουί του κόσμου από πλευράς ποιότητας των υπηρεσιών του, προστατεύοντας τα 100 και πλέον χρόνια της μοναδικής κληρονομιάς της Monza”, κατέληξε η Angela Sticchi Damiani.

Related Articles

Briatore: «Να μη βιαστεί με τον Hamilton η Ferrari»

cars

F1: Το καλεντάρι για το 2024 – Με τρεις σαββατιάτικους αγώνες η σεζόν

cars

Στις 8 Μαΐου το Grand Prix του Miami (video)

cars

Τελικά χωρίς θεατές το Grand Prix Τουρκίας

cars

Verstappen’s dominance looms large for F1 in battle to keep audience engaged

Bury

F1: Η απάντηση της FIA στις 7 ομάδες!

cars

Η αξία των 10 ομάδων της Formula 1

cars

F1: H McLaren ζήτησε επανεξέταση της ποινής του Lando Norris στο GP Καναδά

cars

Mercedes bid to ‘add performance’ and begin 2024 development

cars