CARSNEWS
F1 & RACES

Formula 1 2023 Review: Ο Verstappen, η Red Bull και τα ρεκόρ

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 για τη σεζόν του 2023 ολοκληρώθηκε πριν μια βδομάδα με τον αγώνα στην πίστα του Abu Dhabi. Νικητής στο τελευταίο αγώνα αναδείχθηκε ο Max Verstappen με τη Red Bull, αφήνοντας σχεδόν 20 δευτερόλεπτα πίσω του τoν ανταγωνισμό.

Κάπως έτσι κύλησαν και οι υπόλοιποι 21 αγώνες της χρονιάς που ολοκληρώθηκε. H Red Bull κατάφερε να κερδίσει όλους τους αγώνες πλην ενός, ενώ και ο Verstappen ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής της σεζόν με 19 νίκες σε 22 αγώνες. Στο πρόγραμμα του 2023 είχαν συμπεριληφθεί 23 αγώνες, αλλά ο αγώνας του Σαν Μαρίνου ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών που έπληξαν την ευρύτερη περιοχή.

Από τις 5 Μαρτίου και τον πρώτο αγώνα του Μπαχρέιν είχε φανεί η τεράστια διαφορά απόδοσης που είχε η Red Bull έναντι των υπολοίπων ομάδων. Οι ταύροι είχαν κάνει εύκολα το 1-2, με τον Perez να κάνει καλό ξεκίνημα και να φαντάζει σαν τη μοναδική απειλή για τον Verstappen, στο δρόμο για το τρίτο σερί τίτλο οδηγών του Ολλανδού. Μέχρι τον 5ο αγώνα της χρονιάς φαινόταν ότι ο Sergio Perez θα μπορούσε να ζορίσει έστω λίγο τον Max, αφού όλοι γνωρίζαμε ότι η Red Bull πάντοτε αβαντάρει τον Verstappen και είναι ξεκάθαρα ο νούμερο ένα οδηγός της.

Το σκορ μέχρι τότε ήταν δύο-δύο στις νίκες και η διαφορά τους πολύ μικρή στη βαθμολογία. Αλλά στο Μαϊάμι που ο Μεξικανός εκκινούσε πρώτος και ο Verstappen δέκατος, δεν κατάφερε να κερδίσει, χάνοντας με κάτω τα χέρια από τον Ολλανδό. Εκείνη η ήττα στοίχισε και ψυχολογικά στον Perez, ενώ ακολούθησε και η πρώτη αναβάθμιση της ομάδας που ακολούθησε τα θέλω μόνο του Verstappen. Έτσι ο Perez ξαφνικά δεν βολευόταν στο μονοθέσιο και πλέον τα πράγματα είχαν πάρει το δρόμο τους. Σίγουρα δεν πιστεύουμε ότι ο Perez θα έπαιρνε τον φετινό τίτλο, αλλά δεν θα ήταν τόσο κυριαρχική η χρονιά του Verstappen.

Το πόσο κυριαρχική ήταν για τον Ολλανδό και την αυστριακή ομάδα φαίνεται από τα πολλά ρεκόρ που έσπασαν τη φετινή χρονιά. Η Red Bull με τις 21 νίκες σε 22 αγώνες έσπασε την επίδοση νικών σε μια χρονιά, αλλά και το ποσοστό νικών σε μια σεζόν από μια ομάδα. Ο Verstappen έγινε ο πρώτος πιλότος που φτάνει τις 19 επιτυχίες σε μια σεζόν, σπάζοντας και αυτός το ποσοστό νικών από ένα οδηγό σε μια χρονιά. Επίσης έγινε ο πρώτος πιλότος που έσπασε το φράγμα των 1000 γύρων στην πρωτοπορία σε μια σεζόν. Η αυστριακή ομάδα μετράει 31 νίκες στους τελευταίους 33 αγώνες, αριθμοί ασύλληπτοι που δεν έχουν προηγούμενο. Αυτά είναι τα πιο σημαντικά ρεκόρ, υπάρχουν βεβαίως και άλλα.

Ο ανταγωνισμός τα έκανε όλα λάθος και βοήθησε στην απόλυτη κυριαρχία των ταύρων. Η Ferrari που πέρυσι ήταν αρκετά κοντά στη Red Bull, δεν κατάφερε να βελτιώσει αρκετά το μονοθέσιο της και μάλιστα στους πρώτους αγώνες είχε θέμα και με τη φθορά των ελαστικών. Ήταν όμως και η μοναδική ομάδα πλην Red Bull που κατάφερε να κερδίσει αγώνα φέτος, με τον Sainz να κυριαρχεί στη Σιγκαπούρη.

Η Mercedes θαμπώθηκε από τα καλά αποτελέσματα στο τέλος του 2022 και αποφάσισε λανθασμένα να συνεχίσει με το zero- pod concept της. Μετά από του πρώτους μέτριους αγώνες για τα Ασημί Βέλη, ο Toto Wolff και το τεχνικό τμήμα πήραν την απόφαση να αλλάξουν σχεδίαση, κάτι που τους έφερε πίσω σε εξέλιξη. Δεν κατάφεραν για πρώτη φορά από το 2011 να κερδίσουν έστω ένα αγώνα. Η χρονιά παρότι έκλεισε με τη δεύτερη θέση στους Κατασκευαστές, δεν κρίνεται επιτυχημένη, αφού η απόσταση που έχουν να καλύψουν από τη Red Bull αγγίζει το ένα δευτερόλεπτο.

Οι δύο ομάδες που έκλεψαν την παράσταση το 2023, εκτός από την πρωταθλήτρια Red Bull, ήταν οι Aston Martin – Mclaren. Η Aston Martin έκανε τη μεγαλύτερη πρόοδο το χειμώνα και βρέθηκε να είναι η δεύτερη δύναμη στην αρχή της χρονιάς. Με τον Alonso να κατακτά οκτώ βάθρα είχε μια καλή χρονιά, παρότι στο τέλος κατέληξε στην πέμπτη θέση των Κατασκευαστών ελέω και της κακής χρονιάς του Stroll. Η Mclaren από την άλλη ξεκίνησε πολύ άσχημα τη χρονιά, πάλευε στις τελευταίες θέσεις, αλλά μετά τη μεγάλη αναβάθμιση πριν το βρετανικό GP βρέθηκε στη δεύτερη θέση από πλευράς απόδοσης. Νίκη δεν πήρε, αλλά κατέκτησε εννιά βάθρα και μια νίκη σε αγώνα Sprint.

Για την επόμενη χρονιά οι αλλαγές δεν είναι πολλές, τόσο σε αγωνιστικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Οι κανονισμοί παραμένουν σταθεροί, οι μονάδες ισχύος εξακολουθούν να είναι παγωμένες, ενώ και το Budget Cap περιορίζει τις ομάδες από το να κάνουν μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια τους. Όλα αυτά συνηγορούν ότι η κυριαρχία της Red Bull θα συνεχιστεί και τη νέα χρονιά, ευελπιστώντας τουλάχιστον να κλείσει κάπως η ψαλίδα και να έχουμε συναρπαστικότερους αγώνες.

Στοιχηματικά η σεζόν έκλεισε με μικρή χασούρα. Η χρονιά ξεκίνησε καλά, αλλά από τα μέσα και μετά κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα. Ειδικά στο τέλος είχαμε την ευκαιρία να πιάσουμε υψηλές αποδόσεις που θα μας “εκτόξευαν” αλλά χάθηκαν για πολύ λίγο την τελευταία στιγμή. Μας πλήγωσαν οι αποδόσεις από 1.80 έως 2.10 και αυτές από 3.50 και πάνω. Τα μακροχρόνια πήγαν αρκετά καλά, αφού η σούμα έβγαλε σημαντικό κέρδος, αν και η ήττα της Aston Martin από τη Mclaren μας “πόνεσε”. Πήραμε αρκετά μαθήματα φέτος και σίγουρα είμαστε περισσότερο υποψιασμένοι για τη νέα χρονιά που θα κάνουμε την αντεπίθεση μας για την επιστροφή στις κερδοφόρες στήλες, όπως σας είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια.

Η νέα χρονιά αρχίζει στις 2 Μαρτίου, νωρίτερα από ποτέ, με το GP του Μπαχρέιν να αποτελεί και φέτος τον πρώτο αγώνα. Θα περιλαμβάνει 24 αγώνες, αριθμός-ρεκόρ για το θεσμό της F1. Ραντεβού λοιπόν στα τέλη Φεβρουαρίου με το Preview του νέου πρωταθλήματος και τα μακροχρόνια προγνωστικά μας για τη νέα – ελπίζουμε – συναρπαστική σεζόν. Μαζί παρέα θα περάσουμε και τη νέα χρονιά, από αυτή εδώ τη γωνία του καλύτερου site για προγνωστικά στοιχήματος, του δικού μας Foxbet .

F1Addict

Related Articles

Formula 1, GP Βρετανίας: Ο Φερστάπεν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Πέρεζ στις πρώτες δοκιμές

cars

Formula 1 – GP Βραζιλίας: ο νικητής Φερστάπεν και όλα όσα έγιναν (εικόνες)

cars

F1 Virtual GP: Ο Albon νίκησε τον Leclerc (vids)

cars

Romain Grosjean: Ο οδηγός που βγήκε ζωντανός από την πύρινη κόλαση

cars

Ήρθε το νέο Renault Clio και το παίρνεις με 158 ευρώ το μήνα

cars

How AWS is using AI to bring Formula 1 fans closer to the race

cars

Η FIA δέχτηκε Andretti/Cadillac και… άνοιξε ο ασκός του Αιόλου!

cars

Ο Schumacher δεν είναι στο κάδρο της Ferrari για το 2021

cars

Σαν Σήμερα: Ο πρώτος τίτλος του Χάμιλτον με τη Mercedes (vid)

cars