CARSNEWS
MOTONEWS

Honda NX 500 X: Με νέα στοιχεία και όνομα από τα παλιά

H Honda επαναφέρει την ονομασία ΝΧ, μετά και το επαναλανσάρισμα των νέων Africa Twin και Transalp, μεταμορφώνοντας εξωτερικά το προηγούμενο best seller της, το CB 500 X.

Top Gear TEAM

Όταν μια εταιρεία δίκυκλων σχεδιάζει σε λευκό χαρτί ένα μοντέλο μικρής ή μεσαίας κατηγορίας βρίσκεται σε ένα δίλημμα: να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα ανάλογη του κυβισμού της στοχεύοντας στην ευκολία ή να αυξήσει τις διαστάσεις της ώστε ο χρήστης της να αισθάνεται ότι κατέχει μια μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα;

Κείμενο-Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η Honda παρουσίασε το 2013 το μοντέλο CB 500 X δημιουργώντας μια μοτοσυκλέτα φιλική στην χρήση, με στόχο τους νέους αναβάτες (διπλώματος Α2) που θα τους μυούσε στο χώρο των δύο τροχών και θα τους έφερνε στην μεγάλη οικογένεια του Νο1 κατασκευαστή παγκοσμίως.

Honda NX 500

Το πρώτο μοντέλο, θα λέγαμε ότι ήταν κάπως αδιάφορο, χωρίς κάποια προσωπικότητα, που όμως με το πέρασμα των χρόνων άρχισε σιγά σιγά να βρίσκει το δρόμο του. Ουσιαστικά έγιναν κάποιες μικρο-αλλάγες και facelift, για να έρθει το 2022 που θα κάνει την πρώτη ουσιαστική προσθήκη με ένα upside down πιρούνι και δύο δισκόφρενα μπροστά.

Το CB 500 Χ έγινε NX 500 Χ

Την φετινή χρονιά μια νέα σελίδα ξεκινά για το εν λόγω μοντέλο καθώς η Honda αποφάσισε να επαναλανσάρει την ονομασία ΝΧ- μια ονομασία που αφορούσε τα διπλής χρήσης μοντέλα ΝΧ 250 και ΝΧ 650, μετονομάζοντας ουσιαστικά το CB 500 X. Φυσικά η νέα ονομασία συνοδεύεται και από κάποιες αλλαγές που κυρίως αφορούν την εμφάνιση.

Honda NX 500

Το φέρινγκ είναι επανασχεδιασμένο με σαφώς πιο απλές και ξεκάθαρες γραμμές που δημιουργεί μια ισχυρή προσωπικότητα, στοιχείο που έλειπε από το CB. Νέος είναι και ο εμπρός προβολέας με τις δύο led λάμπες, όπως καινούργια είναι και η TFT οθόνη, με πολλές πληροφορίες που εναλλάσσονται -για μεγαλύτερη ευκολία και με περισσότερη ασφάλεια- από το φωτιζόμενο joystick στον αριστερό διακόπτη.

Honda NX 500

Το upsidedown πιρούνι της Showa και τα φρένα της Nissin με τους δίσκους των 296 χιλιοστών παραμένουν τα ίδια, με μόνη αλλαγή τους νέους τροχούς που είναι ελαφρύτεροι με τα μπράτσα να έχουν διαφορετικό σχήμα – ένα σημείο που είχε σχολιαστεί αρνητικά για το προηγούμενο μοντέλο.

Honda NX 500

Το νέο φέρινγκ δίνει την αίσθηση μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας, παρ’ ότι οι βασικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, φτάνοντας το μέγεθος του Transalp 700. Χαρακτηριστικό είναι ότι το πίσω λάστιχο είναι 160 όταν το Varadero 1000 φορούσε 150άρι. Τουλάχιστον η ζυγαριά που ερωτοτροπούσε με το 200, φέτος έχασε μερικά κιλά. Έπεσε δηλαδή στα 196.

Άνετη και ευκίνητη

Παρ΄ όλα αυτά το ΝΧ όταν αρχίζει να κινείται κρύβει καλά το βάρος της, οπότε έχουμε μια ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα μέσα στην κίνηση της πόλης ή τον επαρχιακό δρόμο. Και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που την έχουν κάνει best seller καθώς είναι η πρώτη σε επιλογή μοτοσυκλέτα για όσους αποκτούν δίπλωμα οδήγησης Α2 κατηγορίας.

H αλήθεια είναι ότι στα χέρια ενός έμπειρου αναβάτη, το ΝΧ θα φανεί ως μια μοτοσυκλέτα υπέρ του δέοντος μαλακή αλλά όσο θα προσθέτει ώρες στην άνετη σέλα του θα αρχίζει να αναθεωρεί.

Honda NX 500

Έτσι το SFF-BP πιρούνι της Showa που του έδωσε την αίσθηση του μαλακού, σύντομα θα ανακαλύψει ότι ναι μεν είναι προσανατολισμένο προς την άνεση μετατρέποντας το ΝΧ σε μαγικό χαλί, ταυτόχρονα δεν θα δυσκολέψει τον χρήστη που θα θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα από το συνηθισμένο.

Είναι λοιπόν οι αναρτήσεις – και κομμάτι από τη σέλα- που σου δίνουν αυτή την αίσθηση καθώς το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο παρέχει την απαραίτητη ακαμψία ενώ τα φιλικά φρένα δεν θα πουν όχι σε ένα δυνατό φρενάρισμα όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες κατά την σπορ οδήγηση.

Δικύλινδρος σε σειρά

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας, που ουσιαστικά παραμένει αμετάβλητος από το ’13 με τους 47,6 ίππους δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά βρίσκεται εκεί για να κάνει τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη.

Οι Ιάπωνες τεχνικοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά όσο αφορά τον ψεκασμό και την ηλεκτρονική, με το μοτέρ να διαθέτει τόση πολύ ελαστικότητα χαμηλά που πολλές φορές θα ξεγελαστείς και θα ανοίξεις το γκάζι τέρμα περιμένοντας άδικα μια άμεση επιτάχυνση ενώ η δύναμη βρίσκεται ουσιαστικά στις μεσαίες-ψηλές στροφές.

Honda NX 500

Η απόδοση αυτή του κινητήρα βοηθά να κινείσαι ομαλά μέσα στην πόλη δίχως ξεσπάσματα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ή οδηγώντας γρήγορα απλά κρατάς τις στροφές του κινητήρα ψηλά.

Το ΝΧ θα ταξιδέψει άνετα σε ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ./ώρα, με την τελική να ξεπερνά ελάχιστα τα 160 χλμ./ώρα. Στο επαρχιακό δρόμο θα ακολουθήσει τις επιθυμίες του αναβάτη είτε σε χαλαρή οδήγηση είτε σε πιο σπορ ενώ δεν θα πει όχι και σε λίγο χώμα.

Honda NX 500

Η τιμή αγοράς προσδιορίζεται στα 7.990 ευρώ, ένα κόστος μάλλον υψηλό απέναντι στον κινέζικο ανταγωνισμό, αλλά αυτό δεν εμπόδισε καθόλου το CB 500 X να γίνει best seller καθώς το κοινό αγάπησε την ευκολία/ευχρηστία του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά δείχνει και μεγάλη εμπιστοσύνη για το… “φτερό” που υπάρχει στα πλαϊνά.

Πλέον με την ανανεωμένη εμφάνιση και μια ξεκάθαρη προσωπικότητα το NX παίρνει τη σκυτάλη από το CB 500 X για να συνεχίσει μια ακόμα πιο λαμπρή εμπορική πορεία.

Related Articles

Το X-ADV της Honda ίσως αποκτήσει μικρότερο αδελφάκι

cars

Τα ηλεκτρικά μηχανάκια που αναβίωσαν μια φίρμα

cars

Καινοτομία ή ιεροσυλία; Κλασσική μοτοσυκλέτα μετατρέπεται σε ηλεκτρική

cars

Καλλιθέα: Συμμορία έκλεβε μοτοσικλέτες – Συνελήφθησαν τρία άτομα, δείτε βίντεο

cars

Ο «Αθόρυβος Δολοφόνος» της Droog, μια άγρια μηχανή με τρυφερή καρδιά

cars

Αποχωρεί η ομάδα του Sito Pons από το Πρωτάθλημα στο τέλος του 2023

cars

Ο Ewan McGregor επιστρέφει στη σέλα μίας Moto Guzzi

cars

MotoGP 2024, Qatar Test, 2η Μέρα – Ιταλική υπόθεση με οδηγό τον Bagnaia

cars

Voge SR4 Max Smart: Το δημοφιλές GT Scoοter σε πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού

cars