Απαντήσεις που σχετίζονται με την πραγματική αυτονομία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων επιχειρεί να δώσει η νορβηγική ομοσπονδία αυτοκινήτου συγκεντρώνοντας 20 διαφορετικά μοντέλα σε μια δοκιμή που διεξήχθη κάτω από τις πλέον αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Η δοκιμή εστίασε στην αυτονομία που προσφέρουν οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες όπως και στη διαδικασία της ταχυφόρτισης.
|
|
Τα 20 μοντέλα που συγκεντρώθηκαν είναι τα δημοφιλέστερα ηλεκτροκίνητα οχήματα της νορβηγικής αγοράς και οι δοκιμασίες πραγματοποιηθήκαν την ίδια ημέρα ώστε να διασφαλιστεί ότι οι συνθήκες θα είναι οι ίδιες.
Η διαδρομή που ακολούθησαν και τα 20 αυτοκίνητα περιελάμβανε αυτοκινητοδρόμους, επαρχιακούς δρόμους καθώς και κίνηση μέσα στην πόλη. Η θερμοκρασία στην αφετηρία της δοκιμής ήταν τρεις βαθμοί κελσίου και στον τελικό προορισμό -6 βαθμοί κελσίου. Τέλος η διαδικασία της ταχυφόρτισης πραγματοποιήθηκε με θερμοκρασία -2 βαθμών κελσίου.
|
|
Ας περάσουμε, όμως, στα συμπεράσματα τα οποία έρχονται να επιβεβαιώσουν τις σημαντικές ενεργειακές απώλειες που παρουσιάζουν οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.
Κατά μέσο όρο, η πραγματική αυτονομία των 20 οχημάτων σε σχέση με εκείνη που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αποδείχθηκε 18,5% μικρότερη. Την καλύτερη «επίδοση» σημείωσε το Hyundai Kona καθώς απώλεσε μόλις το 9,5% της ονομαστικής αυτονομίας του, ενώ η χειρότερη επίδοση ανήκει στο Opel Ampera το οποίο έχασε το 29,81% της αυτονομίας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής του.
|
|
Το Tesla Model S ήταν εκείνο με τη μεγαλύτερη πραγματική αυτονομία παρά το γεγονός ότι σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή η διαφορά ήταν σημαντική ξεπερνώντας το 26,6%. Αντίστοιχη συμπεριφορά παρουσίασε και το Tesla Model 3 με απώλειες της τάξης του 28%.
Επιστρέφοντας στις ευχάριστες εκπλήξεις τις δοκιμασίες τα VW e-up! Και e-Golf απώλεσαν μόλις το 10% της ονομαστικής αυτονομίας του, ενώ πολύ κοντά στη συγκεκριμένη επίδοση κινήθηκε και το Hyundai Ioniq.
Στον τομέα της ταχυφόρτισης, πρωταθλητής αναδείχθηκε το Audi e-Tron 55 μια και η διαδικασία ανάκτησης του 80% της ενεργειακής χωρητικότητας των μπαταριών του ολοκληρώθηκε σε 27 λεπτά.
Follow @CarsnewsGr