CARSNEWS
F1 & RACES

O Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes F1, Ron Meadows, αποκλειστικά στο NewsAuto!

Μπορεί ο Lewis Hamilton να βρίσκεται στο προσκήνιο σε αυτή την εποχή απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes AMG F1, όμως οι τελευταίοι πέντε τίτλοι του (και σύντομα έξι) που ήρθαν με τη γερμανική ομάδα, βασίζονται και στη δουλειά που γίνεται εκτός πίστας.

Η Mercedes έχει χτίσει μία πραγματικά ξεχωριστή ομάδα τεχνικών, που έχουν βάλει τα δικά τους λιθαράκια σε αυτή την απόλυτη, υβριδική επιτυχία. Ανάμεσά τους είναι και ο Ron Meadows, αγωνιστικός διευθυντής των πρωταθλητών, που μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σεϊτανίδη.

Ο Βρετανός αναφέρθηκε στο χτίσιμο αυτής της ομάδας αφού είναι μέλος από πολύ πριν αυτή γίνει πρωταθλήτρια, αρχικά ως Brawn GP το 2009 και εν συνεχεία ως Mercedes από το 2014 έως σήμερα, τα μυστικά της επιτυχίας της, τον Toto Wolff, τον Lewis Hamilton κ.α.

Hamilton-Sochi20-b1000x600

Πάνος Σεϊτανίδης: Είστε μέλος αυτής της ομάδας από μία εκ των προηγούμενων ζωών της, από το 1997! Τι άλλαξε στα χρόνια της Mercedes και σαρώνει στη Formula 1;

Ron Meadows: Όταν ξεκίνησα δεν είχαμε τίποτα, δεν είχαμε ούτε καν εργοστάσιο! Η πρώτη μου δουλειά αφορούσε στην κατασκευή των εγκαταστάσεων! Οι πρόσφατες επιτυχίες έχουν έρθει χάρη στις σημαντικές επενδύσεις των τελευταίων 5-6 ετών, έχουμε πολλούς πόρους και σίγουρα η ποιότητα των ανθρώπων που απαρτίζουν αυτή την ομάδα είναι καλύτερη. Έχουμε όλοι βελτιωθεί αποκτώντας περισσότερη εμπειρία αλλά νομίζω πως η ατμόσφαιρα που επικρατεί αυτή την περίοδο, είναι η καλύτερη που είχε ποτέ αυτή η ομάδα. Είμαστε πολύ ταπεινή ομάδα. Είχαμε την ευτυχία να γνωρίσουμε ιδιαίτερες επιτυχίες όμως όλοι διατήρησαν τα πόδια τους στη Γη και το ήθος τους. Θεωρούμε πως όλοι, όλα τα μέλη της ομάδας μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Για παράδειγμα οι υπεύθυνοι καθαρισμού του μονοθεσίου, αν δεν καθαρίσουν σωστά τα υδραυλικά και μείνει σκόνη μέσα, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα. Όλοι κάνουν λοιπόν τη διαφορά, από τον πρώτο έως τον τελευταίο. Και πιστεύω πως όλοι σε αυτή την ομάδα νιώθουν πως όντως, μπορούν να κάνουν τη διαφορά.  Έχουμε πολλές συσκέψεις, μετά τους αγώνες αλλά συχνά και στα κενά διαστήματα, μοιράζονται e mail με πληροφορίες ώστε όλοι στην ομάδα να ξέρουν τι κάνουμε. Αυτή είναι ασυνήθιστη τακτική, συνήθως οι διοικήσεις των εταιρειών κρατούν τις λεπτομέρειες για τα υψηλά ιστάμενα πρόσωπα. Και δεν μιλάω μόνο για τα καλά νέα και τις επιτυχίες, το ίδιο ισχύει και στα άσχημα νέα, όλοι ενημερώνονται.

ΠΣ: Κι αυτό υποθέτω δίνει περισσότερα κίνητρα και στους χαμηλά ιστάμενους…

RM: Έτσι πιστεύω. Λέγονται πολλά σε αυτές τις συσκέψεις, που αναρωτιέσαι τι θα γίνει αν δημοσιοποιηθούν με κάποιο τρόπο. Όμως ο Toto έχει επιλέξει να είναι απολύτως ειλικρινής με όλους, σχετικά με το επίπεδο ανταγωνιστικότητας στο οποίο βρισκόμαστε, με το τι θα κάνουμε για να βελτιωθούμε, τι κατεύθυνση θέλουμε να ακολουθήσουμε, με ποιους πιθανούς συνεργάτες είμαστε σε συνομιλίες ή με ποιους έχουμε αποφασίσει να συνεργαστούμε στο μέλλον. Με ποιους τρόπους θα μεγαλώσουμε κι άλλο την ομάδα. Και νιώθουν όλοι κομμάτι αυτής της προσπάθειας.

hamilton-austria20-b1000X600

ΠΣ: Σίγουρα τα χρήματα δεν εξασφαλίζουν την επιτυχία, έχουμε το παράδειγμα της Toyota να μας το θυμίζει πάντα.

RM: Σίγουρα στη θέση που βρίσκομαι σήμερα, έχω το προνόμιο να μοιράζομαι το pit wall με ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι τουλάχιστον 15 χρόνια. Αν δείτε τη διοίκηση των υπολοίπων ομάδων, λίγοι έχουν τη δική μας σταθερότητα σε ρόλους. Όλοι γύρω μου ξέρουν που αρχίζει και που τελειώνει η δική μου ευθύνη. Δεν θα επέμβουν σε έναν τομέα που πρέπει να αποφασίσω εγώ. Αυτό μηδενίζει τις τριβές και φέρνει μία αρμονία. Περνάμε περισσότερο χρόνο μαζί, παρότι με τις οικογένειές μας και είναι σημαντικό που συμπαθούμε ο ένας τον άλλο. Για παράδειγμα με τον Andrew Sholvin ή τον Simon Cole (Chief Track Engineering), δεν έχουμε τσακωθεί ποτέ! Έχω διαφωνήσει, συχνά… συμφωνούμε πως διαφωνούμε, όμως ποτέ δεν έχουμε διαπληκτιστεί. Ποτέ. Μετά από μία διαφωνία κοιτάς στον καθρέφτη, καταλαβαίνεις πως μπορεί να έχεις κάνει λάθος, γυρνάς πίσω και βρίσκεις κοινή γραμμή. Έτσι λειτουργούμε. Απολαμβάνουμε τους αγώνες κι αυτό μειώνει την πίεση. Μπορεί να έχουμε γευτεί πολλές επιτυχίες τα τελευταία πέντε χρόνια, όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται πάντα ιδανικά. Για παράδειγμα αν έχει βροχή στις κατατακτήριες δοκιμές, δεν ξέρεις αν πρέπει να βάλεις τα ενδιάμεσα ελαστικά ή τα βρόχινα, επιστρέφεις στα pit ή μένεις στην πίστα; Είναι πολλές οι αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε και βασιζόμαστε ο ένας στον άλλο ώστε να πάρουμε τις σωστές. Ο James Vowles θα αποφασίσει ποια ελαστικά να χρησιμοποιήσουμε, ο Andrew το set up, εγώ πως θα λειτουργήσει η ομάδα στο γκαράζ, ο καθένας μας ξέρει τι πρέπει να κάνει. Αυτό κάνει τη διαφορά.

ΠΣ: Αναφερθήκατε παραπάνω στον James Vowles και θυμάμαι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, το 2018 στην Αυστρία, όπου βγήκε on air και ανέλαβε την ευθύνη για ένα λάθος στρατηγικής. Αυτό είναι κάτι που δεν ακούμε συχνά.

RM: Όχι, δεν συνηθίζεται. Το έκανε γιατί έχει την αυτοπεποίθηση να το κάνει. Σίγουρα δεν μπορείς να κάνεις λάθη κάθε μέρα, να καταστρέφεις κάθε αγώνα αλλά όποτε το κάνεις, ξέρουμε να αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Η κουλτούρα μας δεν περιλαμβάνει απόδοση ευθυνών. Γι’ αυτό όλοι έχουμε την αυτοπεποίθηση να παραδεχθούμε μόνοι μας πότε κάνουμε κάποιο λάθος και να προχωρήσουμε παραπέρα. Αναφερθήκατε και στην περίπτωση του James, που βάσει ρόλου ως υπεύθυνος στρατηγικής, τυχόν λάθη του μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον αγώνα. Αν όμως κάνει κάποιο λάθος ένας μηχανικός, αν ξεχάσουμε να πάρουμε στην πίστα ένα ανταλλακτικό, ταξιδέψουμε στην Αυστραλία και δεν έχουμε μαζί μας κάτι απαραίτητο, όποιος είχε την ευθύνη και το ξέχασε, δεν φοβάται να την αναλάβει. Δεν έχουμε λίστα… ατοπημάτων και όλοι γνωρίζουν πως το να αναλάβουν την ευθύνη για ένα λάθος δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα αρνητικά για εκείνους εντός της ομάδας. Για μένα, όλοι όσοι εργάζονται πλάι μου είναι δεδομένο πως είναι πολύ καλοί στη δουλειά τους. Αυτό που μας κάνει μεγάλη ομάδα, είναι η ταπεινοφροσύνη και η συνεργασία. Κι όσο καλύπτουμε ο ένας τα νώτα του άλλου, όλα θα συνεχίσουν να πηγαίνουν καλά. Παντού υπάρχουν ειδικοί στα κιβώτια ταχυτήτων, ηλεκτρολόγοι, χειριστές μηχανημάτων παραγωγής. Όμως πρέπει αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να θέλουν να συνεργαστούν με κοινό στόχο και να δέσουν σαν ομάδα. Αυτό δεν είναι εύκολο όταν περνάμε μαζί 200 μέρες το χρόνο, όμως ήμασταν αρκετά τυχεροί που τελικά διαλέξαμε τους κατάλληλους ανθρώπους.

Ron-Meadows-germany19-pitwall-retro-a1000x600
Ένα… διαφορετικό pit wall για τη Mercedes, στο επετειακό για εκείνη Grand Prix Γερμανίας του 2019

ΠΣ: Μπορείτε να μας περιγράψετε τη ζωή στο pit wall;

RM: Ο καθένας μας έχει το ρόλο του εκεί. Θα έλεγα όμως ότι δεν είναι τόσο αγχωτικά όπως ίσως πιστεύει ο κόσμος. Βρίσκομαι πολύ καιρό εκεί αλλά ακόμα ενθουσιάζομαι την ώρα του αγώνα. Ειδικά όταν πλησιάζει η εκκίνηση, αγωνιάς, σκέφτεσαι πως ίσως θα έπρεπε να έχεις πάει στην τουαλέτα 10 λεπτά νωρίτερα και τέτοια πράγματα (γέλια). Κανένας δεν τρέμει ή δεν είναι αγχωμένος. Όλοι μας ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Αν υπάρχει κάποιο συμβάν στην εκκίνηση, πράγμα που συμβαίνει συχνά, να χάσει για παράδειγμα ο οδηγός την εμπρός αεροτομή ή να έχει κλαταρισμένο ελαστικό, η ομάδα μου είναι προετοιμασμένοι. Δεν είναι χαλαροί όταν επιστρέφουν από το grid, είναι μονίμως σε εγρήγορση, φορούν τα κράνη τους, είναι έτοιμοι. Από εκεί και πέρα, στην πορεία του αγώνα, έχουμε αυτοκίνητα ασφαλείας, εικονικά αυτοκίνητα ασφαλείας, στρατηγικές, είναι συναρπαστικά. Κι αυτό σε κάνει να σηκώνεσαι με ιδιαίτερη ευκολία το πρωί για να πας στη δουλειά. Αν και το να εργάζεσαι στον κόσμο των αγώνων, δεν είναι μία κανονική δουλειά, έτσι δεν είναι; Είμαστε πολύ τυχεροί και προνομιούχοι που εκπροσωπούμε τη Daimler, όλοι το γνωρίζουμε και ταυτόχρονα, αυτό μας υποχρεώνει να κάνουμε πολύ καλά τη δουλειά μας.

Hamilton-Sochi20-c1000χ600

ΠΣ: Ας μιλήσουμε για ανθρώπους. Ξεκινώντας από τον Toto.

RM: Ο Toto σίγουρα εξελίχθηκε στην πορεία. Είναι πολύ καλός ακροατής. Όταν ήρθε στην ομάδα, το 2013, δεν τον ήξερα προσωπικά. Όμως πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για έναν άνθρωπο με πολύ καλό χαρακτήρα. Είναι πολύ καλό αφεντικό, όχι επειδή σήμερα δουλεύω για εκείνον. Είναι καλός άνθρωπος και θέλει το καλύτερο για τους γύρω του. Σε στηρίζει και είναι εξαιρετικός σε ότι έχει να κάνει με τις προσωπικές σχέσεις. Προφανώς πρέπει να φροντίζει και πως οι αριθμοί βγαίνουν, καθώς είναι υπεύθυνος για τον μεγάλο μας προϋπολογισμό αλλά κάθε φορά που πήγα να του μιλήσω, έχοντας μία καλή ιδέα, με υποστήριξε. Κι αυτό είναι εξαιρετικό. Γιατί σε αυτό το χώρο, το μόνο που τους νοιάζει όλους είναι η απόδοση. Εγώ όμως, έχω ένα αντικείμενο… έμψυχο, είμαι υπεύθυνος για 600 ανθρώπους. Ταξιδεύουμε σε κάθε άκρη του κόσμου και πρέπει να διατηρούμε τα κίνητρά μας. Και το καταλαβαίνει, ξέρει πως δεν είναι εύκολο. Αυτό τον κάνει να ξεχωρίζει από τους άλλους διευθυντές ομάδων.

Ron-Meadows-2018-allison-wolff-a1000x600
O Meadows με τους James Allison (αριστερά) και Toto Wolff (δεξιά)

ΠΣ: Και σχετικά με τους οδηγούς; Ποιες είναι οι αρετές που τους κάνουν να ξεχωρίζουν;

RM: O Lewis είναι απλά εντυπωσιακά γρήγορος και πολύ ωραίος τύπος. Δεν του αρέσει να χάνει αλλά όταν αυτό συμβαίνει, πάντα κοιτάζει πρώτα στον καθρέφτη του. Ποτέ δεν ρίχνει ευθύνες, αντίθετα εντοπίζει που θα μπορούσε εκείνος να κάνει κάποια πράγματα διαφορετικά. Όσο για τον Valtteri, είναι κι αυτός πολύ ευχάριστος τύπος. Είναι εξαιρετικός χαρακτήρας, ομαδικός παίκτης, ήρεμος και πρέπει να πω, κάποιες φορές, αρκετά πνευματώδης. Μπορεί ξαφνικά να πετάξει μία ατάκα και να σε κάνει να αναρωτιέσαι από που ήρθε!

hamilton-austria20-f1000x600

Διαβάστε ακόμα:

F1 Vlog για το Grand Prix του Άιφελ

Μιχάλης Ρωμανίδης: Ο SimRacer της Williams μιλάει στο carsnews!

Antonio Felix da Costa: Ο πρωταθλητής της Formula E, αποκλειστικά στο carsnews!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

H RB7 έρχεται να ταρακουνήσει τη Θεσσαλονίκη

cars

Έξοδος με το «καλημέρα» για Πέρεζ στις ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Ουγγαρίας(vid)

cars

Η πρώτη ημέρα του Perez στη Red Bull Racing (videos)

cars

F1: Κινδυνεύει το GP Κίνας και για το 2023;

cars

Νέο Lexus LBX: 5 πράγματα για το νέο SUV που έρχεται

cars

Saudi Arabia shows plans for new F1 circuit boasting wild design

cars

F1 GP Τουρκίας: Νίκη στο χάος και τίτλος για τον Hamilton

cars

Θεσσαλονίκη: Η Νέα Παραλία έγινε… πίστα της Formula 1 (pics)

cars

Honda HR-V e:HEV: Υβριδική τεχνολογία από τη Formula 1

cars