H Formula 2 παρουσίασε το νέο μονοθέσιο που θα έχουν οι ομάδες από το πρωτάθλημα του 2024 και έπειτα και η πτέρυγα που διαθέτει τράβηξε τα βλέμματα της Formula 1
H Formula 2 παρουσίασε στο πλαίσιο του Grand Prix Ιταλίας στην Monza το νέο μονοθέσιο με το οποίο οι ομάδες θα αγωνίζονται στο πρωτάθλημα την τριετία 2024 – 2026. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αλλά και με όσα βλέπουμε, στόχος είναι οι νεαροί οδηγοί να είναι ακόμη πιο κοντά στην Formula 1 κατά την προετοιμασία τους για να προαχθούν στην κορυφαία κατηγορία του motorsport.
Όπως ισχύει και στην Formula 1, έτσι και στην Formula 2 το ρύγχος, τα μπροστινά και πίσω φτερά και το δάπεδο του μονοθεσίου έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τους αγώνες τροχός με τροχό, γεγονός που θα οδηγήσει σε συναρπαστική δράση στην πίστα.
Παράλληλα σύμφωνα με τα στελέχη της FIA το αυτοκίνητο της Formula 2 είναι όσο πιο κοντά γίνεται στο αντίστοιχο της F1 από άποψη ασφάλειας, εμφάνισης, συστημάτων, επιδόσεων, βιωσιμότητας και προσβασιμότητας, και όλα αυτά με λογικό κόστος.
Κινείται με συνθετικά καύσιμα
Το νέο αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει τις τελευταίες καινοτομίες ασφαλείας της FIA, κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Mecachrome 3,4 λίτρων και περιλαμβάνει ορισμένα νέα χαρακτηριστικά για να φιλοξενήσει το συνθετικό βιώσιμο καύσιμο Aramco που θα εισαχθεί το 2025. Για το 2024, το αυτοκίνητο F2 θα συνεχίσει να λειτουργεί με το βιώσιμο καύσιμο Aramco 55% βιολογικής προέλευσης, το οποίο εισήχθη με επιτυχία το 2023.
H περίεργη πίσω πτέρυγα
Αμέσως μετά την παρουσίαση του μονοθεσίου, η πίσω πτέρυγα ήταν εκείνη που προκάλεσε τις περισσότερες συζητήσεις. Το σχήμα της μοιάζει πολύ πρωτοποριακό, αλλά δεν είναι μόνο η εμφάνιση ο λόγος που έχει επιλεγεί.
Σύμφωνα με τον Bruno Michel, επικεφαλής της F2 έχει λειτουργικούς λόγους, “Η μεγάλη διαφορά είναι μάλλον αυτό που είδατε, δηλαδή το πτερύγιο που είναι αρκετά βαρύ και μεγάλο. Αυτό έχει γίνει πραγματικά για να διασφαλίσουμε ότι, με το είδος του set-up που έχουμε στο μονοθέσιο, μπορούμε να έχουμε εξαιρετικά ισχυρή απόδοση του DRS.“
Το σκεπτικό θεωρείται πως έχει ήδη εξεταστεί από τους αεροδυναμιστές της Formula 1 και είναι πιθανό μελλοντικά κάποιες πτέρυγες στο κορυφαίο πρωτάθλημα να μοιάζουν με εκείνη της F2. Άλλωστε πρόσφατα ο Robert Reid, αντιπρόεδρος της FIA για το motorsport εξήγησε πως πολλά στοιχεία που δοκιμάζονται στην Formula 2 θα βοηθήσουν σε σημαντικά συμπεράσματα για άλλα πρωταθλήματα, ακόμη και για την Formula 1.
Το αυτοκίνητο ολοκλήρωσε ένα επιτυχημένο shakedown τον Ιούλιο στο Varano, με την πρώην οδηγό της F2 Tatiana Calderon στο τιμόνι. Μετά τα σημερινά αποκαλυπτήρια, το πρόγραμμα εξέλιξης θα συνεχιστεί σε μια σειρά δοκιμών κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, με αρκετούς οδηγούς, συμπεριλαμβανομένου του πρωταθλητή της Formula 2 του 2022, Felipe Drugovich.
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επαρκή χιλιόμετρα για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία πριν παραδοθούν τα αυτοκίνητα στις ομάδες, ενώ περαιτέρω ανάπτυξη θα γίνει καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, 2025 και 2026, καθώς το βιώσιμο συστατικό του καυσίμου θα αυξάνεται για να επιτευχθεί ο στόχος του 100% συνθετικών βιώσιμων καυσίμων το 2027.
Ένα αυτοκίνητο θα παραδοθεί στις ομάδες πριν από το τέλος Δεκεμβρίου 2023 και το δεύτερο αυτοκίνητο θα παραδοθεί στα μέσα Ιανουαρίου 2024. Θα γίνει ένα shakedown με τις ομάδες πριν από τις πρώτες επίσημες δοκιμές πριν από τη σεζόν, με ένα αυτοκίνητο ανά ομάδα.