CARSNEWS
AUTONEWS

Αρχίσαμε…

Μπορεί να είναι τυχαίο, μπορεί να οφείλεται σε αυξημένη ζήτηση ή και σε άλλους λόγους για μερικούς από τους οποίους προσπάθησα να σας «υποψιάσω» σε άλλο μου κείμενο με τίτλο «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε». Η είδηση πάντως έφθασε και δυστυχώς μας δικαιώνει εν μέρει σε αυτά που έγραφα σε εκείνο το κείμενο. Σύμφωνα λοιπόν με την είδηση η  Jaguar Land Rover σταματάει  την παραγωγή του ηλεκτρικού SUV της Jaguar I-Pace λόγω προβλημάτων προμήθειας μπαταριών από το εργοστάσιο της LG Chem στην Πολωνία. Το όνομα του προμηθευτή το αναφέρουμε εμείς διότι η εταιρία απέφυγε να το κάνει δηλώνοντας ότι «αναπροσαρμόζει τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής του μοντέλου λόγω προσωρινών προβλημάτων προγραμματισμού προμηθευτών αλλά συνεργαζόμαστε με τον προμηθευτή για να το λύσουμε και να ελαχιστοποιήσουμε τις επιπτώσεις στις παραγγελίες των πελατών».

Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει κάτι αλλά πάντως δεν ονόμασε τον προμηθευτή αλλά ούτε και το πότε θα σταματήσει η παραγωγή του μοντέλου, αν και οι Times έγραψαν ότι η θα σταματήσει από σήμερα. Σύμφωνα με άλλη πηγή το πρόβλημα δεν έχει καμία σχέση με τον κορονοιό της Κίνας ενώ θα πρέπει να ενημερώσουμε (για να μην μας διαφεύγει τίποτε) ότι το I-Pace είναι άμεσος αντίπαλος του Tesla X και παράγεται στο εργοστάσιο της Magna Steyer στο Γκράτς της Αυστρίας και οι μπαταρίες του προέρχονται από την LG Chem και το εργοστάσιό της στην πόλη Wroclaw της Πολωνίας που ξεκίνησε το 2018. Οι μπαταρίες του IPace είναι μεγάλες 90 KWH για να του δίνει μεγάλη αυτονομία που φθάνει στα 470 χιλιόμετρα στις δοκιμές WLTP της Ευρώπης και 377 χιλιόμετρα μα την πιστοποίηση ΕΡΑ της Αμερικής. Για την πλήρη ενημέρωσή σας να προσθέσουμε ότι πέρυσι πρώτη χρονιά πώλησης του μοντέλου, οι πωλήσεις παγκοσμίως έφθασαν τις 17.355 αυτοκίνητα και έγινε έτσι το τέταρτο καλύτερο της μάρκας.

Δεν είναι η μόνη

Φυσικά η Jaguar δεν είναι ο μόνος πελάτης της LG και πως θα μπορούσε άλλωστε. Αυτό όμως είναι και ο φορέας του προβλήματος με το εργοστάσιο να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην ζήτηση, με ο,τι αυτό σημαίνει και με το ίδιο και με τους πελάτες του. Αξίζει λοιπόν να ενημερώσουμε ότι το ίδιο εργοστάσιο τροφοδοτεί με μπαταρίες την Ford για το ηλεκτρικό SUV Mustang Mach E που ετοιμάζεται πυρετωδώς και που θα φοράει τις ίδιες μπαταρίες με το ηλεκτρικό Ford Transit, σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους. Το ίδιο πρόβλημα από τον ίδιο προμηθευτή είχε και η Audi που σύμφωνα με δημοσίευμα του L’Echo προχώρησε τον Ιανουάριο σε μείωση των ωρών παραγωγής στα ηλεκτρικά SUV.Ετσι για φέτος η Γερμανική εταιρία θα κατασκευάσει 4.100 e-tron αντί των προγραμματισμένων 5.700, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα ενώ φήμες αναφέρουν ότι από το πρόβλημα δεν ξέφυγε ούτε η Mercedes για το ηλεκτρικό SUV EQC, αντίπαλοι και τα δύο της IPace.

Δεν είναι απλό

Επι προσωπικού δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος ότι τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης θα λυθούν σύντομα, διότι είναι πολλά, σύνθετα και προέρχονται από πολλές διαφορετικές πλευρές.

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Peugeot. Δίνει έμφαση στο after sales

cars

Citroen Type Holidays: Το όχημα για εναλλακτικές διακοπές

cars

VW Golf 1.5 eTSi 150 PS DSG. Με επίκεντρο τη τεχνολογία

cars

Ολυμπιακός: Αποθεωτική υποδοχή για τους πρωταθλητές Ευρώπης

cars

Ram 1500 Revolution BEV Concept 2023 – Ετοιμάζεται να αποκαλυφθεί…

cars

BMW X5  xDrive 45e. Τεχνολογία και άνεση

cars

«Πράσινο και κόκκινο» το Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας: «Ξαναχτύπησαν» ακτιβιστές

cars

Η πρώτη κεντρομήχανη Chevy Corvette πωλήθηκε έναντι $3 εκατομμυρίων!

cars

Η Alfa Romeo αποχαιρετά την Giulietta.

cars