CARSNEWS
AUTONEWS

Η αυλαία πέφτει για το BMW i8…

Στις αρχές του έτους, ένα αγγλικό μέσο είχε την πληροφόρηση ότι η παραγωγή του BMW i8 θα σταματήσει σύντομα καθώς η γερμανική εταιρία προχωρά στο επόμενο στάδιο του φιλόδοξου πλάνου όσον αφορά στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Τώρα, η ίδια η BMW επιβεβαιώνει εκείνο το δημοσίευμα και ανακοινώνει επίσημα ότι η συναρμολόγηση του plug-in υβριδικού sports car της θα τερματιστεί τον ερχόμενο Απρίλιο, 6 χρόνια μόλις μετά το λανσάρισμα του στην αγορά!

Η ζωή του i8 ξεκίνησε πίσω στο “μακρινό” 2009 με το Vision Efficient Dynamics Concept που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης με φουτουριστικό design και ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο που βασιζόταν όμως σε έναν 3-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα. Μέχρι το 2013, οπότε και παρουσιάστηκε η έκδοση παραγωγής, ο σχεδιασμός δεν άλλαξε στην ουσία του, αλλά ο turbodiesel έδωσε την θέση του σε έναν βενζινοκινητήρα που συνεργαζόταν και πάλι με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα για συνδυαστική απόδοση της τάξης των 374 ίππων. Παρότι το i8 ήταν ένα από τα πρώτα plug-in υβριδικά sports car στον κόσμο (και ακόμα είναι, τόσα χρόνια μετά το ντεμπούτο του), το i8 δεν θυσίαζε τις βασικές αρχές της BMW στον βωμό της τεχνολογίας. Χάρη στην εκτενή χρήση συνθετικών υλικών το βάρος του δεν ξεπέρασε ποτέ το όριο των 1.500 κιλών ενώ ιδανική ήταν η κατανομή των μαζών στους άξονες: 50-50.

Αρκετά χρόνια αργότερα, το i8 εμπλουτίστηκε και με την Roadster έκδοση και ταυτόχρονα, αναβαθμίστηκε με ελαφρώς ισχυρότερο κινητήριο σύνολο και μεγαλύτερη μπαταρία. Το Roadster έφερε παράλληλα και μία ακόμα καινοτομία με τα κάποια μέρη του να παράγονται με την χρήση της “3D printing” τεχνολογίας. Κάτι ακόμα που αξίζει να αναφέρουμε, είναι το γεγονός ότι το γερμανικό ,plug-in υβριδικό sports car κατάφερε στην ζωή του να αποσπάσει πολυάριθμα βραβεία: 5 συνεχόμενες χρονιές κατάκτησε τουλάχιστον 1 βραβείο στον “Engine of the Year Award”, το περιοδικό Top Gear το ονόμασε “Car of the Year” και το Auto Test, “Auto Test winner in green” ενώ τόσο το iF Design Award όσο και το red dot Award αναγνώρισαν τον χαρισματικό σχεδιασμό του. Το τέλος έφτασε όμως και το BMW i8 περνά στην ιστορία. Τον Απρίλιο του 2020, υποκλίνεται στο κοινό και αποχωρεί, αφήνοντας έναν δυσαναπλήρωτο κενό στην γκάμα της εταιρίας.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

SEAT. Μπαίνει και στις μοτοσυκλέτες

cars

Citroen. Έρχεται η «Reverse Black Friday»

cars

Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSi 150 PS. Με ισχυρή ταυτότητα

cars

Let’s explore: Έξι νέα ηλεκτρικά Škoda έως το 2026

cars

Η θλιβερή πραγματικότητα στους δρόμους της Αθήνας: Κοιτούν τα κινητά τους και παίζουν οι οδηγοί

cars

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Ιστορικών αυτοκινήτων – Με έξι αγώνες και δυο κύπελλα

cars

Η Alpina φρεσκάρει τις B5 και D5 S.

cars

Το Ford Puma ST των 200 ίππων πλησιάζει.

cars

Το Genesis G80 εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του!

cars