CARSNEWS
AUTONEWS

Mazda – Ντροπή η απαγόρευση των Μ.Ε.Κ.

Η Mazda είναι μία από τις εταιρίες που ακολουθούν μία σχετικά… χαλαρή προσέγγιση όσον αφορά στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ιαπωνική εταιρία υστερεί στον συγκεκριμένο τομέα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, εγχώριο ή μη και δεν θα είχε άδικο αφού η Mazda προσφέρει αυτή τη στιγμή ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το MX-30. Δηλώνει πως θα είναι έτοιμη για την διαφαινόμενη κατάργηση των Μ.Ε.Κ. στην Ευρώπη από το 2035 ωστόσο, άσχετα με το αν δυσκολεύεται να βρει νόημα στη συγκεκριμένη νομοθεσία. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Mazda Ευρώπης, Martijn ten Brink, στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου των Βρυξελών η ευρωπαϊκή προσέγγιση στο θέμα της μείωσης των εκπομπών ρύπων είναι λάθος.

Μου αρέσουν τα ηλεκτρικά οχήματα, δεν έχω κάποιο πρόβλημα με αυτό, αλλά αυτό που βρίσκω ντροπιαστικό είναι ότι φαίνεται πως έχουμε ήδη αποφασίσει για την τεχνολογία.

Συνήθως, η καινοτομία έρχεται όταν δίνεις σε κάποιον έναν στόχο αλλά δεν του λες πώς θα τον πετύχει.

Ο στόχος στην προκειμένη περίπτωση είναι η μείωση των εκπομπών CO2 σε ποσοστό 100% από το 2035 και σύμφωνα με τον ten Brink, αυτό αποκλείει οποιαδήποτε εναλλακτική τεχνολογία – ακόμα και αυτές που εξελίσσονται αλλά δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα. Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώθηκε η νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη αποκλείει οτιδήποτε άλλο πέραν των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες και αυτό είναι “ντροπιαστικό για τους πολιτικούς”. Η Ευρώπη δεν είναι η μοναδική που έχει θέσει στόχους για το μέλλον αλλά σε άλλες χώρες, η νομοθεσία επιτρέπει την καινοτομία όταν αυτή έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο ten Brink αναφέρει χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως τα συνθετικά καύσιμα, οι μηχανές εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο ως καύσιμο κ.ά. και προσθέτει ότι όλα αυτά αλλά και λύσεις οι οποίες δεν έχουν φτάσει ακόμα στο στάδιο της μαζικής παραγωγής είναι κενά νοήματος εφόσον οι νομοθέτες έχουν αποφασίσει εκ μέρους της τεχνολογίας – τουλάχιστον όσον αφορά στην Ευρώπη. Σε σχετικά νέα, ο ten Brink δήλωσε ότι κάποια στιγμή μέχρι το δεύτερο μισό του 2025 θα γίνει η μετάβαση στη νέα, ευέλικτη, αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική και σε εκείνο το στάδιο θα αρχίσει η υλοποίηση μίας πολύ πιο επιθετικής στρατηγικής από πλευράς Mazda.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Hyundai – Δίνει το παρών στο παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου με φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα

cars

Nissan. Η ηλεκτροκίνηση αντιμετωπίζει την ατμοσφαιρική ρύπανση

cars

Η Bosch επενδύει €400 εκ. στην τεχνολογία ημιαγωγών.

cars

Η Ευρώπη σκληραίνει την στάση της απέναντι στις εκπομπές CO2!

cars

Γεωργία – Ελλάδα, σήμερα στις 19:00 στον Alpha – Νίκη και φύγαμε για Γερμανία

cars

60 χρόνια συνεργασίας της ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε με την Nissan

cars

Η επιδημία κοκκύτη αυξάνεται ραγδαία στην Τσεχία – Τρεις θάνατοι το 2024

cars

Έρχεται μείωση τεκμηρίων κατά 30% από το 2025

cars

Γερμανικός εμφύλιος: BMW M135i v AMG A35 v VW Golf R v Audi S3.

cars