CARSNEWS
F1 & RACES

Η αγάπη του Κίμι Ραϊκόνεν για το Motocross και πώς έστησε την εργοστασιακή Kawasaki

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο Φινλανδός πρώην πρωταθλητής της Formula 1 μίλησε για το διαχρονικό του πάθος για το Motocross και για την ενασχόλησή του με τη δημιουργία της ομάδας της Kawasaki που πρωταγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ΜΧ.

Λίγους μήνες μετά την αποχώρησή του από τη Formula 1, στο τέλος του 2021, ο Κίμι Ράικονεν ανέλαβε τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της φινλανδικής αγωνιστικής ομάδας που ο ίδιος ίδρυσε και από το 2022 επιμελείται την εργοστασιακή συμμετοχή της Kawasaki στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross (ΜΧ).

Πέραν της αγάπης του για το σπορ ο Φινλανδός δεν διέθετε ιδιαίτερη εμπειρία σε αυτό το πεδίο. Όμως, διέθετε την εμπειρία του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί μια παγκοσμίου επιπέδου αγωνιστική ομάδα, έπειτα από 20 χρόνια στη Formula 1 (με ένα μικρό διάλειμμα στο WRC) με τις Sauber, McLaren, Ferrari, Relault/Lotus και Alfa Romeo F1.

Η ομάδα του Κίμι και της Kawasaki είναι ήδη ιδιαίτερα επιτυχημένη. Στη δεύτερη σεζόν της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, έχει πέντε σερί νίκες στα GP του ΜΧ με τον ηγέτη-αναβάτη της, Ρομέν Φέβρ. Ο Κίμι ταξιδεύει μόνο σε επιλεγμένους αγώνες, και σε έναν από αυτούς μίλησε -στο γραφείο Τύπου της ομάδας- για την αγάπη του για το Motocross.

Η Kawasaki του Ραϊκόνεν
Η Kawasaki του Ραϊκόνεν KAWASAKI PRESS

“Όταν ήμουν παιδί ξεκίνησα όπως πολλά παιδιά ξεκινούσαν τότε, με ένα mini-bike Italjet. Ήταν ένα μηχανάκι 50 κυβικών που μου έμαθε την ισορροπία, τον τρόπο απόκρισης ενός κινητήρα και τον έλεγχο του γκαζιού. Φαντάζομαι πως από εκεί προήλθε η αγάπη μου για τους εκτός δρόμου αγώνες και για το ΜΧ”, είπε ο 44χρονος Ράικονεν.

“Δεν έκανα πολλούς αγώνες με δύο τροχούς όταν ήμουν μικρός, αλλά μετά έκανα κάποιους τοπικούς αγώνες με μια [Kawasaki] KX250. Όμως πάντα μου άρεσε η πρόκληση του Motocross, και η φυσική κατάσταση που απαιτεί. Είναι τόσο σπουδαίο συναίσθημα, και μετά την οδήγηση πάντα νιώθεις ότι έθεσες μια πρόκληση για τον εαυτό σου – με θετικό τρόπο”, πρόσθεσε ο Κίμι.

Σε ερώτηση αν του επιτρεπόταν να ανεβαίνει σε μια μοτοσικλέτα ΜΧ όσο ήταν οδηγός της F1, ο Φινλανδός απάντησε πως “έκανα ορισμένους τοπικούς αγώνες, αλλά μόνο για διασκέδαση. Και έχω και μια μικρή πίστα εδώ στο σπίτι με τα παιδιά. Δεν αγωνίστηκα σε υψηλό επίπεδο, και το έβλεπα σαν μέρος της προπόνησής μου. Δεν ξέρω τι άποψη είχαν οι ομάδες μου, καθώς δεν τους το ανέφερα ποτέ”.

Η Kawasaki του Ραϊκόνεν
Η Kawasaki του Ραϊκόνεν KAWASAKI PRESS

Αποχωρώντας από τη F1 ο Κίμι έχει περισσότερη ελευθερία να ανεβαίνει στη σέλα μιας μοτοσικλέτας ΜΧ, αλλά όχι απαραίτητα και περισσότερο χρόνο: “Έχουμε ένα καινούριο μωρό φέτος κι έτσι είμαι απασχολημένος με την οικογένεια, έτσι δεν είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την καινούρια μας μοτοσικλέτα. Αλλά ελπίζω να βρω το χρόνο το χειμώνα που έρχεται. Για την ακρίβεια, έχω κι εγώ μια ΚΧ250 και μια ΚΧ450.

Ειλικρινά μιλώντας, με εξέπληξε πόσο εύκολες και καλές είναι στην οδήγηση. Σίγουρα η οδήγησή μου ανέβηκε στο επόμενο επίπεδο με τις Kawasaki που έχω. Δεν προπονούμαι κάθε μέρα, οπότε προτιμώ να οδηγώ τη 250 στην πίστα μου στη Φινλανδία. Μάλλον η 450 είναι πιο ταιριασττή σε μια μεγαλύτερη πίστα, και αν είχα περισσότερο χρόνο να οδηγήσω. Είναι σοβαρή μοτοσικλέτα, και πρέπει να την προσεγγίσεις με σοβαρό τρόπο”, πρόσθεσε.

Μιλώντας για τον τρόπο με τον οποίο συμμετείχε στην θεμελίωση της αγωνιστικής ομάδας του ΜΧ, ο Ράικονεν συνέχισε: “Στην αρχή ξεκινήσαμε με εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους και τα πράγματα δεν ήταν όπως τα ήθελα. Ήταν πολύ μπερδεμένα. Έπειτα μίλησα στον Άντι [Πίρονεν] γύρω στο 2010. Για την ακρίβεια, σχεδόν τον προσέλαβα ως αναβάτη αρχικά.

Ο Κίμι Ραϊκόνεν με τον οδηγό της Kawasaki
Ο Κίμι Ραϊκόνεν με τον οδηγό της Kawasaki KAWASAKI PRESS

Μισό χρόνο αργότερα, όταν άκουσα ότι αποσύρεται, τον κάλεσα ξανά για να έρθει να διοικεί την ομάδα. Τώρα η κατεύθυνση είναι πολύ καλή. Θέλαμε πάντοτε να επιστρέψουμε στην Kawasaki. Είμαστε στο δεύτερο χρόνο μαζί και έχουμε σπουδαία σχέση με τους ανθρώπους από την Ιαπωνία και όλο τον όμιλο της Kawasaki.

Η εταιρεία πιέζει πολύ και είναι σπουδαίο να είσαι μέρος αυτής της ομάδας, και να βοηθάς στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας. Είναι φυσικά ωραίο να κερδίζεις, και δουλεύαμε για αυτό το σκοπό εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά ορισμένες φορές τα αποτελέσματα έρχονται και άλλες όχι, και οι τραυματισμοί είναι μέρος της όλης ιστορίας. Θέλουμε πάντα να κερδίζουμε, αλλά είναι πολύ μικρή η διαφορά ανάμεσα στην πρώτη και την πέμπτη θέση”.

Ο Κίμι κατέληξε: “Ήταν πολλή η δουλειά αυτά τα δύο τελευταία χρόνια, αρχικά αλλάζοντας κατασκευαστή πέρσι και έπειτα αναλαμβάνοντας τη νέα μοτοσικλέτα. Ήταν σαν να ξεκινούσαμε πάλι από το μηδέν, αλλά ήμασταν προετοιμασμένοι και τώρα έχουμε τα πάντα όπως τα θέλουμε. Πρέπει πάντοτε [σε μια ομάδα] να είναι τα πάντα στο 100% όπως τα θέλεις”.

Related Articles

GP Σιγκαπούρης – Practice 1 – Ορεκτικό με 1-2 από τη Ferrari!

cars

Video: Δείτε έναν συγκλονιστικό γύρο (video)

cars

Pirelli – Formula 1 GP Μεξικό 2023

cars

O νέος ταύρος για πρώτη φορά στην πίστα (video)

cars

Με νέα ελαστικά στο Σίλβερστον

cars

Ο Raikkonen προβλέπει ζόρια για Alonso

cars

O Grosjean θα κάνει δοκιμές με τη Mercedes-AMG F1 (video)

cars

F1 News: Insider Reveals Red Bull Worry for Chinese Grand Prix – ‘Completely New Situation for Most of Us’

cars

F1 GP Μπαχρέιν: Η Mercedes είναι εδώ!

cars