Το σύστημα που τροφοδοτεί με νερό τους οδηγούς είναι μία σχετικά νέα τεχνολογία για τη Formula 1.
Στα κατοπινά χρόνια, το σύστημα δουλεύει ως εξής: μία σακούλα με το υγρό της επιλογής του οδηγού (συνήθως σκέτο νερό, αλλά μπορεί να είναι και εμπλουτισμένο με ηλεκτρολύτες) τοποθετείται πίσω από το κάθισμα στο cockpit, συνήθως κολλημένο σε αυτό.
Ένα σωλήνας φεύγει από τη σακούλα προς το κράνος του οδηγού, όπου ο οδηγός ρουφά και μέσω ενός φίλτρου περνά το νερό. Όταν ο οδηγός δε ρουφά, το νερό αργά υποχωρεί από τον σωλήνα και επιστρέφει στη σακούλα.
Παλαιότερα υπήρχε και αντλία που έφερνε το νερό προς το στόμα του οδηγού, όμως προσέθετε βάρος, ενώ συχνά αστοχούσε και έστελνε συνεχώς το υγρό προς τον οδηγό.
Δείτε κι ένα σχετικό animation από τον λογαριασμό Formula Addict στην πλατφόρμα X:
a closer look at the #F1 drink system pic.twitter.com/09rlaVsbPj
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) October 19, 2023
Ωστόσο, παρά τη σαφή χρησιμότητά του, υπάρχει τουλάχιστον ένας οδηγός στο τωρινό grid που -κατά δήλωσή του- δεν θέλει να το χρησιμοποιήσει. Ο Logan Sargeant είχε δηλώσει πριν το φετινό GP Σιγκαπούρης πως δεν τον βολεύει, εξηγώντας:
«Δεν το βρίσκω εύκολο να πίνω νερό όσο οδηγώ. Οπότε απλά το δέχομαι όπως είναι, ενυδατώνομαι πριν τον αγώνα.»
Ενδεχομένως αν το είχε στο Κατάρ να μπορούσε να αποφύγει την αφυδάτωση, που τελικά τον οδήγησε και στην εγκατάλειψη και την επίσκεψη στο ιατρικό κέντρο της πίστας.