CARSNEWS
F1 & RACES

Να πώς δουλεύει το σύστημα ενυδάτωσης στη Formula 1 – Ποιος οδηγός δεν το θέλει (video)

Το σύστημα που τροφοδοτεί με νερό τους οδηγούς είναι μία σχετικά νέα τεχνολογία για τη Formula 1.

Στα κατοπινά χρόνια, το σύστημα δουλεύει ως εξής: μία σακούλα με το υγρό της επιλογής του οδηγού (συνήθως σκέτο νερό, αλλά μπορεί να είναι και εμπλουτισμένο με ηλεκτρολύτες) τοποθετείται πίσω από το κάθισμα στο cockpit, συνήθως κολλημένο σε αυτό.

Ένα σωλήνας φεύγει από τη σακούλα προς το κράνος του οδηγού, όπου ο οδηγός ρουφά και μέσω ενός φίλτρου περνά το νερό. Όταν ο οδηγός δε ρουφά, το νερό αργά υποχωρεί από τον σωλήνα και επιστρέφει στη σακούλα.

Παλαιότερα υπήρχε και αντλία που έφερνε το νερό προς το στόμα του οδηγού, όμως προσέθετε βάρος, ενώ συχνά αστοχούσε και έστελνε συνεχώς το υγρό προς τον οδηγό.

Δείτε κι ένα σχετικό animation από τον λογαριασμό Formula Addict στην πλατφόρμα X:

a closer look at the #F1 drink system pic.twitter.com/09rlaVsbPj

— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) October 19, 2023

Ωστόσο, παρά τη σαφή χρησιμότητά του, υπάρχει τουλάχιστον ένας οδηγός στο τωρινό grid που -κατά δήλωσή του- δεν θέλει να το χρησιμοποιήσει. Ο Logan Sargeant είχε δηλώσει πριν το φετινό GP Σιγκαπούρης πως δεν τον βολεύει, εξηγώντας:

«Δεν το βρίσκω εύκολο να πίνω νερό όσο οδηγώ. Οπότε απλά το δέχομαι όπως είναι, ενυδατώνομαι πριν τον αγώνα.»

Ενδεχομένως αν το είχε στο Κατάρ να μπορούσε να αποφύγει την αφυδάτωση, που τελικά τον οδήγησε και στην εγκατάλειψη και την επίσκεψη στο ιατρικό κέντρο της πίστας.

Related Articles

Επίσημο: Εκκίνηση στις 5 Ιουλίου για τη Formula 1!

cars

Horner: «Ωρίμασε ο Verstappen»

cars

Νέα πρωτιά στην τηλεθέαση για ΑΝΤ1 στο GP Αυστρίας (vid)

cars

Ο κοροναϊός «απειλεί» το Grand Prix Κίνας

cars

Θετικός στον Covid-19 ο Lewis Hamilton!

cars

Απαραίτητο το διάλειμμα για τη Ferrari

cars

Πώς η Mercedes έπεσε στην παγίδα των νέων κανονισμών της F1

cars

New Formula 1-grade tracks planned in South Korea and China

Bury

Τελικά θα δούμε νέα ομάδα στο grid της F1;

cars