Όπως ήδη γνωρίζουμε, η Aston Martin θα ακολουθήσει το δύσβατο μονοπάτι του downsizing αντικαθιστώντας κάποια στιγμή στο μέλλον τον δημοφιλή και καθ’ όλα αξιόλογο twin-turbo V8 της Mercedes-AMG, με έναν νέο V6. Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε στα “βαφτίσια” του αυτοκινήτου, η Valhalla θα κάνει χρήση ενός υβριδικού V6, οπότε δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι η Aston Martin εξελίσσει έναν ολοκαίνουριο V6 για χρήση σε διάφορα μοντέλα της και για πρώτη φορά, έχουμε στη διάθεση μας κάποιες επίσημες πληροφορίες.
Καταρχάς, ο εν λόγω V6 θα είναι ο πρώτος κινητήρας από το 1968 που εξελίσσεται και θα κατασκευάζεται εντελώς “in-house” από την ίδια την Aston Martin. Πρόκειται για ένα 3-λιτρο σύνολο το οποίο με την βοήθεια δύο turbos θα γίνει ο ισχυρότερος κινητήρας της αγγλικής εταιρίας – ισχυρότερος ακόμα και από τον twin-turbo V12 που στην κορυφαία εκδοχή του αποδίδει 725 ίππους! Διαθέτει σύστημα λίπανσης τύπου ξηρού κάρτερ και υιοθετεί την λύση του “hot-V”, μία διάταξη που έκανε διάσημη η Mercedes-AMG όπου τα turbos τοποθετούνται εντός του “V” ώστε να περιοριστεί ο χώρος που απαιτείται για την φιλοξενία του κινητήρα σε διάφορες εφαρμογές. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι ο twin-turbo V6 θα συνδυάζεται με μία νέα γκάμα υβριδικών συστημάτων που μας κάνει να πιστεύουμε ότι περιλαμβάνει τόσο ένα standard υβριδικό όσο και ένα plug-in υβριδικό.
Τόσο η απόδοση του κινητήρα, όσο και το είδος του υβριδικού συστήματος που θα χρησιμοποιείται, θα εξαρτώνται “από τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος που υπηρετούν” που σημαίνει ότι ο νέος V6 δεν προορίζεται αποκλειστικά για την Valhalla. Πιθανότατα θα τον δούμε τόσο στην Vanquish όσο και στην υβριδική DBX ενώ άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι έχει εξελιχθεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro7! Όπως άξιο αναφοράς είναι το ότι η κωδική ονομασία του είναι “TM01”, με την Aston Martin να θυμάται και να τιμά τον φημισμένο μηχανικό της, Tadek Marek, από τις μακρινές δεκαετίες του ’50 και του ’60.
Follow @CarsnewsGr